Autor Wątek: Silnik TOHATSU TLDI - czy warto?  (Przeczytany 5986 razy)

Styczeń 22, 2017, 17:53:26
  • ****
  • Wiadomości: 440
  • Akwen: Warta
Znalazłem na all takie ogłoszenie: http://allegro.pl/silnik-zaburtowy-tohatsu-50-km-l-i6690643407.html

Silnik Tohatsu z 2009r,  TLDI czyli 2-suw na wtrysku, 50KM, rok 2009.
Pytanie do forumowiczów o opinie na temat takiego rozwiązania.
Jak z serwisem (czy ktoś to naprawia) i awaryjnością?
Jak ma się głośność tego motoru do tradycyjnego 4 taktu, choćby i gaźnikowego?
Czy traktować to jako wynalazek i dać sobie spokój?
Będę wdzięczny za opinie.

A może ktoś zna TEN akurat silnik?
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Styczeń 28, 2017, 09:14:32
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 440
  • Akwen: Warta
Pytanie nadal aktualne. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z tego typu silnikiem?
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 04, 2017, 11:24:02
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Witam kolegę, mam taki z 2012 roku są genialne i niezniszczalne taką mają na świecie opinię. mam też znajomego również z tym silnikiem. Póżniej mogę podzielić z tobą info  :) co chcesz wiedzieć ? Pozdrawiam

Luty 15, 2017, 17:35:21
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • GK
  • Akwen: Wisła środkowa
Te silniki są bardzo dobre, ale pod warunkiem, że nie pływają po słonej wodzie, więc upewnij się jaką jest historia silnika. Jak np. Włochy to pływał pewnie po mocno zasolonym morzu. Akurat 40/50hp z wcześniejszych roczników ma przez to problem z chłodzeniem kompresora - zabija się wąski przewód. W konsekwencji zaciera się kompresor - kilka tysięcy. Jeżeli był używany na słodkiej, to można brać.

Luty 15, 2017, 18:18:38
Odpowiedź #4
  • ****
  • Wiadomości: 440
  • Akwen: Warta
Dziękuję za wiadomość - rozważam coraz częściej zakup nowego gdyż kolejny silnik jaki brałem pod uwagę ma problem z pochodzeniem a dokładniej z tabliczką znamionową...
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 15, 2017, 20:15:31
Odpowiedź #5
  • **
  • Wiadomości: 57
    • Ełk
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
a jak ze spalaniem tego silnika ? dużo to pali ?

Luty 15, 2017, 20:35:22
Odpowiedź #6
  • ****
  • Wiadomości: 440
  • Akwen: Warta
Niby nieco więcej od porównywalnej mocy 4 suwa. Ale masa!!! Silnik o mocy 50KM waży ponad 90kg. Tej samej mocy 4-suw ok. 120 kg. Silnik dysponuje świetnym momentem już od "dołu". Jest prosty w konstrukcji. Wysoka kultura pracy (rzeczywiście chodzi jak 4-suw). Jak posłuchałem to się zakochałem :-)
Od czasu mojego pierwszego wpisu miałem możliwość taki silnik zobaczyć, posłuchać i pogadać z użytkownikiem. Przeczytałem wszystko co się dało. Chyba się skuszę ale nie na używkę, chyba że pewną.
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 15, 2017, 20:37:02
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • GK
  • Akwen: Wisła środkowa
Dziękuję za wiadomość - rozważam coraz częściej zakup nowego gdyż kolejny silnik jaki brałem pod uwagę ma problem z pochodzeniem a dokładniej z tabliczką znamionową...

To niestety częsty proceder.Ten też kombinowany? Po ostatnich przygodach mam podobne przemyślenia.

Luty 15, 2017, 20:39:48
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • GK
  • Akwen: Wisła środkowa
Z tą wagą to nie do końca tak. Waży tyle samo co analogiczny 4T 3 cylindrowy. Te 120 to Yamaha (4 garki)

Luty 15, 2017, 20:40:57
Odpowiedź #9
  • ****
  • Wiadomości: 440
  • Akwen: Warta
Honda? Ale ona już w ogóle momentu nie ma :-)

Napiszę Ci na priv (jak mi się uda, nie wiem czy umiem)
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 15, 2017, 21:04:33
Odpowiedź #10
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • GK
  • Akwen: Wisła środkowa

Honda, Tohatsu 4T,  Suzuki są około w przedziale 94-105kg.
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2017, 23:55:26 wysłana przez musti »

Luty 15, 2017, 21:09:22
Odpowiedź #11
  • ****
  • Wiadomości: 440
  • Akwen: Warta
Widzisz, dla mnie zawsze była tylko Yamaha ;-)
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI