Autor Wątek: Tohatsu 15KM uszczelka pompy wody  (Przeczytany 1980 razy)

Maj 11, 2017, 13:52:45
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 67
    • Kraków
Szukajac w rodzimych sklepach wirnika do silnika tohatsu m15d2 nie natrafilem na uszczelke. Gdzies w sieci znalazlem zestaw naprawczy/przegladu sezonowego (znajdowaly sie tam swiece, anody i wirnik ale rowniez takiej uszczelki nie bylo. Zioram w katalog czesci np. http://www.boats.net/parts/search/Tohatsu/Outboard/2002%20And%20Earlier/M15D2/TRANSMISSION,%20WATER%20PUMP/parts.html
i nie bardzo widze. Niby jest nr. 29 ale to moim zdaniem powinna byc blacha - aczkolwiek patrzac sie na szczegoly czesci glupieje calkiem http://www.boats.net/parts/detail/tohatsu/T-350-65025-0.html

Nie ukrywam ze jakbym mial juz rozkrecone to pewnie bym wiedzial ale poniewaz nie mam silnika pod reka to wolal bym sie przygotowac i wszelkie elementy potrzebne miec juz ze soba. Moze ktos cos podpowiedziec. Czy to jest faktycznie uszczelka, czy tam nie ma uszczelki czy jak. W internecie znalazlem jeden filmik gdzie ktos smaruje czyms ? ale cos to mi sie zle kojarzy [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oCWbU-kS5IE&t=101s[/youtube]
-------------
Pozdrawiam
Esc

Maj 11, 2017, 14:01:11
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 371
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Proponuję nowoczesną chemię
HYLOMAR
To takie niebieskie "cos" o niebo lepsze od wszelkich silikonów.
Na filmie facet używa czegos takiego jak klej do szyb samochodowych.
Jesli uszczelka jest metalowa to dobrze ją zostawić ze względu na wymiary.
A uszczelnić HYLOMAREM.
Wtedy smarujemy i skręcamy.
Jesli chcesz żeby sam HYLOMAR zrobił się uszczelką - dokręć ale nie do końca (zostaw 0.5 mm) i skreć na full nastepnego  dnia.
edit.
Blacha jest elementem pompy nie uszczelką. Uszczelki jako takiej nie ma


« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2017, 14:23:14 wysłana przez Podmiejski »
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 11, 2017, 14:06:32
Odpowiedź #2
  • ****
  • Wiadomości: 273
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
pod górnym korpusem pompy wodnej nie ma typowej "papierowej" uszczelki i być nie powinno. Dolną podstawą pompy wody jest blacha nierdzewna to wszystko, przecież na schematach wszystko widać.

Maj 11, 2017, 14:15:31
Odpowiedź #3
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 67
    • Kraków
Własnie doszukuje się tej typowej papierowej - bo do tej pory we wszystkich silnikach jakie rozbierałem były - stąd moje zaskoczenie. Dodatkowo trochę zmylił czy wprowadził mnie w błąd ten filmik zwłaszcza że nie znalazłem innego filmiku do tego silnika.
-------------
Pozdrawiam
Esc

Maj 11, 2017, 19:49:09
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Warszawa
  • Akwen: WJM
Zwróć uwagę na nr fabryczny części 29 (350-65025-0) - ta część jest z blachy. Wrzuć ten numer na google (grafika) - zobaczysz sam.
Osobiście byłbym bardzo ostrożny w uszczelnianiu różnymi klejo-silikonami ponieważ odpowiednia wysokość cylindra pompy jest jednym z najważniejszych wymiarów tego urządzenia.



Maj 12, 2017, 10:49:16
Odpowiedź #5
  • ****
  • Wiadomości: 371
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
odpowiednia wysokość cylindra pompy jest jednym z najważniejszych wymiarów tego urządzenia.
W pełni się zgadzam.
Ale nawet nowy silnik ma to połączenia uszczelniane masą
a w przypadku korozji elektrochemicznej płaszczyzny styku obudowy pompy
z tą blachą nierdzewną
to albo nowy korpus albo uszczelnić. Silikonu nie polecam ze wzgledu na obecnosc octanów.
Hylomar to poliuretan na nieagresywnej bazie
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)