Autor Wątek: Tohatsu 6 km sail pro 2016 ładowanie  (Przeczytany 1069 razy)

Sierpień 04, 2019, 20:04:34
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Panowie prośba o poradę taka sytuacja silnik taki jak w temacie, ładowanie na wyjściu przy pomiarze 6-7 V i po dodaniu gazu spada do 0. Mierzyłem na wyjsciu z prądnicy jest tez 6-7 V.

Jak przerabialem temat w Hondzie 15 przy zepsutym regulatorze to z prądnicy wychodzilo mi 20-30V pradu zmiennego a za regulatorem bylo 1-2 V stałego, a po naprawieniu regulatora 13-14 V stałego, a tutaj w Tohatsu się pogubilem, na pradnicy tak mało i jeszcze spada do zera po dodaniu gazu?

Na zagranicznym forum doczytałem, że w małych yamaszkach jest takie rozwiązanie (nie do końca potrafiłem to przetlumaczyc), że jak do obwodu ładowania nie jest podłączony aku albo inny odbiornik, to wtedy wyłącza się ładowanie na obrotach, może to tak jak u mnie i dopiero jakbym podłączył aku to wtedy by się włączyło ładowanie?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2019, 20:47:08 wysłana przez Adekfatny »
Pozdrawiam,
Adrian

Sierpień 04, 2019, 20:56:01
Odpowiedź #1
  • ***
  • Wiadomości: 238
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Jesteś pewny , że tam jest prądnica ?

Sierpień 04, 2019, 21:28:14
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
W sensie, że alternator?
Pozdrawiam,
Adrian

Sierpień 04, 2019, 21:38:40
Odpowiedź #3
  • ***
  • Wiadomości: 238
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Raczej magneto , rozumiem że pomiar napięcia przemiennego dokonałeś na odłączonym regulatorze napięcia ?

Sierpień 04, 2019, 21:56:25
Odpowiedź #4
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Tak, bezpośrednio na kablach wychodzących z silnika. Z silnika mam na myśli z korpusu, spod koła zamachowego, mierzyłem przed regulatorem.
Pozdrawiam,
Adrian

Sierpień 04, 2019, 21:57:27
Odpowiedź #5
  • ***
  • Wiadomości: 238
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Masz miernik z True Rms ?

Sierpień 04, 2019, 22:12:37
Odpowiedź #6
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Mierzyłem takim najtańszym z castoramy więc obstawiam, że nie...
Pozdrawiam,
Adrian

Sierpień 05, 2019, 06:09:33
Odpowiedź #7
  • ***
  • Wiadomości: 238
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Ok, więc ten pomiar jest tylko zero jedynkowy ( jest- nie ma) Niektóre regulatory do poprawnej pracy potrzebują źródło  + - 12V  i faktycznie bez akumulatora podłączonego taki regulator jest martwy. Podłącz akumulator i sprawdź. Żeby poprawnie zmierzyć  jakie napięcie daje faktycznie magneto ( prądnica) potrzebny jest miernik, który zmierzy skuteczną wartość napięcia a jest to przebieg  zależny od obrotów jak i częstotliwość.  Zwykły miernik zmierzy poprawnie na zakresie AC przebieg sinusoidalny, ten z silnika to odkształcona sieczka..Droższe mierniki mają właśnie funckję True RMS i z jej pomocą można dokładnie określić skuteczną wartość napięcia.

Sierpień 05, 2019, 07:09:00
Odpowiedź #8
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Ok, dziękuje za wyjaśnienie będę działał
Pozdrawiam,
Adrian

Sierpień 05, 2019, 08:32:27
Odpowiedź #9
Miernik z funkcją uśredniania napięcia to już laboratorium. Zwykły miernik wystarcza do pomiaru napięcia zmiennego czy przemiennego. Powinieneś mieć napięcie minimum 12V( na wolnych obrotach) a nie 6V spod koła zamachowego. Powinno też wzrastać w miarę wzrostu obrotów. A za regulatorem ( po włączeniu np. żarówki) powinieneś mieć napięcie co najmniej 13V  stałego.
Pamiętaj o właściwej nastawie miernika!