Autor Wątek: Tohatsu - cięgna gazu i kilka pytań  (Przeczytany 1132 razy)

Maj 11, 2018, 16:03:37
  • **
  • Wiadomości: 57
    • Dublin / Łódź
  • Akwen: Wody lokalne
Witam,
2 dni temu nabyłem Tohatsu MSF 18B2 '2008r.  W skrócie silnik miał być idealny ale jak to w życiu bywa jest dobry ale zaniedbany - wczoraj wymieniałem oleje i filtry i podczas czyszczenia zauważyłem że 1 z cięgien gazu w rumplu jest "wypadnięte" (patrz zdjęcie 1) - mogłem ją spokojnie wyciągnąć/wepchnąć i zauważyłem że od strony silnika jest odcięta (gdyby była urwana raczej byłaby poszarpana) - patrz zdjęcie 2. Kręcąc na sucho gazem w rumplu nie widzę otworu w który miałaby wejść końcówka... przy gaźniku za to jest plastikowe koło z 2 rowkami na 2 linki ale nie bardzo wiem jak je podłączyć?
tak na chłopski rozum to podejrzewam iż jest jak np. w motocyklach krosowych (mam xr400r) czyli 1 linka odpowiada za dodawanie gazu druga przeciwstawna za powrót (czyli jedna ciągnie gry dodajemy gazu druga gdy odejmujemy) z drugiej strony jako że jest to "marine" i z domysłu powinno być niezawodne być może to zduplikowany układ w którym obie linki ciągną a za powrót odpowiada jedynie sprężyna przy gaźniku?
Silnik odpala, zarówno chłodzenie, biegi, jak i przepustnica działają ok ale chcę go doprowadzić do stanu bliskiego fabrycznemu i wolałbym nie mieć niespodzianek...


Pytania do Was:
1 Czy macie może jakiś service manual do tego silnika którym moglibyście się podzielić?
2 Jak to powinno być połączone - linki przeciwstawnie czy zduplikowany układ?
3 Jak to połączyć na kole od strony rumpla - czy trzeba odkręcić śruby od wewnątrz żeby się do tego dostać?
4 Gdzie mogę dostać taką linkę/końcówki linki - czy np. taki zestaw naprawczy http://allegro.pl/uniwersalna-linka-sprzegla-gazu-zestaw-naprawczy-i7340398515.html powinien to posiadać? (peszel jest cały w stanie idealnym więc chyba nie ma sensu kupować oryginału
5 Na zdjęciu nr 3 widać że już ktoś przy tym grzebał... czy ta linka (peszel) powinna być dokręcona w tym miejscu?
6 Czy smar przekładniowy np. "K2 75W-90 GL-5  Syntetic gear oil" oprócz ceny i marki różni się czymkolwiek od tych zmarynizowanych? - pytam ponieważ akurat taki miałem w garażu a stary w spodzinie był mocno zużyty (ale na szczęście bez opiłków metalu)

Z góry dziękuję za poświęcony czas.

Maj 11, 2018, 18:11:27
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 371
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
pancerz - nie peszel :-)
Ja takiego w Tohatsu nie widziałem ale w Yamaszce miałem - linki są przeciwbieżne.
Rumpel nie ma wymuszonej tendencji "wracania" jak rolgaz w motocyklu.
W dowolnym punkcie dorabiania linek zrobią ci taką - ten zestaw sobie daruj.
Całkiem elegancka dokumentacja napraw dostępna jest na stronach Tohatsu za free.
Możesz zalewać spodzinę czym zechcesz..ale jak ci cos klęknie będziesz sobie w brodę pluł za "oszczędnosć - tam wchodzi oleju jak kot napłakał..
..tym bardziej że chyba cos pisałes o "przywróceniu stanu fabrycznego"?... :-)
patrząc na te "modyfikacje" w niestarym w koncu silniku! - skrupulatnie bym mu się przyjrzał...bo to mogła być okazja głownie dla sprzedającego.
No wiesz - chodzi mi o to ze jak ktos t a k oszczędzał to cholera wie co tam jeszcze... :-(
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 12, 2018, 08:16:04
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 57
    • Dublin / Łódź
  • Akwen: Wody lokalne
Podmiejski podziękował :)
na stronach tohatsu znalazłem tylko owners manual a na innych spis części ze schematami ale na początek wystarczy.
Co do oleju/smaru w spodzinie masz rację - 50zł nie pieniądz a będę spał spokojnie.
Dorabianie linek mam na drugim końcu miasta ale chyba warto się udać.
Poza tymi modyfikacjami i bardzo ciemnym kolorze oleju silnikowego reszta - po wstępnym wyczyszczeniu - wygląda ok.
Czekam aż mi myjka ultradźwiękowa przyjdzie (na ebay.de są o połowę tańsze niż w PL) i wtedy będzie dokładne czyszczenie + wyczyszczę gaźnik.

Maj 12, 2018, 11:01:53
Odpowiedź #3
  • ****
  • Wiadomości: 371
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Instrukcja:
Daj maila to ci wyslę.
Faktycznie jakos nie widzę w necie - a do niedawna była za friko.

Z linkami: weź drugą ze sobą bo one są z identycznymi długosciami samej linki - mogą się pancerzem różnić.

Do czyszczenia gaźników - preparat w sprayu o nazwie "Carb cleaner" pozwala wyczyscić gaźnik bez rozbierania.
Myjka ultradźwiękowa fajna rzecz...ale chyba "nadmiar szczęscia :-)

Jakby co - wal do mnie: jestem fanem Tohatsu :-)
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 12, 2018, 11:16:20
Odpowiedź #4
  • **
  • Wiadomości: 57
    • Dublin / Łódź
  • Akwen: Wody lokalne
podzękował - poszło ;)
to mój pierwszy silnik tej firmy, na razie jestem zadowolony a czy zostanę fanem czy nie to okaże się po kilku pływaniach (jeśli odbiorę przyczepkę do piątku i pogoda dopisze to planowany test w przyszłą sobotę).