Autor Wątek: Tohatsu - zapieczona spodzina  (Przeczytany 3054 razy)

Maj 10, 2019, 11:23:50
Odpowiedź #15
  • ****
  • Wiadomości: 371
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Cieszę się razem z tobą :-)
Zrobiłes dokładnie "wyczuwając bluesa"
Wirnik miałes całkiem elegancki - czy to była profilaktyka czy faktycznie oceniasz
że cos może być z chłodzeniem?
Bo jak cos to mam następne "patenty" :-)
A niesmiało zasugeruję że skoro szpilki wygladają jak wygladają to i w chłodzeniu jest podobnie...
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 10, 2019, 17:27:31
Odpowiedź #16
  • **
  • Wiadomości: 57
    • Dublin / Łódź
  • Akwen: Wody lokalne
Wymieniłem profilaktycznie - strumień wody jest regularny choć nie jakoś super mocny więc pomyślałem że wymiana wirnika to mały pikuś  w stosunku do ewentualnych konsekwencji. Woda z silnika leci zimna niezależnie od obciążenia nigdzie w środku układu nie widziałem żadnego osadu z soli czy nagaru A jak widziałeś szpilki doczyscilem idealnie. Z ciekawości: jakie to patenty? (Mi do głowy co najwyżej przychodzi duże wiadro/beczka, ciepła woda i kg kwasku cytrynowego ???

Maj 10, 2019, 20:17:10
Odpowiedź #17
  • ***
  • Wiadomości: 226
    • Mońki
  • Akwen: WJM
Przy składaniu posmaruj szpilki jakimś smarem wodoodpornym albo miedzianym, żeby w przyszłości nie trzeba było płaskowników używać :)

Maj 10, 2019, 20:56:36
Odpowiedź #18
Miedziany smar do aluminium ???
Pomaluj spodzinę aluminiową zwykłym antyporostem na bazie miedzi albo cynku. Proszkowanie alu gwarantowane.
Smar wodoodporny to mało. Musi być jeszcze odkwaszony, żeby w kontakcie z wodą nie powodował korozji. Nierdzewka też koroduje jak się jej stworzy odpowiednie warunki ;)

Maj 10, 2019, 21:50:30
Odpowiedź #19
  • ***
  • Wiadomości: 226
    • Mońki
  • Akwen: WJM
Nie wiedzialem, ze tohatsu stosuje aluminiowe sruby/szpilki. Nigdy wczesniej czegos takiego nie spotkalem.

Maj 10, 2019, 21:57:51
Odpowiedź #20
  • ***
  • Wiadomości: 226
    • Mońki
  • Akwen: WJM
No tak, sama spodzina jest alu  :-X w takim razie czym, bo cos wypadaloby zastosowac?

Maj 10, 2019, 22:20:41
Odpowiedź #21
Najpopularniejszy w ,,naszym hobby" jest Quicksilver 2-4-C

Maj 10, 2019, 22:48:52
Odpowiedź #22
  • ***
  • Wiadomości: 226
    • Mońki
  • Akwen: WJM
Owszem, ja miałem na myśli smar wodoodporny typu: belray marine waterproof grease i znając konsystencję belray będzie trudniej zmywalny w porównaniu do wspomnianego quicksilvera. Chyba, że się mylę.

Maj 11, 2019, 23:24:39
Odpowiedź #23
  • ****
  • Wiadomości: 371
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
te szpilki są z nierdzewki
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 11, 2019, 23:32:49
Odpowiedź #24
O tym wiedzą wszyscy  ;)
Ale wkręcane są w amelinium.

Maj 11, 2019, 23:45:28
Odpowiedź #25
  • ****
  • Wiadomości: 371
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
nie wszyscy co jest wyżej napisane
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 14, 2019, 18:13:40
Odpowiedź #26
  • **
  • Wiadomości: 57
    • Dublin / Łódź
  • Akwen: Wody lokalne
Dzięki Panowie :)

w skrócie:
na szpilki przyszedł już gęsty smar silikonowy o czym pisałem (Quicksilver 2-4-C gdzieś mi się zapodział przy zmianie garażu)

co do malowania to malowałem już kilka elementów z aluminium i zrobię dokładnie tak jak pisałem:
1 dokładne wyrównanie + oczyszczenie + odtłuszczenie powierzchni
2 podkład reaktywny do aluminium (znaczna różnica w trwałości farby przy zastosowaniu tego rozwiązania)
3 Dzień później 3~4 warstwy lakieru aktylowego natryskiwanego pistoletem

silnik co pływanie jest wyciągany z wody więc antyporostowej nie potrzebuję - przypuszczam że całość wyjdzie nie najgorzej ale jeśli gdzieś utknę będę pisał i pytał  C:-)