Autor Wątek: Dookola UK na 4 mtr ribach w 2001  (Przeczytany 940 razy)

Listopad 20, 2019, 23:16:56
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 1080
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Znam film i słyszałem całą historię tego przelotu dookoła UK
Ja sam marze o tym, żeby tą trasę zrobić w ten czy inny sposób

Ale Panowie..... co wy z tymi ribami?
Jakoś nie widzę zalet Riba nad laminatem. Jedynie lepszy w parkowaniu bo nie potrzeba odbijaczy haha
No i jak stoisz na dużej fali to bezpieczniej
Ala dopóki idziesz w ślizgu... jakoś nie widzę zalet

Tak wiem, zaraz zostanę zlinczowany jako zatwardziały zwolennik laminatów haha

Listopad 21, 2019, 07:51:26
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 3310
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja we wszystich wpisach podkreslam niezatapialnosc i stabilnosc boczną i wypornosc, oraz odpornosc na bocznee uderzenia.

I zawsze pisze, że to projekt łodzi (i projektant) decydują o tym czy będzie dobra na fale .... (moze i stocznia jakis tam wkad ze ze zrobi zgodnie z proj ...)
Zresztą "dobra na fale" - niektórzy wolą wtedy wolniej inni aby dało sie szybko, jedni aby udka lekka i szyba drudzy aby ciezka i wgryzala sie wiec kazdy rozumie inaczej "dobra".


A nie czy taka lub owaka (tzn rib czy laminat)

Co nie zmienia faktu, ze z powodu pierwszego zdania wole miec rib ale nie zebym twierdzil, ze samo to, ze jest to rib od razu czyni udke lepsza
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 21, 2019, 09:41:47
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 653
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Faktycznie temat postu sie rozszezyl   ;)
Pozdrawiam
Andre

Listopad 21, 2019, 13:41:06
Odpowiedź #18
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 27
    • w-wa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Gdyby laminat był lepszy na warunki sztormowe to by służby ratunkowe nie wypływały ribami ,więc coś w tym jest,chyba chodzi o wyporność i niezatapialność która jest większa od laminatu, przez co rib jest bezpieczniejszy na fali.

Listopad 24, 2019, 15:24:34
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 3310
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
...
Ale Panowie..... co wy z tymi ribami?
Jakoś nie widzę zalet Riba nad laminatem. Jedynie lepszy w parkowaniu bo nie potrzeba odbijaczy haha
No i jak stoisz na dużej fali to bezpieczniej
Ala dopóki idziesz w ślizgu... jakoś nie widzę zalet
...

Zastanawiam się na ile same tuby na małej łodzi spełniają rolę tego drogiego urządzenie

https://www.youtube.com/watch?v=6CW2x-pXmx0

W ciepłych krajach (Zwłaszcza CRO gdzi trudno wychodzi sie na brzeg) stabilnosc na zakotwiczonej (czy dryfującej) łodzi jest ważna.

Przy sciganiu sie czy pływaniu port-port nie ma znaczenia.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 24, 2019, 20:34:25
Odpowiedź #20
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Gdyby laminat był lepszy na warunki sztormowe to by służby ratunkowe nie wypływały ribami ,więc coś w tym jest,chyba chodzi o wyporność i niezatapialność która jest większa od laminatu, przez co rib jest bezpieczniejszy na fali.
Prawdziwe jednostki ratownicze to łodki typu wańka-wstańka a nie riby.
Zaletą riba dla służb jest łatwosć transportu drogą lądową jak najbliżej miejsca akcji by w warunkach sztormowych do minimum skrócić pływanie po wodzie.
Z tą stabilnoscią na fali... po to riby mają ten wałek na pałąku by nie zostać pływającą trumną do góry nogami.
W warunkach silnego falowania dobry klinowaty kadłub którego opór wypornosciowy wzrasta stopniowo wraz z zanurzaniem jest sto razy lepszy od walnięcia na płasko balonami riba od którego..plomby z zębów wylatują :-)
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Listopad 25, 2019, 08:39:08
Odpowiedź #21
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 860
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Dokładnie tak jest jak piszesz ,w swoim życiu liznąłem nieco jak to jest pływać na jednostkach ratowniczych nie naszych ale DGzRS  i tam w większości nawet łodzie pomocnicze które są drugą jednostką w zestawie to typowe jednostki aluminiowe bez tub , to samo dotyczy w większości jednostek w przedziale 10-7 metrów . 
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Listopad 25, 2019, 09:19:28
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 653
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Gdyby laminat był lepszy na warunki sztormowe to by służby ratunkowe nie wypływały ribami ,więc coś w tym jest,chyba chodzi o wyporność i niezatapialność która jest większa od laminatu, przez co rib jest bezpieczniejszy na fali.
Prawdziwe jednostki ratownicze to łodki typu wańka-wstańka a nie riby.
Zaletą riba dla służb jest łatwosć transportu drogą lądową jak najbliżej miejsca akcji by w warunkach sztormowych do minimum skrócić pływanie po wodzie.
Z tą stabilnoscią na fali... po to riby mają ten wałek na pałąku by nie zostać pływającą trumną do góry nogami.
W warunkach silnego falowania dobry klinowaty kadłub którego opór wypornosciowy wzrasta stopniowo wraz z zanurzaniem jest sto razy lepszy od walnięcia na płasko balonami riba od którego..plomby z zębów wylatują :-)

Niestety ale tu nie moge sie z kolega zgodzic poniewaz warunki morskie danego kraju dyktuja jakie jednostki sa najbardziej odpowiednie. W przypadku polskiego wybrzeza gdzie jest jedna dluga plaza bez przyplywow i odplywow to napewno czesciej jest szybciej zaholowac jednostke ratownicza do miejsca zdazenia. W przypadku UK , jesli znasz  wybrzeze UK czy nawet Irlandii , to niestety ale predzej i najczesciej jest tylko mozliwe doplynac woda

widze ze znowu inny temat sie rodzi  :) :) :)
Pozdrawiam
Andre

Grudzień 04, 2019, 09:58:55
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 653
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Typowy przyklad ratownictwa morskiego gdzie przyplyw odcial droge powrotu samochodu ktory podczas odplywu wjechal na plaze. Kobieta szukala zaginionego psa i skaly zablokowaly kola. Cale szczescie ze miala telefon i mogla wezwac pomoc. Ratownicy RNLI jak widac przyplyneli w ostatnia chwile i ja uratowali

https://www.youtube.com/watch?v=L7XPWH3ChkI

Te filmiki sa pokazywane w TV na BBC2 super program pokazujace akcje ratownicze RNLI
Pozdrawiam
Andre