andretoja Opublikowano 13 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 Dzis mialem okazje sie przejechac poduszkowcem Griffon 995. Naped 2 x 115 KM . kazdy silnik napedza agregat pradotworczy ktory zasila silniki elektryczne ktore napedzaja smigla . skret tunelami skreca poduszkowiec. Predkosc 30 wezlow i moze zabrac 8 osob . Zupelnie inacze jak ribem. Nie prowadzilem ale mam tam byc spowrotem za pare tygodni wiec moze mie sie uda poprowadzic . Jest to nowy model na testach fabrycznych http://upload.secondsun.pl/img/1487015073p1150053.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1487015188p1150034.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1487015249p1150040.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1487015296p1150061.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1487015337p1150065.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poduszkowce Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Widziałem się z ekipą Grffona na WHC2016 w Angli i się jeszcze tym cudem nie chwalili, napisz coś więcej prosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 http://www.griffonhoverwork.com/995ed http://parker.com.pl/pliki/poduszkowiec_spec.pdf http://www.griffonhoverwork.com/media/174550/20161028_134620%20edit.jpg Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale to cudo jest z ALU i ma tuby dookoła Do transportu można spuścić powietrze z tub. Ciekawe ile to pije (2x115 w generatorach to chyba nie tak dużo) i jaki to hałas generuje Rozumiem, że to tylko na śródlądzie się nadaje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 A jak to robi wsteczny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Khem a te smigla nie mogą się obracąc również w druga stronę ? Tak tylko zgaduję. Ale koncepcja ciekawa 2 x generatory prądu disla zasilające elektryczne silniki ... WOW !!! 20 sek filmu i zjeżdza jakiś hoovercraft na wstecznym, ale hałasuje :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Poduszkowiec Griffon 995 ktory pokazalem na zdjeciach i na ktorym mialem okazje dwa razy juz latac jest pierwszym modelem produkcyjnym przechodzacy wszelkie proby. Drugi model ma cala kabine sztywna dzwi tzw Gull Wing (golebie skrzydla) otwierajace sie do gory Glowne proby uznaniowe odbeda sie na Greenland tu chodzi o lodowe warunki i w Kuwait lub Arabia Saudyjska dla prob na pustyni. Proby te sa zaplanowane na ten rok. W Styczniu / lutym 2018 maja sie odbyc proby dla krajow nadbaltyckich i pokazy w Polsce beda pierwsze. Dokladny termin bedzie uzalezniony od warunkow atmosferycznych czyli lod na zatoce , na zalewie Wislanym czy Mazurach Katalog mozna sciagnac tutaj: http://www.parker.com.pl/produkty/316 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Diesel-electric .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 http://www.griffonhoverwork.com/995ed http://parker.com.pl/pliki/poduszkowiec_spec.pdf Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale to cudo jest z ALU i ma tuby dookoła Do transportu można spuścić powietrze z tub. Ciekawe ile to pije (2x115 w generatorach to chyba nie tak dużo) i jaki to hałas generuje Rozumiem, że to tylko na śródlądzie się nadaje ?? konstrukcja kadluba z aluminium , kabina laminat, ale tub pneumatycznych dookola brak. Jest tylko specjalny tzw fartuch ktory tworzy poduszke. Poklady boczne sa pneumatyczne jest to super konstrukcja z hypalon posiadajacy tzw "dropped stitch " nie wiem jak to nazwac fachowo po polsku ale miedzy gorna i dolna powierzchnia sa nitki. Poklad taki jest bardzo sztywny po ktorym mozna chodzi a dla transportu drogowego czy shipping powietrze sie spuszcza. zawory do nadmuchiwania sa Leafield takie same ktore sa stosowane na powaznych ribach Halas na poduszkowcach zawsze jest. co do regiony plywania to wszystko zalezy od wysokosci fali. Moze nie wszyscy pamietaja lub wiedza ale jeszcze w latach 80-tych byla stala trasa pasazerska przez kanal angielski czyli z Dover do Calais. Dzis jedyna trasa pasazerska chyba nawet na swiecie to w UK z Southsea do Ryde przez cisnine Solent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Ten który zjeżdza na wstecznym ma sterownie strugi powietrza tak jak przy napędzie strugowodnym. Wydaje się mniej wydajny przez to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 Smigla maja staly skok dla rewersu smigla obracaja sie w przeciwnym kierunku ale moc nie jest taka sama jak dla jazdy naprzod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Witam wszystkich, troche mnie tu nie bylo, ale wrocilem na lono forum;) Witam Ciebie Andre, czy bylaby mozliwosc zapoznania sie sprobowania tego prototypu gdyby byly jakies proby u nas w kraju. W ciagu ostatniego roku mialem okazje szkolic sie i polatac troche na nowym nabytku Szczecinskiego WOPR - Hovertek'u, zarowno jeszcze za cieplego, po wodzie, jak i po lodzie i po ladzie. Maly ale ciekawy do manewrowania, szczegolnie, ze ma deflektory dzialajace na podobnej zasadzie do tych w napedach strugowodnych, z ta roznica, ze sa 2 szt po bokach. Na statkach z napedem diesel-electric i pednikami azymutalnymi tez troche plywalem... a nawet sporo... tak wiec ciekawy jestem jak plywaloby... a wlasciwie - lataloby sie czyms takim. Ze zdjec z broszurki widzialem sterowanie normalnie za pomoca kierownicy, a czy rozwazane jest tez sterowanie podczas prezyzyjnego manewrowania jak na statkach z azymutami? tj. za pomoca obrotowych manetek, kazdym z osobna. Np. 2ch takich klasycznych, jak te zalaczone: http://img.nauticexpo.com/images_ne/photo-g/31271-2992619.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Witam Cie i slusznie zapadles sie gleboko Co do testow to sa plany na przeprowadzenie pokazu w styczniu 2018 dla wielu zainteresowanych jednostek. Na razie ukladamy plany i gdzies w pazdzierniku bedziemy wszystko organizowac. Pokaz bedzie tylko w jednym miejscu I byc moze na zalewie wislanym ale musi byc lod. Ten model na zdjeciu to pierwszy produkcyjny model nie prototyp i kierowanie jest za pomoca kierownicy. Prototypem tez latalem i sie duzo roznil. Czy manewry za pomoca Joystick - napewno kiedys wprowadza bo mozna to juz robic na lodzi wiec czemu nie na poduszkowcu. To nie moja dzialka wiec zobaczymy co przyszlosc pokaze. Nie jest to tani system Dam Ci znac kiedy i gdzie beda proby. (podaj numer komorki na PM) Widzialem szczecinski poduszkowiec na filmie. Na pewno sie sprawdza na lodzie lepiej jak kazda lodka I napewno robi dobra robote ale Griffon 995 to juz jest z innej polki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Demo poduszkowca Griffon 995 jest potwierdzony na 7, 8 Marca w Starej Paslece nad zalewem Wislanym w bazie Strazy Granicznej. Pierwszy dzien dla SG a drugi dzien dla zaproszonych gosci Dam zdjecia / filmik po pokazie Do @Kedzior napisale PW ale bez odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Juz po bardzo udanym pokazie . lod jak na zamowienie. Jutro wracam do UK a zdjecia dam po niedzieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Pare fotek z pokazu na Zalewie Wislanym. Pogoda jak na zamowienie http://upload.secondsun.pl/img/1520678826img_0883a.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1520678863img_0730a.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1520678907img_0790a.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1520678951img_0815a.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1520678992img_0824a.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1520679040img_0872a.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1520679087img_0882a.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1520679203img_0876a.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Świetna sprawa, czy to prezentacja dla służb? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Świetna sprawa, czy to prezentacja dla służb? pzdr Tak prezentacja byla dla wielu sluzb. Pogoda byla jak na zamowienie bo byl LOD a o to chodzilo Musti , moze daj te zdjecia w dziale Zatoka Gdanska / Zalew Wislany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 nie oficjalna predkosc po lodzie 44 wezlow :) spalanie 4 ltr na silnik na godzine. sa dwa silniki Ford 1.6 L (115KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Czyli jeden silnik pali 4l przy prędkości 44 wezły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Czyli jeden silnik pali 4l przy prędkości 44 wezły? Pisalem ze to jest nie oficjalna predkosc bo na lodzie producent tej predkosci nie moze zalecac . Poduszkowiec latal 3 dni przy roznych predkosciach po ladzie, po wodzie i po lodzie i prawie przy pelnym obciazeniu bo 7 osob bo tyle bylo foteli (max moze byc osiem). Przedstawiciel firmy Griffon obliczyl ze podczas tych pokazow spalanie paliwa bylo 8 ltr / godz dla obu silnikow razem czyli po 4 ltr na silnik na godzine. Probe predkosci 44 wezlow tylko przeprowadzona raz i to na krotkim odcinku. Duza umiejetnosc jest wymagana dla hamowania przy takiej predkosci. Musze tu dodac ze piloci strazy granicznej maja bardzo duze doswiadczenia i naleza do nie licznej elity na swiecie. Lataja poduszkowcami typu Griffon 2000TD od 2006 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 nie oficjalna predkosc po lodzie 44 wezlow :) spalanie 4 ltr na silnik na godzine. sa dwa silniki Ford 1.6 L (115KM) To spalanie 4l to było pewnie średnio na godzinę zegarową pokazu, bo chyba raczej nie na 1Mth. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 16 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 nie oficjalna predkosc po lodzie 44 wezlow :) spalanie 4 ltr na silnik na godzine. sa dwa silniki Ford 1.6 L (115KM) To spalanie 4l to było pewnie średnio na godzinę zegarową pokazu, bo chyba raczej nie na 1Mth. zgadza sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.