Skocz do zawartości

Poduszkowiec Griffon 995


andretoja
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis mialem okazje sie przejechac poduszkowcem Griffon 995. Naped 2 x 115 KM . kazdy silnik napedza agregat pradotworczy ktory zasila silniki elektryczne ktore napedzaja smigla . skret tunelami skreca poduszkowiec. Predkosc 30 wezlow i moze zabrac 8  osob . Zupelnie inacze jak ribem. Nie prowadzilem ale mam tam byc spowrotem za pare tygodni wiec moze mie sie uda poprowadzic . Jest to nowy model na testach fabrycznych

 

http://upload.secondsun.pl/img/1487015073p1150053.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1487015188p1150034.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1487015249p1150040.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1487015296p1150061.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1487015337p1150065.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

http://www.griffonhoverwork.com/995ed

http://parker.com.pl/pliki/poduszkowiec_spec.pdf

 

 

http://www.griffonhoverwork.com/media/174550/20161028_134620%20edit.jpg

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale to cudo jest z ALU i ma tuby dookoła

Do transportu można spuścić powietrze z tub.

Ciekawe ile to pije (2x115 w generatorach to chyba nie tak dużo) i jaki to hałas generuje

 

Rozumiem, że to tylko na śródlądzie się nadaje ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Khem a te smigla nie mogą się obracąc również w druga stronę  ?

Tak tylko zgaduję. Ale koncepcja ciekawa 2 x generatory prądu disla zasilające elektryczne silniki ...

 

WOW !!!

 

 

20 sek filmu i zjeżdza jakiś hoovercraft na wstecznym, ale hałasuje :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszkowiec Griffon 995 ktory pokazalem na zdjeciach i na ktorym mialem okazje dwa razy juz latac jest pierwszym modelem produkcyjnym przechodzacy wszelkie proby. Drugi model ma cala kabine sztywna dzwi tzw Gull Wing (golebie skrzydla) otwierajace sie do gory

Glowne proby uznaniowe odbeda sie na Greenland tu chodzi o lodowe warunki i w Kuwait lub Arabia Saudyjska dla prob na pustyni.  Proby te sa zaplanowane na ten rok. W  Styczniu / lutym 2018 maja sie odbyc proby dla krajow nadbaltyckich i pokazy w Polsce beda pierwsze. Dokladny termin bedzie uzalezniony od warunkow atmosferycznych czyli  lod na zatoce , na zalewie Wislanym czy Mazurach

 

Katalog mozna sciagnac tutaj: http://www.parker.com.pl/produkty/316

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.griffonhoverwork.com/995ed

http://parker.com.pl/pliki/poduszkowiec_spec.pdf

 

 

 

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale to cudo jest z ALU i ma tuby dookoła

Do transportu można spuścić powietrze z tub.

Ciekawe ile to pije (2x115 w generatorach to chyba nie tak dużo) i jaki to hałas generuje

 

Rozumiem, że to tylko na śródlądzie się nadaje ??

 

konstrukcja kadluba z aluminium , kabina laminat, ale tub pneumatycznych dookola brak. Jest tylko specjalny tzw fartuch ktory tworzy poduszke. Poklady boczne sa pneumatyczne jest to super konstrukcja z hypalon posiadajacy tzw "dropped stitch " nie wiem jak to nazwac fachowo po polsku ale miedzy gorna i dolna powierzchnia sa nitki. Poklad taki jest bardzo sztywny po ktorym mozna chodzi a dla transportu drogowego czy shipping powietrze sie spuszcza. zawory do nadmuchiwania sa Leafield takie same ktore sa stosowane na powaznych ribach

 

Halas na poduszkowcach zawsze jest. co do  regiony plywania to wszystko zalezy od wysokosci fali. Moze nie wszyscy pamietaja lub wiedza ale jeszcze w latach 80-tych byla stala trasa pasazerska  przez kanal angielski czyli z Dover do Calais.

Dzis jedyna trasa pasazerska chyba nawet na swiecie to w UK z Southsea do Ryde przez cisnine Solent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich, troche mnie tu nie bylo, ale wrocilem na lono forum;)

 

Witam Ciebie Andre, czy bylaby mozliwosc zapoznania sie sprobowania tego prototypu gdyby byly jakies proby u nas w kraju.

 

W ciagu ostatniego roku mialem okazje szkolic sie i polatac troche na nowym nabytku Szczecinskiego WOPR - Hovertek'u, zarowno jeszcze za cieplego, po wodzie, jak i po lodzie i po ladzie. Maly ale ciekawy do manewrowania, szczegolnie, ze ma deflektory dzialajace na podobnej zasadzie do tych w napedach strugowodnych, z ta roznica, ze sa 2 szt po bokach.

 

Na statkach z napedem diesel-electric i pednikami azymutalnymi tez troche plywalem... a nawet sporo... tak wiec ciekawy jestem jak plywaloby... a wlasciwie - lataloby sie czyms takim.

 

Ze zdjec z broszurki widzialem sterowanie normalnie za pomoca kierownicy, a czy rozwazane jest tez sterowanie podczas prezyzyjnego manewrowania jak na statkach z azymutami? tj. za pomoca obrotowych manetek, kazdym z osobna. Np. 2ch takich klasycznych, jak te zalaczone:

 

http://img.nauticexpo.com/images_ne/photo-g/31271-2992619.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cie i slusznie zapadles sie gleboko

 

Co do testow to sa plany na przeprowadzenie pokazu w styczniu 2018 dla wielu zainteresowanych jednostek. Na razie ukladamy plany i gdzies w pazdzierniku bedziemy wszystko organizowac. Pokaz bedzie tylko w jednym miejscu I byc moze na zalewie wislanym ale musi byc lod.

 

Ten model na zdjeciu to pierwszy produkcyjny model nie prototyp i kierowanie jest za pomoca kierownicy. Prototypem tez latalem i sie duzo roznil.

 

Czy manewry za pomoca Joystick - napewno kiedys wprowadza bo mozna to juz robic na lodzi wiec czemu nie na poduszkowcu. To nie moja dzialka wiec zobaczymy co przyszlosc pokaze. Nie jest to tani system

 

Dam Ci znac kiedy i gdzie beda proby. (podaj numer komorki na PM) Widzialem szczecinski poduszkowiec na filmie. Na pewno sie sprawdza na lodzie lepiej jak kazda lodka I napewno robi dobra robote ale Griffon 995 to juz jest z innej polki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Pare fotek z pokazu na Zalewie Wislanym.

 

Pogoda jak na zamowienie

 

http://upload.secondsun.pl/img/1520678826img_0883a.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1520678863img_0730a.jpg

 

 

http://upload.secondsun.pl/img/1520678907img_0790a.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1520678951img_0815a.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1520678992img_0824a.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1520679040img_0872a.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1520679087img_0882a.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1520679203img_0876a.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeden silnik pali 4l przy prędkości 44 wezły?

 

Pisalem ze to jest nie oficjalna predkosc bo na lodzie producent tej predkosci nie moze zalecac . Poduszkowiec latal 3 dni przy roznych predkosciach po ladzie, po wodzie i po lodzie i prawie przy pelnym obciazeniu bo 7 osob bo tyle bylo foteli (max moze byc osiem). Przedstawiciel firmy Griffon obliczyl ze podczas tych pokazow spalanie paliwa bylo 8 ltr / godz dla obu silnikow razem czyli po 4 ltr na silnik na godzine. Probe predkosci 44 wezlow tylko przeprowadzona raz i to na krotkim odcinku. Duza umiejetnosc jest wymagana dla hamowania przy takiej predkosci. Musze tu dodac ze piloci strazy granicznej maja bardzo duze doswiadczenia i naleza do nie licznej elity na swiecie. Lataja poduszkowcami typu Griffon 2000TD od 2006 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...