Skocz do zawartości

Co myślicie o tym sprzecie ? Yamaha GP1300R


Michael90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

te Yamahy 2 takt 1200-1300 mają podobne problemy, główny to wał korbowy.

 

Co nie oznacza, że to jest zły skuter.

 

To jest jak z autami, jednemu pada szybciej zawieszenie, drugi ma problemy z elektryką, trzeciemu potrafi się rozrząd zerwać.

 

Nie możesz wszystkiego tutaj traktować jak wyrocznie, piszę się jakie problemy mogą Cię spotkać na podstawie tego co się zdarzało najczęściej, ale nie we wszystkich modelach tylko w określonym procencie.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa, Marcin :)

To,że jakiś model ma typowe usterki, nie znaczy że gnębią one każdy egzemplarz.

Mój znajomy ma Yamę GP 1300 już kilka sezonów i oprócz standardowego serwisu nic w niej nie robił, a wiadomo, że to sprzęt do zabawy ;)

Także wszystko zależy od konkretnego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no racja ale są np samochody które nie mal można polecić w ciemno powiedzmy silniki1.9 passaty golfy itd.. mogę powiedziec ze samochod benzynowy nieuturbiony bedzie lepszym wyborem na krotkie odcinki dojazdu niz diesel, ze uturbiony bedzie zapewne drozszy  w exploatacji bedzie bardziej czuły itd... czy jeśli chodzi o skutery sa egzemplarze które byście bardziej lub mniej polecali niż inne. Powiedzcie przede wszystkim... Silnik dwu cztero suw?  podejzewam że lepiej wolnossący gdyż doładowany będzie więcej palił i będzie droższy w utrzymaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michael doładowany nie będzie więcej palił, w teorii/praktyce jest odwrotnie (downsizing)

 

musisz wiedzieć z czego bierze się moc, a moc to jest ilość mieszanki paliwo powietrze dostarczonej do cylindra.

 

Czyli, aby wykrztusić 100KM w silniku doładowanym i niedoładowanym (NA), musisz dostarczyć podobną ilość tej mieszanki. Oczywiście to jest trochę skrótowe, bo są jeszcze straty, np. na pracę kompresora, z drugiej strony silniki doładowane ma mniejszą pojemność (downsizing) niż identycznej mocy NA i przy lekkim obchodzeniu się z manetką pali mniej niż większej pojemności NA.  Stąd też dzisiejsze silniki doładowane poj. 1.4-1.6, mają tyle mocy co starsze 2.5l. i średnio palą mniej. Oczywiście jest jeszcze temat maksymalnych obrotów silnika.

 

Do tego jeszcze dochodzi wykorzystanie mieszanki PP, w skrócie zamiana jej na moc. I tutaj przy 2 suwie więcej tej mieszanki jest marnowanej, stąd też większe spalanie, przy 4 suwie jest lepsze wykorzystanie mieszanki. Do lepszego wykorzystania mieszanki przyczyniają się też bardziej zaawansowane/precyzyjniejsze systemy podawania paliwa (wtrysk), sprawniejsze układy zapłonowe, itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEGO TY SIE TYCH YAMAH ZTYMI SILNIKAMI NIE DOTYKAJ,BO TO JAK SIE CESRA TO ZBUTOW WYRYWA,PADA WAL,LUBI PEKNAC TLOK NA 1 LUB 3 GARZE,KORBA BOKIEM ALE RZADZIEJ,SILNIK TULEJE NA NICASYLU!!!!LEPSZYM WYBOREM JEST SILNIK DO 98 TYLKO ZE BUDA BRZYDSZA. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie przede wszystkim... Silnik dwu cztero suw?  podejzewam że lepiej wolnossący gdyż doładowany będzie więcej palił i będzie droższy w utrzymaniu.

Najpierw to musisz ustalić sobie priorytety. Do jakiej kwoty, jaka moc, przeznaczenie, gdzie będziesz pływał, ile rocznie i w ile osób, czy chcesz oszczędzać na paliwie, czy świetnie się bawić (patrz motto mzalewskiego  :) ), ile możesz przeznaczyć na serwis itd.

Sprawa jest prosta i generalnie rozbija się o kasę, bo motorowodniactwo to sport nie tani i musisz mieć świadomość swoich możliwości. Przy mniejszym budżecie lepiej pokusić się na dwusuwa, bo sumarycznie taniej wyjdzie (uśredniając).

Z drugiej strony głupotą jest działać na zasadzie "zastaw się, a postaw się", bo po pierwszym większym serwisie w przypadku nowszego, droższego sprzętu odechce Ci się pływania. Zakup to nie wszystko, a zabawa jest przednia i na starszych i na nowszych. :)

A doładowany spali więcej bo ma więcej pałera i się tego pałera wykorzystuje. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny akurat nie mam okreslonej ale mysle ze na poczatek wystarczy do 15 oczywiscie jak bedzie cos fajnego moge zaplacic i 20 co do zasady dzialania silnika akurat znam jestem w koncu mechanikiem chce tylko wiedziec czy to sie podobnie na skutery przeklada, w motocyklach wiadomo dwusow bierz z wyzaszych obrotow jest prostrzy mieszanka paliwowa i naprawy nie sa tak drogie czterosow zbiera sie od dołu zawory glowica itd ma sie juz wiecej co psuc... o doladowaniu nie mowie bo chyba odpuszcze pewnie jak siadzie kompresor to koszty nieziemskie...  co do plywania to tylko wakacje i latem na okolicznych zalewach pociagnac jaies kolo i sie powyglupiac. Jak mowie nie znam sie na skuterach myslalem nad Taka yamaha wizualnie mi sie podoba i ponoc nowy silnik http://otomoto.pl/skuter-wodny-yamaha-xlt-1200-idealny-stan-B220720.html

jak by ktos mogł to prosil bym o sprawdzenie skuterow na allegro do 20 tys i podanie kilku propozycji zebym mial porownanie jakimi sie zainteresowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się połączyć osiągów z ekonomiką, bo do mocy potrzebne jest paliwo

 

co najwyżej możesz szukać maszyny najlżejszej

 

ten będzie mało palił

 

http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/05/59/61/3005596147

 

ten bardzo dużo

http://www.personalwatercraft.com/gallery/gallery.php/d/15606-2/011012-2012-kawasaki-ultra-300x-25.jpg

 

poczekaj trochę na allegro będzie wysyp nowych ogłoszeń

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by ktos mogł to prosil bym o sprawdzenie skuterow na allegro do 20 tys i podanie kilku propozycji zebym mial porownanie jakimi sie zainteresowac

Ja jestem zwolennikiem racjonalnego podejścia i na początek proponowałbym coś słabszego, żeby się wprawić i potem wymienić na coś mocniejszego.

Aktualnie są ze trzy Yamahy GP800, silnik dwusuw, nie wysilony zanadto. Zerknął bym też tradycyjnie w kierunku Yamahy VX oraz Kawasaki STX12F - 120konny czterosuw, bardzo przyjemny:

http://moto.allegro.pl/kawasaki-stx-12f-2007r-okazja-faktura-vat-23-i2993090986.html

A jeśli wolisz coś "z pazurem", to może oczywisty wybór SD RXP:

http://moto.allegro.pl/skuter-wodny-sea-doo-rxp-215hp-2004rok-okazja-i3009223731.html

A ta Yama XLT, co ją podałeś, to strasznie droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale im bedzie cieplej tym pewnie beda drozsze to po pierwsze po drugie jesli racjonalny wybor to wydaje mi sie zeby od razu kupic mocniejszy jak kupie slabszy po jakims czasie bede chcial zmienic bede musial sprzedac co pewnie nie jest proste i straci na wartosci. Wolal bym wiec od razu zakupic taki zeby starczyl na dluzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten xlt stoi na alegro i stoi!nie kupoj tego bo bo tam silniki siadaja,nie wazne czy nowy czy stary.ma ten silnik wady fabryczne i tyle.mozna to ogarnac robiac dobrze wal,ale to nie u nas.koszta nie pytaj :(buda typowo turystyczna,wozidlo i tyle,milem to to wiem,silnik i jeszcze raz silnik :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety te Yamahy mają problemy z wyważeniem wału

 

a co do Sea Doo RXP, 2 osobowy, 4-suw + kompresor

 

to szybki skuter (szybszy niż 1300GPR), w swoim czasie była to górna półka osiągów

 

spalanie będzie podobne jak 2 suw Yamahy

 

problematyczne były ceramiczne washersy, ale chyba już do tej pory wszystkie RXP-ki 215 mają to wymienione. Omawiany na pewno bo ma kompresor po regeneracji.

 

pierwsze porównanie na filmiku to Sea Doo RXP 215 vs Yamaha 1300 GPR, widać przewagę SD 215

RXP 215 ciekawa propozycja na coś szybkiego

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...