Michael90 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Jak w temacie, powiecie coś wiecej o tym modelu warto zakupic ? http://allegro.pl/show_item.php?item=2998353421 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 fajny kolor, czarno- złoty zacznijmy od tego czy miały 180KM ? 1300 - 2 suw 170KM bolączki ? wały korbowy znany problem pękanie tunelu pompy niewygodne siedzisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Sprzęgło wałka turbiny z obudową łożyska słabiutkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael90 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 No włąśnie to siodełko też zwróciło moją uwage. I to dwusów... chyba lepiej cztero...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael90 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 cos takiego jeszcze znalazlem http://otomoto.pl/show?id=B221760 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 te Yamahy 2 takt 1200-1300 mają podobne problemy, główny to wał korbowy. Co nie oznacza, że to jest zły skuter. To jest jak z autami, jednemu pada szybciej zawieszenie, drugi ma problemy z elektryką, trzeciemu potrafi się rozrząd zerwać. Nie możesz wszystkiego tutaj traktować jak wyrocznie, piszę się jakie problemy mogą Cię spotkać na podstawie tego co się zdarzało najczęściej, ale nie we wszystkich modelach tylko w określonym procencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Święte słowa, Marcin :) To,że jakiś model ma typowe usterki, nie znaczy że gnębią one każdy egzemplarz. Mój znajomy ma Yamę GP 1300 już kilka sezonów i oprócz standardowego serwisu nic w niej nie robił, a wiadomo, że to sprzęt do zabawy ;) Także wszystko zależy od konkretnego egzemplarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael90 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 no racja ale są np samochody które nie mal można polecić w ciemno powiedzmy silniki1.9 passaty golfy itd.. mogę powiedziec ze samochod benzynowy nieuturbiony bedzie lepszym wyborem na krotkie odcinki dojazdu niz diesel, ze uturbiony bedzie zapewne drozszy w exploatacji bedzie bardziej czuły itd... czy jeśli chodzi o skutery sa egzemplarze które byście bardziej lub mniej polecali niż inne. Powiedzcie przede wszystkim... Silnik dwu cztero suw? podejzewam że lepiej wolnossący gdyż doładowany będzie więcej palił i będzie droższy w utrzymaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Michael doładowany nie będzie więcej palił, w teorii/praktyce jest odwrotnie (downsizing) musisz wiedzieć z czego bierze się moc, a moc to jest ilość mieszanki paliwo powietrze dostarczonej do cylindra. Czyli, aby wykrztusić 100KM w silniku doładowanym i niedoładowanym (NA), musisz dostarczyć podobną ilość tej mieszanki. Oczywiście to jest trochę skrótowe, bo są jeszcze straty, np. na pracę kompresora, z drugiej strony silniki doładowane ma mniejszą pojemność (downsizing) niż identycznej mocy NA i przy lekkim obchodzeniu się z manetką pali mniej niż większej pojemności NA. Stąd też dzisiejsze silniki doładowane poj. 1.4-1.6, mają tyle mocy co starsze 2.5l. i średnio palą mniej. Oczywiście jest jeszcze temat maksymalnych obrotów silnika. Do tego jeszcze dochodzi wykorzystanie mieszanki PP, w skrócie zamiana jej na moc. I tutaj przy 2 suwie więcej tej mieszanki jest marnowanej, stąd też większe spalanie, przy 4 suwie jest lepsze wykorzystanie mieszanki. Do lepszego wykorzystania mieszanki przyczyniają się też bardziej zaawansowane/precyzyjniejsze systemy podawania paliwa (wtrysk), sprawniejsze układy zapłonowe, itd.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Ale znowu dwusuwy są sprawniejsze, czyli tą samą moc potrafią wykrzesać z dużo mniejszej pojemności np. SD 135 KM dwusuw miał pojemność 950ccm, zaś czterosuw (wolnossący) ma pojemność już 1495ccm. Nie jestem pewien, który mniej pali :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
messi Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 KOLEGO TY SIE TYCH YAMAH ZTYMI SILNIKAMI NIE DOTYKAJ,BO TO JAK SIE CESRA TO ZBUTOW WYRYWA,PADA WAL,LUBI PEKNAC TLOK NA 1 LUB 3 GARZE,KORBA BOKIEM ALE RZADZIEJ,SILNIK TULEJE NA NICASYLU!!!!LEPSZYM WYBOREM JEST SILNIK DO 98 TYLKO ZE BUDA BRZYDSZA. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Powiedzcie przede wszystkim... Silnik dwu cztero suw? podejzewam że lepiej wolnossący gdyż doładowany będzie więcej palił i będzie droższy w utrzymaniu. Najpierw to musisz ustalić sobie priorytety. Do jakiej kwoty, jaka moc, przeznaczenie, gdzie będziesz pływał, ile rocznie i w ile osób, czy chcesz oszczędzać na paliwie, czy świetnie się bawić (patrz motto mzalewskiego :) ), ile możesz przeznaczyć na serwis itd. Sprawa jest prosta i generalnie rozbija się o kasę, bo motorowodniactwo to sport nie tani i musisz mieć świadomość swoich możliwości. Przy mniejszym budżecie lepiej pokusić się na dwusuwa, bo sumarycznie taniej wyjdzie (uśredniając). Z drugiej strony głupotą jest działać na zasadzie "zastaw się, a postaw się", bo po pierwszym większym serwisie w przypadku nowszego, droższego sprzętu odechce Ci się pływania. Zakup to nie wszystko, a zabawa jest przednia i na starszych i na nowszych. :) A doładowany spali więcej bo ma więcej pałera i się tego pałera wykorzystuje. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael90 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Co do ceny akurat nie mam okreslonej ale mysle ze na poczatek wystarczy do 15 oczywiscie jak bedzie cos fajnego moge zaplacic i 20 co do zasady dzialania silnika akurat znam jestem w koncu mechanikiem chce tylko wiedziec czy to sie podobnie na skutery przeklada, w motocyklach wiadomo dwusow bierz z wyzaszych obrotow jest prostrzy mieszanka paliwowa i naprawy nie sa tak drogie czterosow zbiera sie od dołu zawory glowica itd ma sie juz wiecej co psuc... o doladowaniu nie mowie bo chyba odpuszcze pewnie jak siadzie kompresor to koszty nieziemskie... co do plywania to tylko wakacje i latem na okolicznych zalewach pociagnac jaies kolo i sie powyglupiac. Jak mowie nie znam sie na skuterach myslalem nad Taka yamaha wizualnie mi sie podoba i ponoc nowy silnik http://otomoto.pl/skuter-wodny-yamaha-xlt-1200-idealny-stan-B220720.html jak by ktos mogł to prosil bym o sprawdzenie skuterow na allegro do 20 tys i podanie kilku propozycji zebym mial porownanie jakimi sie zainteresowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 nie da się połączyć osiągów z ekonomiką, bo do mocy potrzebne jest paliwo co najwyżej możesz szukać maszyny najlżejszej ten będzie mało palił http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/05/59/61/3005596147 ten bardzo dużo http://www.personalwatercraft.com/gallery/gallery.php/d/15606-2/011012-2012-kawasaki-ultra-300x-25.jpg poczekaj trochę na allegro będzie wysyp nowych ogłoszeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 jak by ktos mogł to prosil bym o sprawdzenie skuterow na allegro do 20 tys i podanie kilku propozycji zebym mial porownanie jakimi sie zainteresowac Ja jestem zwolennikiem racjonalnego podejścia i na początek proponowałbym coś słabszego, żeby się wprawić i potem wymienić na coś mocniejszego. Aktualnie są ze trzy Yamahy GP800, silnik dwusuw, nie wysilony zanadto. Zerknął bym też tradycyjnie w kierunku Yamahy VX oraz Kawasaki STX12F - 120konny czterosuw, bardzo przyjemny: http://moto.allegro.pl/kawasaki-stx-12f-2007r-okazja-faktura-vat-23-i2993090986.html A jeśli wolisz coś "z pazurem", to może oczywisty wybór SD RXP: http://moto.allegro.pl/skuter-wodny-sea-doo-rxp-215hp-2004rok-okazja-i3009223731.html A ta Yama XLT, co ją podałeś, to strasznie droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 http://moto.allegro.pl/skuter-wodny-sea-doo-rxp-215hp-2004rok-okazja-i3009223731.html ten na pewno sprzedaje serwis, chyba nawet Kolega od nich się kiedyś pojawił na naszym forum, ale to dawno było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael90 Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 No niby tak ale im bedzie cieplej tym pewnie beda drozsze to po pierwsze po drugie jesli racjonalny wybor to wydaje mi sie zeby od razu kupic mocniejszy jak kupie slabszy po jakims czasie bede chcial zmienic bede musial sprzedac co pewnie nie jest proste i straci na wartosci. Wolal bym wiec od razu zakupic taki zeby starczyl na dluzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 chyba nawet Kolega od nich się kiedyś pojawił na naszym forum, ale to dawno było cały czas jestem z Wami 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 To jeśli jest to skuter od SeBy, to ja bym brał w ciemno ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
messi Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 ten xlt stoi na alegro i stoi!nie kupoj tego bo bo tam silniki siadaja,nie wazne czy nowy czy stary.ma ten silnik wady fabryczne i tyle.mozna to ogarnac robiac dobrze wal,ale to nie u nas.koszta nie pytaj :(buda typowo turystyczna,wozidlo i tyle,milem to to wiem,silnik i jeszcze raz silnik :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 niestety te Yamahy mają problemy z wyważeniem wału a co do Sea Doo RXP, 2 osobowy, 4-suw + kompresor to szybki skuter (szybszy niż 1300GPR), w swoim czasie była to górna półka osiągów spalanie będzie podobne jak 2 suw Yamahy problematyczne były ceramiczne washersy, ale chyba już do tej pory wszystkie RXP-ki 215 mają to wymienione. Omawiany na pewno bo ma kompresor po regeneracji. pierwsze porównanie na filmiku to Sea Doo RXP 215 vs Yamaha 1300 GPR, widać przewagę SD 215 RXP 215 ciekawa propozycja na coś szybkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael90 Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 A co powiecie o nim http://otomoto.pl/skuter-wodny-sea-doo-gtx-di-zamiana-B222750.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
messi Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 di wtrysk ,nie stary kup na gaznikach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 problematyczne były ceramiczne washersy, ale chyba już do tej pory wszystkie RXP-ki 215 mają to wymienione. Omawiany na pewno bo ma kompresor po regeneracji. OJJ kolega by się zdziwił ale nie wszystkie :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 to znaczy, że jest lepiej niż zakładano ale myślę, że jak ktoś serwisował gdzie trzeba, to mu podkładki zmieniano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.