Skocz do zawartości

JAKIEŚ POMYSŁY NA TUNING YAMAHA FX HO 160 KM


kierownik1975
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak napisał Krzak, tuning silnika 4 suw NA jest bez sensu, na koszt vs przyrost mocy, lepiej sprzedać dołożyć i kupić mocniejszą maszynę.

 

Silnik NA tuninguje się np. zmieniając wałek rozrządu na bardziej agresywny, dodatkowo to zestrajasz z nowymi mapami(czasami limiter obrotów podnosisz) i można liczyć na przyrosty rzędu 10-20%. Tylko czy dostaniesz taki wałek, może Świątek by zrobił.

http://www.swiatek.com.pl/polskie/menu-boczne/walki-rozrzadu

No niektórzy bawią się w polerowanie kanałów i inne cuda zwiększające przepływ, ale to przyrosty nieduże

 

 

podobno niezłe efekty daje w Sea Doo 255/260 montaż wałków z wczesnych modeli NA (np. 2004r.) i wałki są osiągalne

 

ja jak zmieniłem śrubę, dolot, zwiększyłem kąt nachylenia dyszy, to efekt był bardzo dobry, tak jakbyś miał więcej ze 20KM, zaskoczyło mnie to.

 

Według mnie warto w to inwestować i nadal pozostaje Ci seryjny trwały silnik, możesz kupić coś takiego jak RIVA stage 1 lub coś R&D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przerażony Twoja wiedza na temat skuterów i mechaniki... Oczywiście w pozytywnym tego znaczeniu... Wielkie łał  :)

No nie moge. Marcinku pliss nie wporowadzaj ludzi w blad bo to tak do konca  nie jest.

 

Testowalem chyba wszystkie wałki racingowe dostepne na rynku i z tymi przyrostami to jest nie do konca tak. Trzeba pamietac o tym ze kazda modyfikacja niesie za soba kolejna, i zeby to wszystko ze soba zgrac to jest mnostwo pracy. Wiec jezeli chcesz mocniejszy sprzet to poprostu sprzedaj ten co masz i kup inny bo mdyfikacje na tym sprzecie nie maja zadnego sensu. Kazda wydana zlotowka bedzie wyrzucona w bloto.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jezeli chcesz mocniejszy sprzet to poprostu sprzedaj ten co masz i kup inny bo mdyfikacje na tym sprzecie nie maja zadnego sensu. Kazda wydana zlotowka bedzie wyrzucona w bloto.

Pozdrawiam

i Ty Brutusie przeciwko mnie !!!! ha ha ha, przecież ja to samo napisałem, że lepiej kupić mocniejszą, oraz trzeba dostroić

 

ja jakieś 10-12lat temu, przerabiałem tuning silnika NA na własnej skórze.

 

Miałem Nissan Primerę GT 2.0

 

polerowałem układ dolotowy i wylotowy, od nowa przeliczyłem i zrobiłem układ dolotowy i wydechowy. Planowałem głowicę, lekko poniosłem sprężanie.

 

Narobiłem się, a efekty były minimalne.

 

Potem udało mi się wylukać, że można dopasować wałki od innego modelu, już nie pamiętam czy to było z silnika 1.6, czy z innego 2.0. Całe szczęście wtryski miały zapas. Trzeba było zapłacić, aby to zestroić wszystko

 

Już efekty były, ale jak by się policzyło koszty to taniej sprzedać auto i kupić drugie z mocniejszym silnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co racja to racja-tjuning wolnossącego czterosuwa jest niewspółmiernie drogi w stosunku do osiąganych przyrostów.W zalezności od silnika,stopnia hardcoru wałków,układu zasilania(ITB niezbędne) da się podnieść moc dość sporo...ale z silnika,który ma spory zapas rezerwy.Takie silniki występują w samochodach(nie wszystkich).

Niestety silniki zaburtowe,czy skuterowe(wszelkie zminiaturyzowane) nie posiadają zbyt dużych rezerw i dłubanie może być również niebezpieczne.Oczywiście zwieńczeniem tych modyfikacji MUSI być wystrojenie silnika tak,aby miał właściwe AFR.

 

Podsumowując trzeba zrobić tak,jak koledzy piszą-kuipić mocniejszą maszynę.

 

Mzalewski słabo się bawiłeś z tym nissanem :)

Wystarczyło z kraju kwitnącej wiśni zaimportować całe serduszko lub samą głowicę z motoru SR16VE w technologii NEO VVL (nissanowski odpowiednik hondowskiego vtec ) montowane w PULSARZE GTi .Posadzenie czapki od SR16VE na dół SR20DE i pokręcenie kółkami rozrządu daje +- dwieście kucy i nieźle zapindala :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wystarczyło z kraju kwitnącej wiśni zaimportować całe serduszko lub samą głowicę z motoru SR16VE w technologii NEO VVL (nissanowski odpowiednik hondowskiego vtec ) montowane w PULSARZE GTi .Posadzenie czapki od SR16VE na dół SR20DE i pokręcenie kółkami rozrządu daje +- dwieście kucy i nieźle zapindala :D

 

o kolega w temacie, znam te  serduszko, rozglądałem się w tym temacie, oraz w temacie SR20DET, ostatecznie autko nie przeżyło moich modyfikacji/jeżdżenia i temat dalszego rozwoju projektu padł.   

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
koledzy mają rację. Stary model FX HO(1100cm)posiada ten sam silnik co VX110 w którym jest zaledwie 100KM czyli mając 160 KM już jest stuningowany na maxa..jak ten silnik. Popieram - lepiej sprzedać i kupić mocniejszy model - ten silnik więcej nie zniesie na dłuższą metę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zrobi z układem rozrządu w silniku gdzie już fabrycznie zawory prawie "spotykają" się z tłokami,i czasy otwarcia cykli ssania i wydechu są maksymalnie wydłużone. Nie wiem jak jest w FX HO 160KM ale tak to wygląda we wszystkich silnikach czterosuwowych. Jedynie co można zrobić to kosmetyczne zmiany w mapie komputera,zwiększenie dawki paliwa i kąty wyprzedzenia zapłonu,co niekoniecznie musi przynieść pozytywne efekty. Można też eksperymentować z dolotem i wydechem,ale czy to przyniesie jakiś efekt?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przerażony Twoja wiedza na temat skuterów i mechaniki... Oczywiście w pozytywnym tego znaczeniu... Wielkie łał  :)

 

mzalewski to expert od skuterów i kilku innych chłopaków z forum znają się na rzeczy  tylko panie mzalewki zacznij więcej udzielać się na forum  ;D ;D znikłeś jak kamfora na rok  ;D ;D 8) 

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...