Skocz do zawartości

Nowe modele Yamaha na 2022.


Leśny Władek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tym razem Yamaha pozamiatała Sea Doo.

W końcu.

https://watercraftjournal.com/gallery-introducing-the-2022-yamaha-waverunner-lineup-video/

 

Seria FX w końcu pod każdym względem lepsza od Sea Doo GTX/RXT.

Już nie trzeba wybierać między jakością i czterema cylindrami a innowacyjnością i ergonomią.

Wszystko mamy w FX :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wladek ale w czym pozamiatala , zawsze kopiowali SD

Material SMC to jakis odpowiednik sea doo CM-teca , niby to fiberglass, ale tak naprawde to wkladka z wlokna.

Modele Fish tez nie wymyslili ale skopiowali z SD.

 

Pod siedziba SD od lat lezy japonczyk w krzakach z rolnetka

 

Pewnie za rok lub dwa skopiuja iDF od SD

 

To sa nowosci dla Yamahy ale nie dla skuterow , nowinki techniczne dla skuterow trzeba czekac za rok na SD

 

Ja sie ciesze, ze idzie postep i konkurencja.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To popatrz na to:

 

OK, pomysł z SD ale poszli dalej. Duuuużo dalej niż SD.

Do tego cały czas 4 cylindry a nie 3.

Nie interesuje mnie jako konsumenta kto kogo kopiuje. Interesuje mnie produkt. W tym momencie Yamaha FX pozamiatała SD GTX pod każdym względem.

SD muis teraz gonić Yamaha co jest jakimś kuriozum. W sensie było do tej pory :D

Zobacz, Yamaha ma teraz funkcjonalny tył nawet bardziej niż SD a do tego ma funkcjonalny przód. Ma miejsca na akcesoria czego SD nie ma.

Zobaczycie ze klienci to docenią.

Tego właśnie Yamaha brakowało, w tym właśnie SD był lepszy.

Teraz nie widzę powodu aby kupić SD anie Yamahę.

Żadnego.

 

Edit:

Sikawkę można wyłączyć. Samemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wladek ty byles niedawno normalny chlop co Ci sie stalo w glową  :)  " pozamiatala pod kazdym wzgledem "  chlopie nie idz ta droga negacji .... przeciez Ty dopiero polizales temat skuterow ...

Chiciazby twoj przyklad z Yamaha fish , wiesz jaka przewage techniczna ma sea doo fish  nad  yamaha fish , specialnie stworzony do fish system  idF, zbiornik na zywa przynete , programy do trolingu - to juz dorownuje funkcjonalnoscia  lodkom wedkarskim. Po prostu SD odlecialo znowu w tym temacie i to duzo.

Z tymi 4 cylidrami vs 3 tez herezje piszesz , ale juz nie bede Ci tlumaczyl  pewne zaleznosci i dlaczego najszybszy samochod na swiecie ma 3 cylindry , dlaczego najgoretszy tego roku hot hatch tez ma 3 cylindy ...

 

Nic nie powiem na temat nowych kadlubow , w zasadzie chyba sa oparte na starych tylko nowy material . Mozliwe ze to bardzo dobrze plywa. Trzeba poczekac na testy .

Ja osobiscie testowalem 1.5 roku temu Fxa i SD i kadlub ST3 SD byle lepszy, i nie bez powodu jest uwazany za najlepszy kadlub na rynku ... moze teraz Yama bedzie miala najlepszy .

nie mam pojecia.

 

 

Dzis moje preferencje sie zmienily i bym nie kupil juz ani FXa ani rxtxa , tylko rxpxa lub gp svho.

 

 

Ostatnio jakis czlek na forum krytykowal nowe kolory SD, rozumiem ze mu sie podobaja za to kolory Yamaha, sa zajebiste taki skopiowane , ale lepsze

54e3dd433660d756med.jpg

 

Mi sie co innego podoba w modelach 22, ze producencji w tym roku zaczeli spelniac prozby ludzi

 

Chcieli czarne kolory to maja

Chcieli mocniejsze kadluby to maja , Yama ma swoj ala fiber a SD podobno ma byc nawet opcja zamowienia pelnego fiberglass

SD ma jako pelny pakiet rozszezenie pokladu i Yamaha tez juz skopiowala i ma

 

Wszystko idzie w dobrym kierunku , czas na Kawasaki

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik...mam 3 znajomych którym nowe SD 1.6 się zatarły przy przebiegach 1-20mh ..2 to 300 A jeden to wolnossak 170hp z powodu awarii pompy oleju. Czy to wytłumaczysz że dlatego że jest ich więcej na rynku? Oczywiście każdemu może się zdarzyć ale SD zawsze wszystko zdarza się częściej.

 

Ps

Gdy w 2019 kupowałem zaburtowca mój znajomy gorąco mnie namawiał na evinrude g2 od BRP bo piękne i "nowoczesne" no i 2 suwy więc mocniejsze i bezobslugowe(1 serwis po 300h)..na youtube nawet BRP miało filmik jak przeciągają się 2 łódki z silnikami 150hp Yamy oraz BRP i ze wzgl.na kosmiczną moc evinrude wciąga pod wodę yamahę.

Przez 2 lata kol.sprzedał 10 szt tych silników z czego 9 uległo poważnym awariom A jak wiemy BRP zwinęlo produkcje tego 2suwowego złomu gdyż już reklamy i kolorowe dekle ich obudów przestały działać na klientów.

 

Morał z tego taki że każdy ma inne priorytety i stara się dokonać właściwego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiż to miód na moje serce taki koment na SD.Jak pisałem kilka lat temu ze SD to kupa to prawie mnie tu zlinczowano i pisano o jakimś Fanboyu.Jednak po latach widzę ze niektórym wrócił olej do głowy nie zal wystrzępionej klawiatury.Co do nowego lineupu to wszystko fajne tylko jak będzie z dostępnąscią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, o awaryjności można dyskutować bez końca - tyle opinii, ilu użytkowników.

Obiektywnie Yamahy są bardziej zachowawcze zarówno pod kątem designu, jak i innowacyjności. To oczywiście ma dobre i złe strony - design to rzecz gustu i jest masa ludzi, którzy lubią taki styl; ostrożność we wprowadzaniu nowinek ustrzega producenta przed wpadkami, ale pozostawia lekko z tyłu w oczach niektórych, zwłaszcza młodych klientów.

Tegoroczna linia Yamahy w moim odczuciu to krok naprzód jeśli idzie o kolorystykę - pomijając sam dobór kolorów (kwestia gustu), to ich kombinacje są dużo ciekawsze i dojrzalsze od poprzedniej pstrokacizny.

Co do dodatków - no właśnie, to tylko dodatki. tylna platforma, lodówka, uchwyty itd, - to dostawki, które choć fajne, funkcjonalnością nie dorównają montowanym na stałe platformom czy fishfinderom SD.

Ma to też dobre strony - łatwo można zmienić "wizualnie" przeznaczenie maszyny i nie afiszować się z posiadaniem pasji wędkarskiej czy dzieci ;)

Generalnie na plus, bo ruch zdecydowanie prorozwojowy.

Władek - Ty z wychwalaniem Yamahy poczekaj na odbiór swojej i bezpośrednie porównanie z SD. Może być tak, że różnice będą dla Ciebie nie do zaakceptowania. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat awaryjnosci nie jest tajemnica i to nie zalezy widze od skutera ale od kolegow , zawsze tak jest na roznych forach , ze jeden pisze (yamahowiec) ze ma 10 kolegow z SD i 11 skuterow  sie popsulo , drugi pisze ze ma 10 kolegow i nie ma problemow . Faktem niepodwazalnym jest to ze SD ma wiekszy wskaznik awaryjnosci i poniekad przyczyna tego jest to co napisal funyo, czyli stosowanie nowych technologii, pijawil sie iDF juz sa sygnaly z jakims tam problemami . Generalnie japonczycy sa troche "zacofani" , ale stosuja sprawdzone rozwiazania. Ja zawsze o awaryjnosci moge rozmawiac z kims kto kupil nowy skuter i go regularnie  serwisowal i w wiekszosci uslyszymy , nie ma problemow. Dla mnie 2 sezon mija , tam sie nic nie dzieje  , maszyna hula az milo , zgodnie z opnijami fanboyow Yamaha dawno powinna juz lezec w krzakach. Ja juz plywam na skuterach 13lat, uwierzcie mi zero awarii , nawet byl okres , ze nie mialem skutera i uzyczyl mi znajomy na sezon  starego sea doo , ktory nie byl odpalany kilka lat , maly maitenance , odpalil i rok sie  na nim wyglupialem . 

 

Podobnie jest z samochodami japonskimi , ja mam 2 japonczyki i 2 amerykany , japonce totalnie bezproblemowe , a w amerykancach , od czasu do czasu cos tam sie zaswieci , choc chevrolet to wol roboczy , proste auto i maszyna nie do zajechania , a jeep Wrangler to zajebiste auto , jak wsiadasz to sie japa cieszy , tak tez jest z sea doo.

 

Robie male przymiarki do sea doo switch , zobaczymy co z tego bedzie , bo generalnie nie da sie tego kupic , najfajniejsze to ze je produkuja pare kilometrow odemnie , w koncu usa a nie meksyk.

 

Wracajac do tematu Yamaha rowniez potwierdzam , ze kolory sa oki, bo jeszcze 2-3 lata temu, ja nie moglem tego przelknac , czlowiek pochodzil do maszyny , moze by i chcial , ale te niebieski , zolte , siet , nie jestem wybredny na kolory ale to odpychalo ....

 

Co do Yamaha co my tam teraz mamy ? , bez bzdur o uchwycie na kubki , czy dodatkowym schowku.

Predkosc po GPS ? , zaktualizowana kratka wlotowa, redany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale te "bzdury" właśnie dawały przewagę SD nad Yamaha. Jak się poczyta stare wątki o przewadze SD nad Yamaha to przewaga właśnie wynikała z tych "bzdur".

Mówiło się iż skuter idealny to taki który ma karoserie a co za tym idzie ergonomię i wzornictwo SD a "bebechy z Yamaha.

I co teraz mamy?

Ano mamy taki skuter pod marką Yamaha FX.

Yamaha dołożyła te" bzdury " poprawiła kolorystykę i mamy skuter doskonały. U to taki jeszcze który można sobie konfigurować wedle woli czego z SD nie da się już tak zrobić.

8 września odbieram FX i powiem wam o moich odczuciach jak się pływa w stosunku do GTX/RXT.

Może będzie porażka. Nie wiem. Jak zwykle ryzykuję.

Chyba że dealer da mi gwarancję iż na 100% dostanę w zimie nowy model wtedy nie będę odbierał tegorocznego we wrześniu tylko poczekam bo myślę że warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tyle ile za GTX300 Ltd.

Fish Pro Trophy o mocy 170KM przebiło granice 100 tys zł.

Grubo jedzie SD.

W tym momencie dla mnie SD przestało być atrakcyjne. Do tej pory było. Gorsza jakość, gorsze silniki ale za to taniej niż Yamaha.

Nie widzę powodu do kupna SD zamiast Yamahy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego gorsza jakosc i gorsze silniki ? Nie masz pojecia ile u mnie stoi na serwisie rozsypanych yamah do ktory poprostu brakuje czesci a niejednokrotnie bywa ze naprawa przekracza wartosc skutera.

Awaryjnosc kazdej maszyny zalezy od dbalosci poprzedniego uzytkownika. A wiadomo jak to u nas w pl jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego gorsza jakosc i gorsze silniki ? Nie masz pojecia ile u mnie stoi na serwisie rozsypanych yamah do ktory poprostu brakuje czesci a niejednokrotnie bywa ze naprawa przekracza wartosc skutera.

Awaryjnosc kazdej maszyny zalezy od dbalosci poprzedniego uzytkownika. A wiadomo jak to u nas w pl jest.

 

Napisz krzaku obiektywnie ile rocznie naprawiasz yamach (obecne silniki) A ile SD??

Zapewne większość yam to roczniki 14-15 gdzie wiadomo co się dzieje.

 

PS

co może zrobić użytkownik któremu po kilku mh zaciera się pompa oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że Yamah robi Krzaku mniej bo bez porównania jest ich mniej niż SD.

Na razie gdybam. Za miesiąc odbiorę FX i zobaczę jak to pływa w stosunku do SD.

Jedno jest dla mnie pewne.

Yamaha dizajnersko I użytkowo wyprzedziła SD.

A czy użytkowo?

Przekonam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o niższej jakości chodziło mi o większą awaryjność wynikającą z bardziej skomplikowanej budowy lub mówiąc inaczej większej innowacyjności. Nie znam się zbytnio na technice ale z tego co wiem Yamahy mają prostszą budowę a co za tym idzie mniej części do popsucia. Tak jak Toyota do Mercedesa.

Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie skuter wodny (mam SD 300 od nowości) służy do weekendowego dawania przyjemności i staram się żeby zbiornik paliwa starczył mi na max 2 godziny także z gazem nie obchodzę się delikatnie.

Co do awaryjności - mam 70 godzin obecnie i w tym roku 1 awaria - IC zaczął cieknąć i dmuchał wodą na tłoki. Szybka wymiana na akcesoryjny IC + wydech bo seryjny kolidował z większym IC i pływam dalej a uśmiech na twarzy po tej wymianie jest jeszcze większy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...