Skocz do zawartości

yamaha waverunner xl800 nie może się zebrać po nawrocie.


webserver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pierwsze pływanie w tym roku i problem z moją Yamaha po nawrocie jakby zaciągała powietrze do turbiny i nie może się zebrać obroty silnika są na max a ona płynie 20km/h po odjęciu gazu na chwilę wszystko wraca do normy. Tak dzieje się tylko na ostrych zawrotach na prostych jest ok. Co może być przyczyną ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze jest dużo lżejsze od wody. Skuter to maszynka działająca na zasadzie odrzutu wody. Po wejściu na max. obroty przy wysokim napowietrzeniu wody ciężar wyrzucanej masy jest dużo niższy. Stąd efekt ,,ślizgającego się sprzęgła" albo całkowitej utraty ciągu. Popularnie ( jednakowoż błędnie) nazywa się to kawitacją.  Następnym terminem, często używanym w nomenklaturze użytkowników jetski, jest ,,pałowanie". Tzn. bezmyślne wciśnięcie gazu na max. i w tym stanie pływanie do upadłego. Aż coś w końcu pie...ie.

Na skuterze można wyczyniać niezłe manewry ale wymaga to ciągłego treningu operowania mocą maszyny i gimnastyki operatora.

Mózg operatora też w tym czasie ma pracować na najwyższych obrotach  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały problem w tym że on nie ma problemu z przyspieszaniem tylko ewidentnie po zaciągnięciu powietrza nie może zaciągnąć wody. Chyba że może ten luz jest na tyle duży ze śruba nie wytwarza podciśnienia i nie jest w stanie zalać się wodą. Ale z drugiej strony po przepłynięciu kilku metrów powinna sama się zalać a dzieje się tak dopiero po odpuszczeniu gazu.

Jutro rozbiorę i zrobię foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Rozebrałem wszystko od strony napędu i szczelina okazała się 0.4 - 0.2mm więc jak dla mnie jest ona ok nie może być przyczyną takiego zapowietrzania. Jak rozkręciłem dalej kanał to okazało się że nie ma uszczelki numer 6 ( na rozkładówce na foto ) z i tędy najprawdopodobniej zaciągało powietrze znad płyty osłonowej.

Jestem jeszcze przed testem ale na 99% procent to była przyczyna łapania powietrza i braku mocy.

288e46cec3df6e6c45aab7b4b105178cf33132363732345f696d672e6a7067.thumb.jpg.55b1c78b422f6842d2a8623144deedd3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej wersji zrobiłem uszczelkę z mikrogumy samoprzylepnej ale sprawdziła się tylko na kilka godzin pływania. Więc zamówiłem oryginał ale jak się okazało nie ma na magazynie centralnym Yamaha tej uszczelki będzie dostępna za miesiąc lub dwa... za miesiąc to już po pływaniu...

Nie zastanawiając się ani chwili odkręciłem co potrzeba i narysowałem uszczelkę w corelu a później wyfrezowałem z gumy 10m na cnc i już założona i będzie lepiej jak oryginał bo ma zrobione ranty wewnętrzne tak że nie ma możliwości jej ściągnąć bez ściągnięcia kanału dolotowego.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...