MAWI Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Tak jak pisałem.Dziś po przepłynięciu kilku kilometrów wszedłem w ślizgi zaczęło coś piszczeć w manetce ,myślałem że to może niskie ciśnienie oleju (dwusuw na oddzielnym zbiorniku oleju) ale zdjąłem kable z czujników temperatury i ustało.Znaczy coś z temperaturą .Sprawdziłem ,że woda z tyłu wylatuje.Myślę ,że to może być wirni pompy wody albo termostat.Może ktoś juto przerabiał?Proszę o pomoc Zapomniałem dodać ,że po kilku minutach piszczenie znika by po wejściu w ślizg znowu zacząć piszczeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Czy wysokość zawieszenia silnika była zmieniana? Czy wcześniej, przy takim zawieszeniu wszystko było o.k.? To, że woda leci z otworu kontrolnego oznacza tylko pracę pompki wodnej. Kanały w bloku mogą być przytkane. Gdyby termostat fiksował to na wolnych obrotach też silnik by się przegrzewał. A może sam czujnik temperatury robi sobie żarty. Srawdź na ,,luzie" , przy wysokich obrotach, czy brzęczyk też zadziała. Do termostatu też zajrzyj może się ,,kończy". Wyjmij i sprawdź beż termostatu. Na deser sprawdź impeler może pompka ma za małą wydajność i ciśnienie. W takim przypadku spaliny w kolektorze wydechowym będą cofały wodę z kanałów chłodzących. A z kontrolki woda będzie sikała. Gdyby okazało się, że to impeler ma oberwane łopaty to przed montażem nowego znajdź ,,odłamki" bo nowy może je popchnąć dalej w kanały i pasztecik gotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makadors Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 MAWI miałem podobną sytuację w poprzedniej łódce. W ślizgu zaczynała piszczeć manetka. Okazało sie że był to problem z dozownikiem oleju (2T). Niestety zorientowałem się za późno czemu to piszczy i przytarłem dwa tłoki. Pierwszym objawem było piszczenie, potem silnik tracił moc i gasł (juz sie zacierał). Po chwili znowu można było płynąć. Kilka takich prób i miałem do remontu silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAWI Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Dziękuję za szybką reakcję.W łódce nie zmieniałem nic ani wysokości ani nic.Ze zmian można rzec jedno.Zmieniłem (dolałem zwykły olej do zbiornika ,do piły spalinowej ,po prostu nie było innego i kupiłem w CPN ok 3 litrów i dolałem do oryginalnego do łódek 2T).Myli mnie fakt ,że jak już po przepłynięciu ok 1 km w ślizgu zaczyna piszczeć i jak piszczy to łódka zwalnia ,jak odpocznie po kilku minutach przestanie i jak płynę wolno nic nie piszczy,do puki znów nie wejdę w ślizg.Po odpięciu przewodów nic nie piszczy i łódka nie zwalnia.Mam świadomość ,że tak nie wolno ,ale zrobiłem tak by sprawdzić.Co byście z tym zrobili.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makadors Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 olej od piły spalinowej dodałeś do silnika zaburtowego? wylej to świństwo i wlej TCW-3 bo zatrzesz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Ale ten olej do piły spaliowej to był ten do mieszanki paliwowej czy do smarowania łańcucha? :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 To w końcu przegrzewa się ten silnik czy nie? Sprawdź to. Brzęczyk odzywa się z dwóch powodów: 1.Za niski poziom oleju w zbiorniku dozownika 2.Za wysoka temperatura silnika Olej do mieszanki w piłach spalinowych też jest olejem , który się spala i jeżeli pompka oleju jest sprawna to nie tutaj bym szukał przyczyny ( ,,po odłączeniu czujnika przestaje brzęczeć"). W tej chwili najistotniejsza jest temperatura silnika. Miernik z termoparą (termometrem) i zmierzyć w momencie odezwania się brzęczyka. A co dalej już pisałem wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAWI Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Olej oczywiście do mieszanki,(nie było innego wyjścia). Na wskaźnikach są trzy kontrolki ,pierwsza zielona ,druga żólta o niskim poziomie oleju i ostatnia czerwona zapala się gdy brak smarowania .U mnie CAŁY CZAS ZIELONA.Więc myślę cały czas ,że to coś z tą temperaturą lub z czujnikami,lub termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Moim zdaniem wysypał ci się przez zimę termostat(lub termostaty-nie wiem jak to jest w V-ce). Nie otwiera się całkowicie a tylko uchyla i to powód twoich problemów. Zdemontuj i polataj no próbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAWI Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Też tak myślę, raczej szukał będę w termostacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAWI Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Zostawiliśmy Cortinę W Mikołajkach ,razem z nią został tam nie załatwiony problem ,ale nie długo znowu tam będę o wszystkim opiszę ku pomocy innym z takimi kłopotami.Obiecuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAWI Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 termostaty wyjąłem .Nic to nie dało.Więc decyzja .Wymiana wirnika pompy wody.O efektach napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAWI Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Wymiana wirnika pompy pomogła ,ale nie załatwiła sprawy.Teraz zwiększył się czas nim zaczyna piszczeć , ale do końca nie ustało.Podobno trzeba odkamienić kanały . Jakiś dobry odkamieniacz ma załatwić sprawę.Fakt ,że moja łódka pływała od zawsze po mazurskich jeziorach ,a tam jak wiadomo woda "twarda". Może ktoś ma jakieś inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keniek Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2022 witam mam ten sam problem .jak sobie poradziłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek11 Opublikowano 3 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2022 Witam. Miałem i ostatnio znowu mam taki sam problem. Yamaha 100km v4 2 takt. W zeszłym roku kolega pływał i wymienił hebel od prądu na nowy. Dokręcił styki i o dziwo zeszły rok pływałem bez alarmów. W tym roku po zimie od czasu do czasu pojawia się znowu. U mnie objawia się to tym, że brzęczyk nie zawsze piszczy, a czasami mruczy( gdyby porównać to do żarówki to żarzy się), czyli nie wydaje pełnego dźwięku. Myślę, że z tym prądem coś może być na rzeczy, bo podczas alarmu pływałem i kładłem ręce na głowicach i były niezbyt gorące, a gdyby to było przegrzanie lub smarowanie to po 1 dźwięk byłby zero-jedynkowy(albo brzęczy albo nie) , a po 2 już bym dawno zatarł silnik. Chyba, że się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 3 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2022 Ten brzęczyk działa jak zamkniesz jego obwód z masą a wiec masz jakiś przewód gdzieś który zwiera do niej . Może bf to przewód od jednego z czujników z głowicy lub od poziomu oleju w zbiorniku . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2022 (edytowane) ,,...brzęczyk nie zawsze piszczy, a czasami mruczy( gdyby porównać to do żarówki to żarzy się), czyli nie wydaje pełnego dźwięku.."- jest jeszcze coś takiego jak przebicie/przetarcie izolacji czy fiksowanie przełącznika off/on temperatury. Wtedy nie będzie zwarcia ale obwód prądu będzie się zamykał z oporem powodującym spadek napięcia. Stąd zamiast pełnego, wyraźnego dźwięku będzie ,,popiskiwanie" buczka i żarzenie lampki. Okablowanie razem z czujnikami do ,,prześwietlenia". W manetce kable najbardziej narażone są na przetarcia. Edytowane 4 Września 2022 przez mikijet 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.