gatzby Opublikowano 2 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2023 (edytowane) Cześć. Chciałbym prosić o poradę praktyczną w temacie doboru śruby. Mam silnik Yamaha 60 (wersja na pełnym wtrysku: https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2017/F60/Factsheets/2017-F60_en.pdf). Według specifikacji producenta powinien dać się wkręcić na 5000-6000 rpm. U mnie daje radę do około 4400. Naciąg linki wydaje się poprawny bo po osiągnięciu max. rpm jest jeszcze sporo skoku przepustnicy. Przy pełnym gazie dziób idzie w górę, ale łódź siedzi nisko. Regulacje trymem niewiele dają. Mocowanie silnika wydaje się OK. Poprzedni właściciel sugerował, że obecna śruba może być dobrana nie całkiem prawidłowo do obecnej łodzi (za duża). Silnik pracował wcześniej w mniejszej łódce, gdzie szedł jak burza. Łódka to Shetland 640 o następujących parametrach: - długość 6.40 m - szerokość 2.60 m - zanurzenie 0.6 m (albo 0.4 m według innych źródeł) - masa własna około 950kg (różne specyfikacje podają różne liczby) Obecnie zamontowana śruba to 11 5/8" (srednica) x 11 (skok) - 3 listkowa. W internetach znalazłem ten film nakręcony gdzieś na Odrze, z identyczną łodzią ale nieco mocniejszym silnikiem: U mnie vmax to jakieś 22 km/h (według GPS), więc daleko w tyle, nawet licząc na oko. Z góry dzięki za podpowiedzi. Edytowane 2 Czerwca 2023 przez gatzby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2023 Musisz zapodać fotkę z boku jak jest zamontowany silnik. Łodź na przyczepie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 2 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2023 22km/h to zaledwie wstęp do ślizgu, ja mam 60 koni przy łódce 500kg i na 13-ce dokręca do końca przy niepełnym obciążeniu, załóż skok 10 cali a jak będzie słabo to i mniej ale nie spodziewał bym się dużo ponad 30km/h. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gatzby Opublikowano 5 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 Łódka jest na wodzie. Postaram się kiedyś w wolny dzień ją wyciągnąć na lawetę i porobić zdjęcia. Na co zwracać uwagę przy robieniu zdjęć? Jak ustawić trym? Na sam dół? Przy skrajnie dolnym ustawieniu płytka kawitacyjna jest nieco poniżej linii dna łodzi, ale regulując trym można to albo względnie dobrze wyrównać, albo ustawić płytkę powyżej linii dna łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gatzby Opublikowano 5 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 Znalazłem jedno nędzne zdjęcie z "archiwum". Nie widać tam za dobrze całego ustawienia silnika, ale widać, że w pozycji "trym na sam dół" płytka kawitacyjna jest poniżej linii dna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 (edytowane) Profil łodzi ( aparat na wysokości linii dna i z boku tak, żeby pawęż była jedną pionową linią) Edytowane 5 Czerwca 2023 przez mikijet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 Shetland 640 służy do pływania wypormościowego.Nie spodziewał bym się pocisku na wodzie.Możesz kombinować ze śrubami ale przy 60KM nie wniesie to dużo do sprawy.Osobiście posiadam Shety 536 z 60 mercurego i na śrubie 10 da tym w slizgu polecieć z pełnym obciążeniem. Min.silnikowe jakie musiał byś zainstalować to myśle że od 100-120 KM bym zaczynał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.