Skocz do zawartości

FX 140 2006r. woda w oleju


simp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie jesienią kupiłem skuter wodny jak w temacie z przebiegiem 12mth. Rzeczywiście mało widział wody. Całą zimę przestał w garażu a na wiosnę wziąłem się za przegląd i serwis olejowy.

Od dziecka majstrowałem przy samochodach i motocyklach więc mam jakieś rozeznanie w mechanice.

 

Zaniepokoił mnie niski stan oleju (poniżej minimum). Nie sprawdzałem go przed zimą, ponieważ skuter uruchamiałem tylko na parę chwil, bez chłodzenia. Chodził idealnie.

 

Odessałem ok. 1.7L oleju i miał kolor kawy z mlekiem.  ??? (woda!) Zaniepokoiło mnie to, ale pomyślałem, że może poprzedni właściciel podłączał wodę do zgaszonego silnika.

Ja robię to zgodnie z instrukcją.

 

Mam kupiony już olej POWERJET 4T 10W40 - Motul, pomyślałem by niejako najpierw przepłukać nim silnik - zalać i spuścić po powiedzmy godzinie pływania. O dziwo wlałem go ok. 3.5L (sądziłem że wejdzie ok. 2.5L) uruchomiłem silnik, podłączyłem wodę, popracował kilkanaście minut, zakręciłem wodę, kilka przegazówek i zgasiłem motor.

Stan oleju - ponad maximum. Myślę sucha miska olejowa, może źle sprawdzałem. Odessałem nadmiar do kreski max. (ok 250ml)

 

Znów odpalam, woda i ta sama procedura. Po zgaszeniu sprawdzam i poziom się podniósł znów powyżej max.

Odessałem ok. 200ml. Postał cały dzień - poziom sie nie zmienia.

 

Jeszcze raz test pod wężem i znów poziom oleju się podnosi.

 

DZIĘKUJĘ za poświęcony czas na przeczytanie i proszę o pomoc, co zrobić, co sprawdzić.

Jestem z Kielc, może ktoś w okolicy sam zechce zerknąć?

 

POZDRAWIAM

 

(EDIT) Przepraszam, nie dopisałem. Olej wciąż robi się w kolorze kawy z mlekiem. Woda....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po drugie na pewno go przelałeś - wg. instrukcji wchodzi 2 -2,2L(z filtrem) oleju ...jak dobrze odsysasz to max 2.5L ale na pewno nie 3,5 Litra...więc jeszcze poeksperymentuj...

tutaj masz opisane co ile i jak sprawdzać..

 

http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2004/lit-18626-05-59_845.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Olej wciąż robi się w kolorze kawy z mlekiem. Woda....

No to masz powód podnoszenia poziomu oleju.  :(

 

przepraszam nie doczytałem poźniejszej edycji...

 

więc masz grubszą robotę i szukanie którędy woda wchodzi do oleju...możliwości masz wiele...kolejny 8 letni skuter z przebiegiem 12mh... ;)

powodzenie...i współczuję po sezon w pełni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuter zakupiłem z państwowej instytucji, przebieg jest na 99,9% autentyczny. Był on darem dla OSP, miał być wykorzystywany przez ratowników. Z racji tego, że po roku zbiornik wodny został zamknięty stał tylko w garażu, w końcu zdecydowano się go sprzedać. Naprawdę wygląda jak nowy.

 

Prosiłbym więc o merytoryczne odpowiedzi w temacie a nie dywagacje na temat zamiłowań Polaków ;)

 

 

To, że w oleju jest woda - jest pewne. Znam budowę silników stosowanych w pojazdach, ze skuterami wodnymi jednak nie miałem do czynienia. Jeśli ktoś przybliży mi zasadę chłodzenia i obiegu wody w skuterze - będę wdzięczny.

Jakie mogą być drogi dostania się wody do oleju oprócz uszczelki pod głowicą, bo to rozumiem?

 

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a co w moim pytaniu jest nie merytoryczne?

 

Jeśli czegoś nie rozumiem, staram się pytać osoby doświadczone. Liczę na życzliwość i wskazówki.

 

a to, że napisałeś ..

Od dziecka majstrowałem przy samochodach i motocyklach więc mam jakieś rozeznanie w mechanice...a pytasz o banalne rzeczy...nie wspominając, że ton w jakim piszesz mi np. nie odpowiada...coś jakbyś zapłacił za usługę i wymagasz..

 

sorki to tylko moje zdanie...ale tak to czuję

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem szczerze, że na skuterach wodnych się nie znam, aczkolwiek z silnikami spalinowymi miałem dużo do czynienia.

Rozumiem, że dla znawców tematu są to oczywiste sprawy.

 

Staram się by moje wiadomości dokładnie opisywały problem, nikogo nie obrażam, nie wymądrzam się, nie rozumiem zarzutu odnośnie tonu wypowiedzi.

 

Mylę, że forum po to zostało stworzone by sobie wzajemnie pomagać.

Niejednokrotnie udzielałem się na różnych forach, pytając i udzielając odpowiedzi i zdziwiła mnie atmosfera na tym forum.

 

No cóż, nie można żądać pomocy, można jedynie jej oczekiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie motorowodniacy!

 

W związku z chorobą, nie byłem w stanie wcześniej zastosować się do udzielonych mi tutaj porad. Dziś wyjąłem oil tank i wykonałem próbę ciśnieniową. Sprawdzałem wodą pod ciśnieniem 2 Bar. Po upływie 15 minut ciśnienie spadło do 1,6 Bar, po kolejnych 20 minutach ciśnienie wynosi 1,4 Bar.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie motorowodniacy!

 

W związku z chorobą, nie byłem w stanie wcześniej zastosować się do udzielonych mi tutaj porad. Dziś wyjąłem oil tank i wykonałem próbę ciśnieniową. Sprawdzałem wodą pod ciśnieniem 2 Bar. Po upływie 15 minut ciśnienie spadło do 1,6 Bar, po kolejnych 20 minutach ciśnienie wynosi 1,4 Bar.

 

to chyba dobrze bo nie trzeba będzie w silniku grzebać..(chyba...) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to mniejsze zło ;)

 

Pawle, doradź mi proszę, co powinienem zrobić w następnej kolejności.

Czy są jakieś gotowe zestawy naprawcze uszczelek, które mogę samodzielnie wymienić, czy może oil tank jest na tyle skomplikowanym podzespołem, że powinienem oddać go do fachowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj masz link jak to wygląda...

http://www.yamahapart.com/oemparts/a/yam/5003a628f870021f60a137df/oil-cooler

 

jest parę uszczelek które i tak będzie trzeba kupić ale najpierw dobrze by było poszukać nieszczelności...może okazać się że całość np.jest mocno skorodowana i wtedy szkoda zachodu. Proponuję nabić powietrzem, woda "z mydłem " lub spray do wykrywania nieszczelności i do dzieła...gorzej nie będzie.

 

lub ebay

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=yamaha+FX+oil+cooler&rt=nc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po całej nocy ciśnienie utrzymało się na poziomie 1 Bar, trochę mnie to zmartwiło,  bo może to oznaczać jedynie nieszczelność układu pomiarowego (moich podłączeń i węży).

 

Rozebrałem właśnie oil tank. Nie widzę to żadnej fizycznej możliwości mieszania oleju z wodą. Nie ma żadnych uszczelnień oddzielających część wodną od olejowej. Żeby woda dostała się do oleju musiałby pęknąć korpus oil tanku, co jest praktycznie niemożliwe. Rozumiem, że pękają aluminiowe głowice, ale tam są wysokie temperatury i duże naprężenia materiału....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...