simp Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Witam, Panowie jesienią kupiłem skuter wodny jak w temacie z przebiegiem 12mth. Rzeczywiście mało widział wody. Całą zimę przestał w garażu a na wiosnę wziąłem się za przegląd i serwis olejowy. Od dziecka majstrowałem przy samochodach i motocyklach więc mam jakieś rozeznanie w mechanice. Zaniepokoił mnie niski stan oleju (poniżej minimum). Nie sprawdzałem go przed zimą, ponieważ skuter uruchamiałem tylko na parę chwil, bez chłodzenia. Chodził idealnie. Odessałem ok. 1.7L oleju i miał kolor kawy z mlekiem. ??? (woda!) Zaniepokoiło mnie to, ale pomyślałem, że może poprzedni właściciel podłączał wodę do zgaszonego silnika. Ja robię to zgodnie z instrukcją. Mam kupiony już olej POWERJET 4T 10W40 - Motul, pomyślałem by niejako najpierw przepłukać nim silnik - zalać i spuścić po powiedzmy godzinie pływania. O dziwo wlałem go ok. 3.5L (sądziłem że wejdzie ok. 2.5L) uruchomiłem silnik, podłączyłem wodę, popracował kilkanaście minut, zakręciłem wodę, kilka przegazówek i zgasiłem motor. Stan oleju - ponad maximum. Myślę sucha miska olejowa, może źle sprawdzałem. Odessałem nadmiar do kreski max. (ok 250ml) Znów odpalam, woda i ta sama procedura. Po zgaszeniu sprawdzam i poziom się podniósł znów powyżej max. Odessałem ok. 200ml. Postał cały dzień - poziom sie nie zmienia. Jeszcze raz test pod wężem i znów poziom oleju się podnosi. DZIĘKUJĘ za poświęcony czas na przeczytanie i proszę o pomoc, co zrobić, co sprawdzić. Jestem z Kielc, może ktoś w okolicy sam zechce zerknąć? POZDRAWIAM (EDIT) Przepraszam, nie dopisałem. Olej wciąż robi się w kolorze kawy z mlekiem. Woda.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 kilka razy piszesz że poziom oleju ponownie wzrasta ale nic nie piszesz o zmianie jego koloru (czy dostaje wodę..)jak wzrasta to albo woda albo paliwo...musisz coś dopisać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 ... Olej wciąż robi się w kolorze kawy z mlekiem. Woda.... No to masz powód podnoszenia poziomu oleju. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 po drugie na pewno go przelałeś - wg. instrukcji wchodzi 2 -2,2L(z filtrem) oleju ...jak dobrze odsysasz to max 2.5L ale na pewno nie 3,5 Litra...więc jeszcze poeksperymentuj... tutaj masz opisane co ile i jak sprawdzać.. http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2004/lit-18626-05-59_845.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 ... Olej wciąż robi się w kolorze kawy z mlekiem. Woda.... No to masz powód podnoszenia poziomu oleju. :( przepraszam nie doczytałem poźniejszej edycji... więc masz grubszą robotę i szukanie którędy woda wchodzi do oleju...możliwości masz wiele...kolejny 8 letni skuter z przebiegiem 12mh... ;) powodzenie...i współczuję po sezon w pełni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Ciekawe co by powiedział ten co Ci tą igłę z przebiegiem 12 mth. wcisnął na tą emulsję :(. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Boze narod polski lubi byc oszukany 10lat i 12mtg,to nowka ktora sie popsula od stania,lub przebieg po remoncie.A moze uszczeka pod glowica siedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simp Opublikowano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Skuter zakupiłem z państwowej instytucji, przebieg jest na 99,9% autentyczny. Był on darem dla OSP, miał być wykorzystywany przez ratowników. Z racji tego, że po roku zbiornik wodny został zamknięty stał tylko w garażu, w końcu zdecydowano się go sprzedać. Naprawdę wygląda jak nowy. Prosiłbym więc o merytoryczne odpowiedzi w temacie a nie dywagacje na temat zamiłowań Polaków ;) To, że w oleju jest woda - jest pewne. Znam budowę silników stosowanych w pojazdach, ze skuterami wodnymi jednak nie miałem do czynienia. Jeśli ktoś przybliży mi zasadę chłodzenia i obiegu wody w skuterze - będę wdzięczny. Jakie mogą być drogi dostania się wody do oleju oprócz uszczelki pod głowicą, bo to rozumiem? POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 sprawdź szczelność coolera oleju - tam gdzie jest bagnet pomiarowy - nabijasz układ pod ciśnieniem z manometrem...i tak krok po kroku.. tak "ogólnie" to tak woda krąży w skuterze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simp Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Dzięki za rady, proszę tylko trochę jaśniej :) Sprawdzić szczelność coolera w obiegu olejowym czy wodnym? Sprawdzać ciśnieniem powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Kolego prosisz o merytoryczne odpowiedzi to zadawaj merytoryczne pytania ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simp Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 ...a co w moim pytaniu jest nie merytoryczne? Jeśli czegoś nie rozumiem, staram się pytać osoby doświadczone. Liczę na życzliwość i wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 ...a co w moim pytaniu jest nie merytoryczne? Jeśli czegoś nie rozumiem, staram się pytać osoby doświadczone. Liczę na życzliwość i wskazówki. a to, że napisałeś .. Od dziecka majstrowałem przy samochodach i motocyklach więc mam jakieś rozeznanie w mechanice...a pytasz o banalne rzeczy...nie wspominając, że ton w jakim piszesz mi np. nie odpowiada...coś jakbyś zapłacił za usługę i wymagasz.. sorki to tylko moje zdanie...ale tak to czuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simp Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Napisałem szczerze, że na skuterach wodnych się nie znam, aczkolwiek z silnikami spalinowymi miałem dużo do czynienia. Rozumiem, że dla znawców tematu są to oczywiste sprawy. Staram się by moje wiadomości dokładnie opisywały problem, nikogo nie obrażam, nie wymądrzam się, nie rozumiem zarzutu odnośnie tonu wypowiedzi. Mylę, że forum po to zostało stworzone by sobie wzajemnie pomagać. Niejednokrotnie udzielałem się na różnych forach, pytając i udzielając odpowiedzi i zdziwiła mnie atmosfera na tym forum. No cóż, nie można żądać pomocy, można jedynie jej oczekiwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Dla mnie nie widze nic dziwnego ze pytasz o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 zacznij od sprawdzenia części wodnej oil tanku - chłodnica oleju (powietrzem lub wodą obojętne..1-2bar) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simp Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Na takie rady czekałem :) Dzięki Paweł! Powiedz mi jeszcze proszę, czy muszę wymontować ten cooler ze skutera, czy zrobić to na zamontowanym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Paweł bardzo ładnie opisałeś swoje odczucia co do " merytoryki " pytań jak byśmy to wspólnie pisali ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Na takie rady czekałem :) Dzięki Paweł! Powiedz mi jeszcze proszę, czy muszę wymontować ten cooler ze skutera, czy zrobić to na zamontowanym? zasada mówi, że rozbieramy minimum konieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simp Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Witam ponownie motorowodniacy! W związku z chorobą, nie byłem w stanie wcześniej zastosować się do udzielonych mi tutaj porad. Dziś wyjąłem oil tank i wykonałem próbę ciśnieniową. Sprawdzałem wodą pod ciśnieniem 2 Bar. Po upływie 15 minut ciśnienie spadło do 1,6 Bar, po kolejnych 20 minutach ciśnienie wynosi 1,4 Bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Witam ponownie motorowodniacy! W związku z chorobą, nie byłem w stanie wcześniej zastosować się do udzielonych mi tutaj porad. Dziś wyjąłem oil tank i wykonałem próbę ciśnieniową. Sprawdzałem wodą pod ciśnieniem 2 Bar. Po upływie 15 minut ciśnienie spadło do 1,6 Bar, po kolejnych 20 minutach ciśnienie wynosi 1,4 Bar. to chyba dobrze bo nie trzeba będzie w silniku grzebać..(chyba...) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simp Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Może to mniejsze zło ;) Pawle, doradź mi proszę, co powinienem zrobić w następnej kolejności. Czy są jakieś gotowe zestawy naprawcze uszczelek, które mogę samodzielnie wymienić, czy może oil tank jest na tyle skomplikowanym podzespołem, że powinienem oddać go do fachowca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 tutaj masz link jak to wygląda... http://www.yamahapart.com/oemparts/a/yam/5003a628f870021f60a137df/oil-cooler jest parę uszczelek które i tak będzie trzeba kupić ale najpierw dobrze by było poszukać nieszczelności...może okazać się że całość np.jest mocno skorodowana i wtedy szkoda zachodu. Proponuję nabić powietrzem, woda "z mydłem " lub spray do wykrywania nieszczelności i do dzieła...gorzej nie będzie. lub ebay http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=yamaha+FX+oil+cooler&rt=nc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simp Opublikowano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Po całej nocy ciśnienie utrzymało się na poziomie 1 Bar, trochę mnie to zmartwiło, bo może to oznaczać jedynie nieszczelność układu pomiarowego (moich podłączeń i węży). Rozebrałem właśnie oil tank. Nie widzę to żadnej fizycznej możliwości mieszania oleju z wodą. Nie ma żadnych uszczelnień oddzielających część wodną od olejowej. Żeby woda dostała się do oleju musiałby pęknąć korpus oil tanku, co jest praktycznie niemożliwe. Rozumiem, że pękają aluminiowe głowice, ale tam są wysokie temperatury i duże naprężenia materiału.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 bazuję na tym co piszesz a nie mam wpływu na ew. błędy pomiarowe... zaczęliśmy od peryferii i od statystyk.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.