Skocz do zawartości

Jak docierać yamaha fzr svho 2014


Zohan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam, chciałbym zapytać jak wygląda docieranie nowego skutera w moim przypadku yamaha fzr svho 2014 r ,z góry dziękuje za popdpowiedź.

Gratulacje zakupu!! Czy kol. instrukcji nie czytał? ;) to też jest opisane!!

wg.instrukcji docieranie ma wyglądać tak:

sprawdzić stan oleju i wodujemy skuter, odpalamy i przez pierwsze 5 minut pływamy tak aby silnik nie przekraczał 2000obr/min - ma pracować na wolnych obrotach, przez następne 30min nie przekraczać 5000obr/min , przez następną godzinę nie przekraczać 6000obr/min.

Po tych czasach skuter można używać normalnie czyli pełny gaz ale proponuję robić to często ale nie trzymać go na max.obrotach zbyt długo. Oczywiście należy utrzymywać obroty przy max.zalecanych gdyż można skuterek trzymać na wolnych obr. 2 godziny czyli spełniamy powyższe ale nie o to chodzi!!!

 

to wszystko w kwestii docierania .Po 10h pierwszy serwis - ogólne kontrole i wymiana oleju oraz filtra oleju.

 

Daj znać na PW ile Cię kosztował!!...jestem ciekaw ile u mnie byłoby taniej ;D ;D ;D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ta temperatura powinna być minimum 8 stopni  :P dlaczego jeszcze nie zwodujesz maszyny taka pogoda ja bym nie wytrzymał  :).

Gwarancja leci jeśli kupiłeś u autoryzowanego pomyśl nad tym  no bo skuter został dopiero rozkonserwowany i pasowało by go na dobrą sprawę znowu zakonserwować do zimowania  ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie ,skuter jeszcze nie pływał czy powinienem zalać cały bak na zimę?skuter stoi w garażu gdzie temperatura jest w granicy 7 stopni.

 

Domniemam, że skuter jest z USA(po cenie i pytaniach o docieranie ;)) więc powinien przejść procedurę przygotowania do zimy - bak do pełna, olej do cylindrów, odłączyć AKU (ładować co miesiąc) itp.

 

pytanie czy przed zakupem w salonie przeszedł przegląd zerowy czy też nie ?? Tak czy inaczej nie wiesz jak długo stał u dilera więc olej do cylindrów na zimę to mus !! Po tak długim postoju na wiosnę radzę zaaplikować olej na ośkę sprężarki(strzykawką ok. 5-10ml) - jest tam taka specjalna śrubka do tego celu. Normalnie ośka jest smarowana obiegiem oleju lecz po roku niepływania jest tam zbyt sucho. W załącznikach masz pokazane która to śrubka. Sprzęt jest nowy więc uszczelka może być niezmieniana. Ja to robię zawsze na start sezonu.

FZR_kompresor.jpg.a0fe11587d0f39bddd2ce5c3be754b40.jpg

FZR_kompresor2.jpg.9a32d0bb9000c06bd62facc04ba55373.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę,że masz dużą wiedzę,jak napisałem wcześniej zamierzam jutro pływać,rozumiem że te wszystkie zabiegi po pływaniu?

Dokładnie tak - po pływaniu. Lepiej będzie dla sprzętu jak nim popływasz - wypływaj te min. 1h40min aby procedurę docierania ukończyć ..jak nie zamarzniesz ;)

 

Yama to moja pasja - pływam i nie tylko nimi już 6 lat wciąż bezawaryjnie nie chcę SD ;D Pamiętaj że nowe kadłuby NANOXCELL są mocne ale podatne zarysowania - widać później białe rysy więc uważaj na płycizny i woduj na bojce a nie na plaży. Jak ktoś go będzie naprawiał (efekt estetyczny) to wiedz że nie jest kryty typowym TOPKOTEM jak większość kadłubów i jest malowany czarną farbą - ten kadłub naprawia się nie u szkutnika lecz u malarza samochodowego...trochę odbiegłem od tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś gdzieś słyszałem, że w najnowszych Yamach tworzywo pod lakierem też jest czarne, więc nie ma takiego problemu z rysami.

 

nowy nano to jakieś malowane dziwadło - niektórym nawet farba odpadła - zobaczcie fotki ze str.3 i 4 . Starsze to był klasyczny i dość odporny topkot

 

http://www.greenhulk.net/forums/showthread.php?t=213866&page=3&highlight=yamaha+svho+problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nowy nano to jakieś malowane dziwadło - niektórym nawet farba odpadła - zobaczcie fotki ze str.3 i 4 . Starsze to był klasyczny i dość odporny topkot

Faktycznie, coś im nie bardzo wyszło, widać NanoXel2 nie chce się tak łatwo łączyć z lakierem...

Paweł - jesteś pewien, że w starszych modelach był stosowany topkot? Moim zdaniem (miałem VX DeLuxe) kadłuby były już wcześniej lakierowane na kolor lakierami samochodowymi. :-\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nowy nano to jakieś malowane dziwadło - niektórym nawet farba odpadła - zobaczcie fotki ze str.3 i 4 . Starsze to był klasyczny i dość odporny topkot

Faktycznie, coś im nie bardzo wyszło, widać NanoXel2 nie chce się tak łatwo łączyć z lakierem...

Paweł - jesteś pewien, że w starszych modelach był stosowany topkot? Moim zdaniem (miałem VX DeLuxe) kadłuby były już wcześniej lakierowane na kolor lakierami samochodowymi. :-\

to jeszcze nie nanoxcel2(to nanoxcel "1")- 2 będzie w 2015 ;) wiem, że rysy na nim jak wyschnie widać na biało(może jasno szary ale każdą widać) posiadałem VX z roku 2008 i przez 4 lata nazbierałem parę rys(od "cumowania"wciągając na plażę i jakiś kamyczek..) i wszelkie rysy były czarne wyglądało na jednolity materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak tam poplywales cos? Na Dabiu czy gdzie indziej? Jest jeszcze kolega ACS ze Szczecina z maszyna porownywalna osiagami do Twojej wiec by trzeba bylo kiedys jakis lokalny spot urzadzic  ;) Mam pewna propozycje jesli chodzi o przyszly dlugi weekend ale to odezwijcie sie na PW do mnie zeby tu smietnika nie robic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w okolicy lakiernika samochodowego robi mi poprawki na zaburtowcu bo zawsze znajdzie się jakaś niemota  >:D ostatnio mówił że dużo skuterów trafia do niego.Najgorsze to jest to że on proponuje jeśli to konieczne małe naprawy z włókna szklanego bo ma jakieś tam doświadczenia,ale wszyscy chcą szpachla lakier i odjazd.

Jako ciekawostkę powiedział ostatnio że do SD nie mogli dobrać czarnego i kupili lakier Ferrari był identyczny.

W kwestii materiałów to np. listwa odbojowa w SD to lipa jeśli idzie o zarysowania jest stosunkowo gruba i wykonana porządnie ale nie wiem po co ten poler  ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płytsze rysy naprawia się TOPKOTEM a głębsze odpryski, ubytki to tylko żywice epoksydowe..jak ktoś zrobi szpachlówką to popęka od naprężeń...no i większość zapewne szpachluje na handel ;)..bywają czasami ogłoszenia kilkuletnich skuterów tkz. bez ryski...warto się 2 x zastanowić nad takim modelem gdyż nie mogę sobie wyobrazić jak można nie dorobić się nawet jednej rysy przez lata eksploatacji... :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...