malewicz Opublikowano 28 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Czołem, Jakiś czas temu stałem się posiadaczem w/w Yamahy i niestety jest trochę z nią kłopot. Po kilku godz plywania padł rozrusznik, który wymieniłem. Następnie był problem z utrzymaniem obrotów. Skuter się dławił przy wyższych obrotach. Wymieniałem świece i serwis wyregulowal gaźnik. Pływałem przez ok 4mth bez smarowania, bo jak się okazało pompa olejowa była odłączona. Wyszło to w momencie dlawienia (kolejnego). Dolałam olej 1:30 do benzyny i z 2mth popływałem normalnie. Sytuacja niestety znowu się powtórzyła i wstawiłem go do garażu. Postanowiłem nauczyć się tematu i studiuje intensywnie budowę i dzialanie wszystkich podzespołów. Wykręciłem głowice, tłoki i cylindry na moje oko wyglądają idealnie. Zero rys i pekniec. Na głowicy, szczególnie na jednym garze w części tlokowej są dziurki głębokości 1 mm. Cała reszta wyglada dobrze. Test kompresji wyszedł dziwnie - raz manometr pokazywał 10 bar a raz 8 na dwóch tłokach. Manometr kupiłem za 50 zł także nie jest to jakiś topowy pomiar. Moje pytania do szanownych kolegów: 1. Czy po wyczyszczeniu i regulacji gaźników (mikuni bn44) jest możliwość znowu zabrudzenia i rozregulowania po pływaniu przez ok. 4 mth? 2. Czy to normalne, ze w baku paliwa panuje nadciśnienie i po odkręceniu korka syczy? 3. Czy to normalne, ze w kanalikach chlodzenia pod głowica są ziarenka piasku? (Zakładam, ze to chłodzenie) 4. Ostatnie pytanie dotyczy ilości benzyny w baku. Czy jest możliwe, ze jak jest mniej benzyny to przy skokach np na falach i zmianie pozycji w poziomie coś może tam nie dopływach? Albo może jakieś syfy wpadają do gaźników? Skuter generalnie moim zdaniem nie stracił mocy i w momencie naciśnięcia gazu zbiera się i nagle obroty spadają jakby coś tam przeszkadzało. Jak odpuszczam gaz i chwile zaczekam to moc wraca. Pływać normalnie niestety nie da rady, a szkoda, bo pogoda jest fajna. Wszystkie moje pytania wynikają raczej z faktu, ze temat mechaniki w skuterach bardzo mnie wkręcił i zalapalem bakcyla. Dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 28 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 4x tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malewicz Opublikowano 28 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Ok, dzięki wielkie za odpowiedź. A czy ma ktoś może jakiś schemat jak wykręcić, wyczyścić i wyregulować gaźniki? Edit: już znalazłem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.