kajo Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Witam, posiadam silnik taki jak na zdjęciach. Multizegary te kwadratowe. Mam mały problem, a mam chwile czasu, więc chce się tym w końcu zająć ;D Problem polega na tym , że przy pierwszym uruchomieniu silnika z rana na zegarach wyświetla się komunikat LOW OIL PRESSURE i delikatnie piszczy. Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownie już ten komunikat się nie powtarza, można tego dnia gasić silnik 100 razy i zapalać i się nie powtórzy. Następnego dnia np błędu nie ma, nic nie wyświetla. Wskakuje lososwo - na 10 odpaleń - 4 razy , 3 razy , 5 razy .... a nieraz przez 20 odpaleń ani razu. Rozumiem , że ten błąd wskazuje na niskie ciśnienie oleju ? Pompę olejową raczej wykluczam bo przepływałem z tym błędem, który wyskakuje już 1400mth, więc pewnie bym zatarł silnik. Pytanie czy ten silnik ma jakiś czujnik ciśnienia oleju lub poziomu oleju ? I ten czujnik wariuje ? Jeszcze co mi przychodzi do głowy to gdzieś uszkodzony przewód elektryczny i jak się źle ułoży łapie jako błąd ? Który to może być przewód ? Ewentualnie, w które miejsce trzeba by się wpiąć manometrem, żeby sprawdzić ciśnienie oleju przy 1 odpaleniu z rana że faktycznie pompa podaje dobrze ? - tylko zgaszenie i zapalenie kasuje ten komunikat więc pompa za 1 razem by nie dawała a za 2 odpaleniem po 5 s by już dawała ? Silnik ma swoją moc , olej od wymiany do wymiany normalny , nie brakuje , nie przybywa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Sterownik wie, że przed uruchomieniem ciśnienia oleju nie ma. Sygnał o prawidłowym ciśnieniu idzie z czujnika/przełącznika On-Off ciśnienia. Silnik ( pompa) musi to ciśnienie zrobić. Dopiero jak po kilkunastu sekundach nie ma wymaganego ciśnienia to reaguje dzwonkiem, trybem awaryjnym albo całkowicie wyłącza silnik. Tyle teoria. Teraz trzeba sprawdzać po kolei co nie działa prawidłowo. Dobrze kombinujesz. 1. Pomiar manometrem 2. Sprawdzenie czujnika/przełącznika. Może się zacina i potrzebuje na ,,rozgrzewkę" wyższego ciśnienia? 2. Jakieś przebicie do masy w czujniku albo w kablu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Manometr sobie zalatwie to nie problem. W które miejsce trzeba go wkrecic? W miejsce tego czujnika? W którym miejscu jest czujnik? I jakie ciśnienie oleju powinno być gdy jest wszystko ok ? Jutro zrobię fotke bloku będzie może prosciej wskazac który to jest :) tam jest parę "czujniczkow" z których wychodza kable, jeden o ile dobrze pamiętam jest trochę zazieleniały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Wujek Google trochę pomogl mi namierzyc części. Ten czujnik to jest nr 14 czy 22 ? Jutro zobaczę jak to wygląda w praktyce w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Oil switch. Na tyle to chyba znasz języki ;) Sensor/sender to czujnik/nadajnik. Switch to przełącznik. Czyli brak ciśnienia- On. Jest ciśnienie- Off. Czasem może być też odwrotnie. Off-On. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Witam, jaki masz zamontowany filtr oleju?? Miałem kiedyś przypadek z problemem niskiego ciśnienia oleju w yamaha f150 2006. Okazało się, że problem tkwił w filtrze oleju, zawór za szybko puszczał, filtr był dopasowany na sztukę od samochodówki. Po zmianie na dedykowany zamiennik problem znikł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Trochę dziwne ponieważ wszystko się dzieje w układzie zamkniętym, w obrębie filtra. Jedyny zawór bezpieczeństwa jest w pompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Filterek używam dedykowany oryginał yamahy. Dzisiaj się temu przyjrzalem i ten czujnik przełacznik ciśnienia oleju coś mi nie wyglada na oryginalny i czuje że tu tkwi problem. Po wpisaniu nr części czujnika 68V-82504-00 na necie wygląda zupełnie inaczej niż mój który jest wkrecony . Zamówię nowy oryginał i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Jeszcze pytanko czy w to miejsce czujnika mogę się wpiac manometrem żeby dla spokoju sprawdzić cisnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Trochę dziwne ponieważ wszystko się dzieje w układzie zamkniętym, w obrębie filtra. Jedyny zawór bezpieczeństwa jest w pompie. w filtrze też jest zawór :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Tak ale wszystko się dzieje w obrębie filtra nie ma osobnego upustu do miski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Rozumiem, tak teraz myślę faktycznie to dziwne, ale tak faktycznie było. Manometr wpięty w miejsce czujnika ciśnienia oleju i po zmianie filtra była drastyczna zmiana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Nowy czujnik zamówiony. Dopiero po niedzieli go wymienie bo wyjeżdżam na parę dni a i tak chyba przyjdzie na piatek. Przy okazji zamówiłem manometr z 10 końcówkami :) Zrobie 2 zabiegi za jednym razem i dam znac jakie ciśnienie jest i czy po wymianie czujnika błąd zniknął, aczkolwiek nie zawsze się pojawiał :) przez parę dni go poodpalam zanim zwoduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Podłączyłem zegar i po 1 sek od odpalenia silnika na luzie bez dodawania gazu wskoczylo na 5 Barów , nabiło natychmiastowo i cały czas trzymało tyle samo. Piateczka to dobry wynik ? Wkrecilem nowy czujnik. Wyglada zupełnie inaczej niż ten który był wkrecony. Kilka razy odpalalem silnik i błąd na zegarach nie wyskoczył. Jako ciekawostka dodam, że na wypiętym czujniku nie powinien od razu zaalarmować że jest niskie cisnienie? Czujnik wyjęty i wypięty elektrycznie, w to miejsce wkrecony zegar a błąd na zegarach nie wyskoczył :) Silnik chodzil parę minut. Jeszcze przez parę dni z rana go poodpalam zobaczę czy problem zniknął po wymianie czujnika czy muszę się wziąć za szukanie usterki w instalacji elektrycznej o ile te ciśnienie 5 barow jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 5atm w miejscu świecy mierzyłem to w 2t był złom (6-7 było ok) w 4t to koło 10 powinno być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Nie chodzi o kompresję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 A co ma piernik do wiatraka? ( poza makiem oczywiscie) Takie porady tylko zanizaja poziom forum, bercik ciśnienie oleju masz ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 5 atm to bardzo dobry wynik. Ale nie sugerujcie się nim na zimnym silniku. Silnik musi być porządnie nagrzany do normalnej temperatury pracy (sprawny termostat). Na nagrzanym silniku ciśnienie na wolnych obrotach jak ma 1atm to jest O.K Zawór zwrotny pompy olejowej na zimnym silniku wypuszcza olej do miski olejowej bo ciśnienie takie jest szkodliwe dla silnika. Wydmuchane zaślepki wału itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Właśnie mi o to chodziło czy jest Ok na zimnym silniku przy pierwszym odpaleniu, bo błąd Low Oil Pressure wskakiwal mi tylko i wyłącznie przy pierwszym uruchamianiu silnika tak jak to opisałem w pierwszym poście i się balem że faktycznie nie ma ciśnienia. Więc ciśnienie jest dobre, czujnik mam wkręcony nowy i jeżeli błąd mi znowu wyskoczy to będę szukał w kablach czy się gdzieś nie załamuje. Jakiś czas temu zalamywal mi się przewod od polozenia trymu na wejściu do silnika bo się dość mocno naciagaja przy max skręcie w prawo , jak pokrecilem silnikiem prawo lewo było ok i takim sposobem doszedlem że to przewod. W tym wypadku może być podobna sytuacja jeżeli błąd wskoczy. Dam znać za jakiś czas jak go trochę więcej razy poodpalam bo sezon zaczynam od wrzesnia przez całą zimę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Po przekręceniu kluczyka zapłonu sterownik zawsze po czasie wykryje brak ciśnienia. Po odpaleniu i wyłączeniu silnika po chwili te ciśnienie zapamiętuje bo one w danej chwili występuje w silniku. i może stąd te Twoje zapytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 5 atm to bardzo dobry wynik. Ale nie sugerujcie się nim na zimnym silniku. Silnik musi być porządnie nagrzany do normalnej temperatury pracy (sprawny termostat). Na nagrzanym silniku ciśnienie na wolnych obrotach jak ma 1atm to jest O.K Zawór zwrotny pompy olejowej na zimnym silniku wypuszcza olej do miski olejowej bo ciśnienie takie jest szkodliwe dla silnika. Wydmuchane zaślepki wału itp. i to jest rzeczowa i jedyna prawdziwa odpowiedź, gdybym chciał sie czepić to powiedziałbym na rozgrzanym 1,8 atm, ale pewnie zależy to od mocy i konkretnej marki. Więc średnio 1-2 at. na ciepłym. Czujnik ciśnienia miałeś prawdopodobnie nieoryginalny ( chiński zamiennik ? ) i stad te problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Dzięki za odpowiedzi ;) Żebym ja to wiedział co za czujnik był wkręcony 8) Tak jak pisałem przepływałem z tym błędem 1500mth ale już mnie to drażniło dlatego wziąłem się za to :) Na to liczę że nowy czujnik załatwi sprawę, dzisiaj znowu go odpalilem rano i błąd nie wyskoczył. Mam jeszcze 2 tyg łodke na brzegu to codziennie go odpale na chwile ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Mam pytanie trochę offtop. Ile godzin dziennie pływasz, że dopiero po 1500h zaczął cie irytować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 On mnie zawsze irytował :) Wyplywam 6-7 rano i wracam jak się sciemnia, zimą wychodzi jakieś 7-8 godz , wiosną 10-12 . Wychodzę dość często jak jest pogoda na morzu. A ten irytujący dźwięk był tylko przy pierwszym odpaleniu :) i to nie zawsze :) 2 -3 godz slizgiem, a reszta w trollingu dlatego tyle mth nabite. Szykuje łodz na zimowe wodowanie to jest okazja coś pogrzebać , powymieniac . Latem nie pływam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 3 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 Od wymiany czujnika zrobiłem 10 odpalen silnika codziennie rano i błąd ani razu nie wyskoczył. Średnia odpalen gdzie błąd wyskakiwal została osiągnieta także nowy czujnik zalatwil problem ;D dziękuję wszystkim za podpowiedzi 8) jak poplywam trochę za jakiś czas dam znać czy nic się nie zmieniło ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.