Skocz do zawartości

Mariner / Yamaha 30 dwusuw duzo oleju i sadzy


tody1305
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdjąłem spodzinę żeby sprawdzić  stan wirnika pompy przed wakacjami, ale że góra wałka podejrzanie mocno śmierdziała paliwem, to stwierdziłem że przy okazji wymienię też simeringi na dole silnika.

Po oddzieleniu główki od kolumny moim oczom ukazał się taki widok

 

Co może być przyczyną?

Zbyt bogata mieszanka ?

Za dużo oleju w paliwie ? Leję 1:50

Silnik mam jeden sezon, przepływałem na nim max 10 godzin więc pewnie po części są to zaszłości od poprzedniego użytkownika.

Czy robić z tym coś czy się nie przejmować ? Silnik zapala i pracuje prawidłowo, nie miałem z nim żadnych problemów podczas wyjazdu.

IMG_20190623_213447.thumb.jpg.e12de6e304fc6438e79c2c80e2960f01.jpg

IMG_20190622_195050.thumb.jpg.a7aad3c5fb2fbd333e0e4e6a3a3ee360.jpg

IMG_20190623_213416.thumb.jpg.74648091ecc25dc7afa17a13b5702727.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być kilka , 1:50 bogato jak na yamahe , częsta praca na niskich obrotach , dwusuwowy lubi w rurę dostać ... za bogata mieszanka . Złóż to do kupy przepłyń się z godzinę ale tak ostrzej i zobacz świece . Jak będą dalej takie zasyfione to zejdź z olejem na 1:75 albo jak producent przykazał a podejrzewam że jest to 1:100 . Niemniej ja obstawiam długie cykle pracy na wolnych obrotach .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odżałuj trochę kasy na olej Yamalube w odpowiedniej do silnika wersji. Ostatnio bawię się w uruchamianie silników w beczce i zauważyłem, że na obecnie stosowanym woda bardzo szybko robi się "brzydka" a na Yamalube tego nie było a jeśli to na pewno nie w takim stopniu.

 

(nie jest to reklama ani nie jestem dystrybutorem tegoż)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest ok. Nie znalazłem nigdzie instrukcji konkretnie do mojego silnika. Sugerując się dyskusją gdzieś na forum że jak za mało oleju to zatrze, a za dużo to tylko bardziej kopci, zapobiegawczo lałem 1:50.

Jednak nie ma co poprawiać fabryki i skoro Yamaha podaje dla swoich modeli

http://upload.secondsun.pl/img/1561392888yam.png

to chyba mój rocznik 1989 mieści się w tym przedziale ( w korbowodzie jest łożysko wałeczkowe a nie panewka)

Więc zmniejszę ilość oleju na 1:100 i zobaczę co będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szczerze?

Firma podaje: lać 1:100

..nieee..ja wiem lepiej: będę lał 1:50

a potem napiszę post na Forum i będę dalej poprawiał fabrykę.

1:80

Ludzie..co ONI (ta Yamaha) nie znają się na silnikach?! Nie wiedzą co piszą?!

ufff...

Ps. stosunek mieszanki jest w silnikach 2T dobierany fabrycznie do pracy na wolnych obrotach. Na wyższych jest to smarowanie nadmiarowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej

Nie znalazłem nigdzie instrukcji konkretnie do mojego silnika. Sugerując się dyskusją gdzieś na forum że jak za mało oleju to zatrze, a za dużo to tylko bardziej kopci, zapobiegawczo lałem 1:50.

 

na stronie

http://www.marineroutboards.com.au/home/service--warranty/service--maintenance/fuel--oils-recommendations---outboards.aspx

 

znalazłem

 

OIL RATIOS - 2-STROKE MODELS

Pre-Mix Models

 

Fuel/oil ratio: 50:1 (50 parts fuel to 1 part oil)

 

Oil requirement:  - Certified TC-W3 2-Stroke Outboard Oiloil measuring jug

 

                              - Quicksilver Premium 2-Cycle TC-W3 Outboard Oil

 

                              - Quicksilver Premium Plus 2-Cycle TC-W3 Outboard Oil

 

    2-stroke oil is normally added to the fuel tank when filling with fuel.

   

Pre-mix is generally used in the following 2-stroke models

 

    All 2hp to 30hp models

    All models up to 225hp manufactured prior to 1984

 

Więc uważam że stwierdzenie  ..nieee..ja wiem lepiej: będę lał 1:50, jest raczej krzywdzącym nadużyciem.

Wtedy nie miałem pojęcia że Mariner i Yamaha Mariner to dwa różne silniki. A z dwojga złego wole czyścić świece z sadzy niż zezłomować zatarty silnik.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:100 owszem ale na Yamalube albo innym oleju tej klasy. Te niegłupie Japonczyki projektowali to pod OLEJ a nie ścierwo jakie ludzie czasami leją zamiast dobrego oleju. Niedaleko za płotem w klubie wioślarskim obok tez poprawiali fabrykę i lali olej do kosiarek 1:100, efektów się domyślcie. Uważam, że 1:80 do tych yamah starszych jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy tak: to takie tureckie gadanie

przecież nie napisałes jaki to silnik więc ..gadasz sam ze sobą.

Reszta wyłącznie dywaguje.

I zarówno ty jak już doszedłes że to Yamaha i koledzy - usiłujecie "poprawić" fabrykę.

Ty cytujesz instrukcję "Oil requirement:  - Certified TC-W3 2-Stroke Outboard Oiloil "

a tam nic nie ma napisane ze są jakie lepsze czy gorsze.

Ma być certyfikowany TC-W3

nie do kosiarek..

1:100

i wtedy nie trzeba się pytać: czemu taki syf?... :-) :-) :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty cytujesz instrukcję "Oil requirement:  - Certified TC-W3 2-Stroke Outboard Oiloil "

a tam nic nie ma napisane ze są jakie lepsze czy gorsze.

Ma być certyfikowany TC-W3

nie do kosiarek..

1:100

i wtedy nie trzeba się pytać: czemu taki syf?... :-) :-) :-)

Tylko że tam jak byk stoi

 

Fuel/oil ratio: 50:1 (50 parts fuel to 1 part oil)

 

I moje pytanie było właśnie czy nie dodaję za dużo oleju do paliwa, a nie o normy jakie olej ma spełniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...