urban233 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 witam poszukuje jak podłączyć multi zegary yamahy a dokładnie podświetlenie i trym silnikto f100 4 takt dzięki,a czy ktoś wie który kabel z tego schematu podłączyć aby świeciło podświetlenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 W załączniku masz schemat podłączenia.multizegar.pdf.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Może to Ci pomoże. BLACK = Ground RED = Battery Positive; SW3 Oil warning red light V4 YELLOW = Ignition ON 12-volts; Four-stroke lighting coil BLUE = Instrument lights, choke, choke circuit, Ground potential oil transfer, High speed Charge Coil GREEN = Tachometer signal, lighting coil lead, knock sensor ORANGE = Trim position sensor PINK = Oil and overheat signal ground WHITE = Ignition stop circuit, SW1 oil transfer off position V4 BROWN = Start circuit Low speed charge coil; Positive "+" potential to oil transfer pump; SW2 transfer on position V4 GRAY = Warning circuit lead; Over-rev. control; Four-stroke tachometer SKY BLUE = Trim up LIGHT GREEN = Trim down YELLOW/Red = Diagnostic lead from ECU PURPLE = ECU groud to enrichment solenoid V76 BLACK/Yellow = Thermo sensor BLACK/Red = Remote oil tank ground return, PBS to tachometer, Low speed charge coil BLACK/White = Ignition coil primary lead GREEN/Blue = Crank position sensor GREEN/Red = Red oil warning light ground through SW3 in main tank oil sensor to tachometer GREEN/White = Crank position sender; Lighting coil lead to rectifier BLUE/Green = Main tank oil level sensor SW2 oil transfer circuit BLUE/Red = Main tank oil level sensor SW3. No oil warning circuit BLUE/White = Main tank oil level sensor SW1; Oil transfer OFF circuit BLUE/Yellow = Shift cut switch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aida Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Witam. Jak podłączyć multizegary? Silnik Yamaha F80 2004 rok, manetka yamaha 703. Po wpięciu wszystkich kostek pozostały pojedyńcze lużne przewody: Manetka: -żółty -zielony -czerwony -czarny Zegar Tach: -zielony -czarny -żółty -niebieski Zegar speed: -biły -żółty -czarny -czarny -czerwony plus dwa przewody w osobnej izolcji: -niebieski -czarny Na dotychczasowych schematach które posiadam są inne ilości przewodów lub kolor przewodu czasem się różni. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Wystarczy w wyszukiwarkę wpisać multizegar... taki temat już jest : http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/multizegary-yamaha/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aida Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 tak tylko ilości przewodów są różne Pozdraiwam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Napisz do Yamahy w W-wie , podaj numery silnika i typ/oznaczenie zegarów - powinni mieć manuale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 pojedyńcze lużne przewody: Manetka: -żółty -zielony -czerwony -czarny Zegar Tach: -zielony -czarny -żółty -niebieski Zegar speed: -biły -żółty -czarny -czarny -czerwony plus dwa przewody w osobnej izolcji: -niebieski -czarny Na dotychczasowych schematach które posiadam są inne ilości przewodów lub kolor przewodu czasem się różni. Pozdrawiam GRN - zielony BLK - czarny RED - czerwony YEL- żółty BLU - niebieski WHT - biały GRY - szary Tachometer - obrotomierz Speedometer - prędkościomierz a schemat masz wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 przestudiowałem ten schemat kilka razy i tak... stacyjka i zrywka podłączona, obrotomierz I trym też. Silnik odpala, gaśnie, zrywka wyłącza i trym podnosi i opuszcza. Ale pozostał mi zegar trymu, czujniki oleju, gorącej wody i buzzer. Za cholerę nie wiem co dalej. Niby z trymu idzie płaski kabel a w nim BLACK, GREY, PINK, ORANGE (grej nie podłączony w silniku) a w zegarze trymu mam BLACK, PINK, ORANGE i żółty z czerwonym - podłączam BLACK - BLACK, PINK - PINK, ORANGE - ORANGE nie wskazuje nic (wskazówka na samym dole) dokładam żółty z czerwonym do żółtego ze stacyjki i też nic ? z wiązki idącej z silnika pozostał mi różowy i błękitny (pewnie czujniki) ale nie wiem który do którego, w zegarze lampki od czujników wody i oleju mają inny kolor, jaki nie występuje w wiązce. i pozostaje buzer z różowym i żółtym kabelkiem i tez nie wiem gdzie powinien być wpięty czyżby w różowy który pozostał - choć obie końcówki to męskie. Pomożecie? silnik to Yamaha 50 four stroke gażnik znalazłem schemat do multizegarów http://forums.iboats.com/showthread.php?t=144015 ale nie bardzo z niego wynika jak podłączyć analogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 A jakie masz Tacho ? Na schemacie jest digital multifuntion tacho , które oprócz obrotów ma wskaźnik trymu i kontrolki. Musisz pamiętać, że buczek i kontrolki odzywają się po podaniu masy przez czujniki albo ECM. Plus jest podany po włączeniu zapłonu. Pogadaj z Mariuszem to może zajrzy do swoich zegarów i coś podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Zegary takie jak w załączeniu, obrotomierz (zegar nr 3, a trym nr 1) plus schemat. Schemat jest, więc niby proste, ale okazuje sie że kolory idące z silnika się nie zgadzają ze schematem i wychodzące z zegarów też nie są zgodne z tym so pokazuje rozpiska odnośnie zegarów. Z silnika (prawdopodobnie z trymu ) na wąskiej taśmie mam czarny, oranż, różowy i czarny a w zegarze trymu te same kolory plus żółto/czerwony - po podłączeniu różowego, oranż i czarny wskaźnik trymu milczy, wskazówka na samym dole. Pozostaje żółty/czerwony ze wskaźnika który nie wiem gdzie podłączyć - po podłączeniu do żółtego wracającego ze stacyjki jest tak samo. Natomiast z wiązki z silnika (gruby kabel) idącej do stacyjki pozostał mi niebieski i też różowy. z męskimi końcówkami które nie wiadomo gdzie podłączyć, z kolei żaróweczki sygnalizujące olej i temperaturę w obrotomierzu mają inne kolory kabli. 2 żółte/czerwone spięte razem i zielony/czerwony i czerwony czyli inne niż na poniższym schemacie zegarów, czym że ten czerwony należy traktować jako różowy. brzęczyk jest sterowany masą - w takim razie żółty/czerwony z brzęczyka podłączam do żółtego ze stacyjki, a różowy? do różowego z silnika czy z trymu? (wychodzą dwa) czy brzęczyk jest to tzw checklist i powinienem podłączyć różowy z silnika informujący o temperaturze, czy z trymu? tródno sprawdzić poprawność po podłączeniu bo powinien on zadziałać po przegrzaniu silnika, a do tego raczej nie dopuszczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 A więc analogowe. Pozaznaczaj na obrazkach , które wersje zegarków są Twoje. Bo zabawa w Scherlock'a jest trochę upierdliwa. Przerzucanie obrazków, tekstu i schematów zabiera trochę czasu. Do analogowego tacho, o ile dobrze pamiętam, z manetki wychodził zielony (sygnałowy). Ale najpierw pozaznaczaj. Na konkretach się lepiej pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 poprawione u góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Dałbyś jeszcze Opis kolorów na schemacie bo zdaje się , że kabelki zmieniają kolory na złączkach a ciężko rozczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 już wstawiam powiększenie fragmentu całego schematu, bo pdf jest za duży i nie mogę załączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 O.K. już mam cały pdf. W oficjalnych kodach kolorów Yamahy Br/Blk nie uświadczysz a łączy się z Grey i dla 4T to powinien być sygnał Tacho ale też Warning signal ???? Z kolei w manetce 703 Tacho to Green i kombinuj człowieku jak coś nie chodzi. Kable zmieniają kolorki jak kameleon. Raz Pink jest masą dla Overheat signal a innym razem Pink jest sygnałem Trymu. Z kolei w manetce 703 Tacho to Green i kombinuj na wodzie człowieku jak coś nie chodzi. Cała Yamaha Ale teraz to już damy radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 tak jak prawisz - kameleon!! i zostały mi właśnie 2 różowe i niebieski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Trochę się już zapultałem :) Czujniki oleju i temperatury możesz sprawdzić , w trakcie pracy silnika, zdejmując z nich przewody i dotykając do masy. Po chwili ECM powinien wysłać sygnał do kontrolek i buzzer'a. Na chwilę obecną wychodzi mi, że kable ze schematu powinny być łączone jak na obrazkach. Rozumiem, że złączkę główną manetki masz 10-pin'ową z dziewięcioma kablami? Żólto/czerwony to podobno czytnik kodów błędów. W czujniku trymu są dwie masy jedna do żarówy a druga do potencjometru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 na shemacie jest wszystko jasne - ale w rzeczywistości z tacho wychodzi mi do lampek czujników zółto /czerwony x 2 spięty razem i zielony.czerwony i czerwony a z wiązki z silnika zostaje mi jedynie różowy i niebieski... z kolei w zegarze trymu wychodzą pomarańczowy, różowy, czarny i żółty/czerwony i z trymu z silnika wychodzi mi różowy, pomarańczowy, czarny i szary który w silniku jest nie podłaczony. I po podłączeniu tych kolorów różowy - różowy, czarny - czarny, pomarańczowy -pomarańczowy, żóty/czerwony nie podłączony - wskaźnik trymu nic nie wskazuje, przy tej samej konfiguracji i podączonym żółty/czerwony do żółtego ze stacyjki - też nic. z Twojego schematu wynika że powinienem mieć z silnika green/red a takiego nie mam, nie mam też brown/black we wiązce... magia... albo te czujniki nie sa w tym modelu i nie ida we wiązce - ale to było by dziwne. i gzie podłączyć buzzer? w sobotę zrobię dokładne zdjęcia i może urodzi się jakaś koncepcja, bo ja już jestem głupi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Buzzer powinien być w manetce albo obok stacyjki, jak manetkę masz pionowo na ,,bufecie". Tylko się nie sugeruj kolorami przy buczku tam też kabelki potrafią się zmieniać. Jest jeszcze sztuka z przekaźnikiem w wersji z poziomami oleju. U Yamahy do jednego modelu kilka schematów to standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 buzzer będzie koło stacyjki, bo wyjąłem wszystko z manetki i montuje na desce przy zegarach, bo manetka jest wpuszczona w burtę i nie będzie miejsca na kluczyki. Jeśli poprawnie rozumiem, buzzer uruchamiany jest masą, czyli plus podłączam do plusa ze stacyjki (żółty), a masę - z różowego z silnika czyli warning owerhat, i ten sam różowy do lampki kontrolki przegrzania w zegarze - dobrze rozumiem? Pytanie mam jeszcze takie, czy w silnikach yamaha buzzer piszczy tylko jak jest ostrzeżenie oleju lub silnika czy również po przekręceniu stacyjki jako check list? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Użytkuję trzeci silnik Yamahy z manetką i żaden nie piszczał tylko po przekręceniu stacyjki. Do tej pory buzzer odzywał się przy podwyższonej temperaturze lub przy dwusuwie przy niskim poziomie oleju w zbiorniczku,w czterosuwie powinien zadziałać po zgubieniu ciśnienia oleju czego nie zamierzam testować :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Stercik, niestety nie mam do swojego silnika instrukcji po polsku, a w angielskiej nie mogę doczytać czy tak jak np w hondzie czy evinrude buzzer odzywa się po przekręceniu stacyjki i na chwilę zapalają się kontrolki. W takim razie po podłączeniu trzeba bęzie zrobić mały test, żeby sprawdzić czy czujnik dobrze zadziała - a jeśli nie to trochę się zagrzeje. A wracając do tematu wskaźnika trymu - skoro z wąskiej taśmy podłączam wszystkie kolory (oranż, pink, black) do zegara trymu (oranż, pink, black) a żółty/czerwony do żółtego ze stacyjki, czy jak na ostatnim schemacie do tacho - i wskaźnik milczy nic nie pokazując to gdzie szukać przyczyny? Sprawdziłem przejście na przewodach i jest. Jak mogę sprawdzić sam zegar trymu czy nie jest uszkodzony? albo jakie powinny być sygnały (napięcie) na poszczególnych kolorach? czy jakaś serwisówka to podaje? bo może podłączam dobrze a np czujnik trymu jest walnięty? czy w czterosuwie idzie też kabel od czujnika oleju, czy tylko w dwusuwach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Ale się zrobił młynek :) Jak człowiek na chwilę się oderwie od schematów i kolorów to musi trochę potrwać zanim się wgryzie z powrotem. 1.Buzzer : sprawdź czy w ogóle działa, podłączenie na krótko do DC12V biegunowość jest istotna. 2.Czujnik trymu sprawdź na krótko opór pomiędzy Orange i Black (ok.1kOhm) Następnie pomiędzy Pink- Orange i Pink-Black (0.6-0.9k) To działa jak zwykły potencjometr. W czujniku trymu są dwie masy jedna do żarówy a druga do potencjometru niby to to samo ale jeden z tych czarnych może nie być masą tylko wyjściem z potencjometru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 To teraz koledzy ja mam pytanko. Mruga mi na tach kontrolka jak na zdjęciu(prawy górny róg wyświetlacza). Czego chce ode mnie ten motorek? W papierowej instrukcji mam że jak świeci się ta ikonka i mrugają motogodziny to czas na rutynowy przegląd w serwisie. Ale motogodziny wyświetlane są normalnie a to ścierwo mruga jak zaczarowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.