Skocz do zawartości

multizegary yamaha


urban233
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Może to Ci pomoże.

BLACK        = Ground

RED          = Battery Positive; SW3 Oil warning red light V4

YELLOW        = Ignition ON 12-volts; Four-stroke lighting coil

BLUE          = Instrument lights, choke, choke circuit,

                Ground potential oil transfer, High speed Charge Coil

GREEN        = Tachometer signal, lighting coil lead, knock sensor

ORANGE        = Trim position sensor

PINK          = Oil  and overheat signal ground

WHITE        = Ignition stop circuit, SW1 oil transfer off position V4

BROWN        = Start circuit Low speed charge coil; Positive "+" potential

                to oil transfer pump; SW2 transfer on position V4

GRAY          = Warning circuit lead; Over-rev. control; Four-stroke tachometer

SKY BLUE      = Trim up

LIGHT GREEN  = Trim down

YELLOW/Red    = Diagnostic lead from ECU

PURPLE        = ECU groud to enrichment solenoid V76

BLACK/Yellow  = Thermo sensor

BLACK/Red    = Remote oil tank ground return, PBS to tachometer,

                Low speed charge coil

BLACK/White  = Ignition coil primary lead

GREEN/Blue    = Crank position sensor

GREEN/Red    = Red oil warning light ground through SW3 in main tank oil

                sensor to tachometer

GREEN/White  = Crank position sender; Lighting coil lead to rectifier

BLUE/Green    = Main tank oil level sensor SW2 oil transfer circuit

BLUE/Red      = Main tank oil level sensor SW3. No oil warning circuit

BLUE/White    = Main tank oil level sensor SW1; Oil transfer OFF circuit

BLUE/Yellow  = Shift cut switch

Schowek01.jpg.b5baa3f4e6306a53f1dbada20a0db05d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Jak podłączyć multizegary? Silnik Yamaha F80 2004 rok, manetka yamaha 703. Po wpięciu  wszystkich kostek pozostały pojedyńcze lużne przewody:

 

Manetka:

-żółty

-zielony

-czerwony

-czarny

 

Zegar Tach:

-zielony

-czarny

-żółty

-niebieski

 

 

Zegar speed:

-biły

-żółty

-czarny

-czarny

-czerwony

plus dwa przewody w osobnej izolcji:

-niebieski

-czarny

 

Na dotychczasowych schematach które posiadam są inne ilości przewodów lub kolor przewodu czasem się różni.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojedyńcze lużne przewody:

 

Manetka:

-żółty 

-zielony

-czerwony

-czarny 

 

Zegar Tach:

-zielony

-czarny

-żółty

-niebieski

 

 

Zegar speed:

-biły

-żółty

-czarny

-czarny

-czerwony

plus dwa przewody w osobnej izolcji:

-niebieski

-czarny

 

Na dotychczasowych schematach które posiadam są inne ilości przewodów lub kolor przewodu czasem się różni.

 

Pozdrawiam

 

GRN - zielony

BLK - czarny

RED - czerwony

YEL- żółty

BLU - niebieski

WHT - biały

GRY - szary

Tachometer - obrotomierz

Speedometer - prędkościomierz

 

a schemat masz wyżej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przestudiowałem ten schemat kilka razy i tak...

stacyjka i zrywka podłączona, obrotomierz I trym też. Silnik odpala, gaśnie, zrywka wyłącza i trym podnosi i opuszcza.

 

Ale pozostał mi zegar trymu, czujniki oleju, gorącej wody i buzzer. Za cholerę nie wiem co dalej. Niby z trymu idzie płaski kabel a w nim BLACK, GREY, PINK, ORANGE (grej nie podłączony w silniku) a w zegarze trymu mam BLACK, PINK, ORANGE i żółty z czerwonym - podłączam BLACK - BLACK, PINK - PINK, ORANGE - ORANGE nie wskazuje nic (wskazówka na samym dole) dokładam żółty z czerwonym do żółtego ze stacyjki i też nic ?

 

z wiązki idącej z silnika pozostał mi różowy i błękitny (pewnie czujniki) ale nie wiem który do którego, w zegarze lampki od czujników wody i oleju mają inny kolor, jaki nie występuje w wiązce.

 

i pozostaje buzer z różowym i żółtym kabelkiem i tez nie wiem gdzie powinien być wpięty czyżby w różowy który pozostał - choć obie końcówki to męskie.

Pomożecie? silnik to Yamaha 50 four stroke gażnik

 

znalazłem schemat do multizegarów http://forums.iboats.com/showthread.php?t=144015 ale nie bardzo z niego wynika jak podłączyć analogi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz Tacho ?

Na schemacie jest digital multifuntion tacho , które oprócz obrotów ma wskaźnik trymu i kontrolki.

Musisz pamiętać, że buczek i kontrolki odzywają się po podaniu masy przez czujniki albo ECM.

Plus jest podany po włączeniu zapłonu. Pogadaj z Mariuszem to może zajrzy do swoich zegarów i coś podpowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary takie jak w załączeniu, obrotomierz (zegar nr 3, a trym nr 1)  plus schemat. Schemat jest, więc niby proste, ale okazuje sie że kolory idące z silnika się nie zgadzają ze schematem i wychodzące z zegarów też nie są zgodne z tym so pokazuje rozpiska odnośnie zegarów. Z silnika (prawdopodobnie z trymu ) na wąskiej taśmie mam czarny, oranż, różowy i czarny a w zegarze trymu te same kolory plus żółto/czerwony - po podłączeniu różowego, oranż i czarny wskaźnik trymu milczy, wskazówka na samym dole. Pozostaje żółty/czerwony ze wskaźnika który nie wiem gdzie podłączyć - po podłączeniu do żółtego wracającego ze stacyjki jest tak samo.

 

Natomiast z wiązki z silnika (gruby kabel) idącej do stacyjki pozostał mi niebieski i też różowy. z męskimi końcówkami które nie wiadomo gdzie podłączyć, z kolei żaróweczki sygnalizujące olej i temperaturę w obrotomierzu mają inne kolory kabli. 2 żółte/czerwone spięte razem i zielony/czerwony i czerwony czyli inne niż na poniższym schemacie zegarów, czym że ten czerwony należy traktować jako różowy.

 

brzęczyk jest sterowany masą - w takim razie żółty/czerwony z brzęczyka podłączam do żółtego ze stacyjki, a różowy? do różowego z silnika czy z trymu? (wychodzą dwa) czy brzęczyk jest to tzw checklist i powinienem podłączyć różowy z silnika informujący o temperaturze, czy z trymu? tródno sprawdzić poprawność po podłączeniu bo powinien on zadziałać po przegrzaniu silnika, a do tego raczej nie dopuszczam.

 

 

 

zegary.jpg.a62fca860a89186506b063b1dead981b.jpg

zegary2.jpg.e2bff5f0ea1e85ae128fc2b8653a4733.jpg

zegar_trym.jpg.dd1be09045be23132ce061d96aa4d764.jpg

zegar_trym_2.jpg.c5dd27883b5d72f8ca808fabc8573af1.jpg

1099521951_schemat_podczenia.jpg.a272bdfc94b9e6a8e5eebd75c6004182.jpg

kolor_code.jpg.55b8a36a6232be34c288caca6a8d2b06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc analogowe. Pozaznaczaj na obrazkach , które wersje zegarków są Twoje.

Bo zabawa w Scherlock'a jest trochę upierdliwa. Przerzucanie obrazków, tekstu i schematów zabiera trochę czasu.

Do analogowego tacho, o ile dobrze pamiętam, z manetki wychodził zielony (sygnałowy).

Ale najpierw pozaznaczaj. Na konkretach się lepiej pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.K. już mam cały pdf.

W oficjalnych kodach kolorów Yamahy Br/Blk nie uświadczysz a łączy się z Grey i dla 4T to powinien być sygnał Tacho ale też Warning signal ????

Z kolei w manetce 703 Tacho to Green i kombinuj człowieku jak coś nie chodzi. Kable zmieniają kolorki jak kameleon. Raz Pink jest masą dla Overheat signal a innym razem Pink jest sygnałem Trymu.

Z kolei w manetce 703 Tacho to Green i kombinuj na wodzie człowieku  jak coś nie chodzi.

Cała Yamaha

 

Ale teraz to już damy radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się już zapultałem  :)

Czujniki oleju i temperatury możesz sprawdzić  , w trakcie pracy silnika, zdejmując z nich przewody i dotykając do masy. Po chwili ECM powinien wysłać sygnał do kontrolek i buzzer'a.

Na chwilę obecną wychodzi mi, że kable ze schematu powinny być łączone jak na obrazkach.

Rozumiem, że złączkę główną manetki masz 10-pin'ową z dziewięcioma kablami?

 

Żólto/czerwony to podobno czytnik kodów błędów.

W czujniku trymu są dwie masy jedna do żarówy a druga do potencjometru

Schowek01.jpg.1293da78828f63ec924aabae04b2efa3.jpg

Schowek02.jpg.fb19b0ed818c30083f882362d4f4e49c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na shemacie jest wszystko jasne - ale w rzeczywistości z tacho wychodzi mi do lampek czujników zółto /czerwony x 2 spięty razem i zielony.czerwony i czerwony a z wiązki z silnika zostaje mi jedynie różowy i niebieski...

 

z kolei w zegarze trymu wychodzą pomarańczowy, różowy, czarny i żółty/czerwony i z trymu z silnika wychodzi mi różowy, pomarańczowy, czarny i szary który w silniku jest nie podłaczony. I po podłączeniu tych kolorów różowy - różowy, czarny - czarny, pomarańczowy -pomarańczowy, żóty/czerwony nie podłączony -  wskaźnik trymu nic nie wskazuje, przy tej samej konfiguracji i podączonym żółty/czerwony do żółtego ze stacyjki - też nic.

 

z Twojego schematu wynika że powinienem mieć z silnika green/red a takiego nie mam, nie mam też brown/black we wiązce... magia... albo te czujniki nie sa w tym modelu i nie ida we wiązce - ale to było by dziwne.

 

i gzie podłączyć buzzer?

 

w sobotę  zrobię dokładne zdjęcia i może urodzi się jakaś koncepcja, bo ja już jestem głupi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buzzer powinien być w manetce albo obok stacyjki, jak manetkę masz pionowo  na ,,bufecie".

Tylko się nie sugeruj kolorami przy buczku tam też kabelki potrafią się zmieniać.

Jest jeszcze sztuka z przekaźnikiem w wersji z poziomami oleju. U Yamahy do jednego modelu kilka schematów to standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buzzer będzie koło stacyjki, bo wyjąłem wszystko z manetki i montuje na desce przy zegarach, bo manetka jest wpuszczona w burtę i nie będzie miejsca na kluczyki.

 

Jeśli poprawnie rozumiem, buzzer uruchamiany jest masą, czyli plus podłączam do plusa ze stacyjki (żółty), a masę - z różowego z silnika czyli warning owerhat, i ten sam różowy do lampki kontrolki przegrzania w zegarze - dobrze rozumiem? Pytanie mam jeszcze takie, czy w silnikach yamaha buzzer piszczy tylko jak jest ostrzeżenie oleju lub silnika czy również po przekręceniu stacyjki jako check list?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję trzeci silnik Yamahy z manetką i żaden nie piszczał tylko po przekręceniu stacyjki. Do tej pory buzzer odzywał się przy podwyższonej temperaturze lub przy dwusuwie przy niskim poziomie oleju w zbiorniczku,w czterosuwie powinien zadziałać po zgubieniu ciśnienia oleju czego nie zamierzam testować  :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stercik, niestety nie mam do swojego silnika instrukcji po polsku, a w angielskiej nie mogę doczytać czy tak jak np w hondzie czy evinrude buzzer odzywa się po przekręceniu stacyjki i na chwilę zapalają się kontrolki. W takim razie po podłączeniu trzeba bęzie zrobić mały test, żeby sprawdzić czy czujnik dobrze zadziała - a jeśli nie to trochę się zagrzeje.

 

A wracając do tematu wskaźnika trymu - skoro z wąskiej taśmy podłączam wszystkie kolory (oranż, pink, black) do zegara trymu (oranż, pink, black) a żółty/czerwony do żółtego ze stacyjki, czy jak na ostatnim schemacie do tacho - i wskaźnik milczy nic nie pokazując to gdzie szukać przyczyny? Sprawdziłem przejście na przewodach i jest.

 

Jak mogę sprawdzić sam zegar trymu czy nie jest uszkodzony?

albo jakie powinny być sygnały (napięcie) na poszczególnych kolorach?

czy jakaś serwisówka to podaje? bo może podłączam dobrze a np czujnik trymu jest walnięty?

czy w czterosuwie idzie też kabel od czujnika oleju, czy tylko w dwusuwach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się zrobił młynek :) Jak człowiek na chwilę się oderwie od schematów i kolorów to musi trochę potrwać zanim się wgryzie z powrotem.

1.Buzzer : sprawdź czy w ogóle działa, podłączenie na krótko do DC12V biegunowość jest istotna.

2.Czujnik trymu sprawdź na krótko opór pomiędzy Orange i Black (ok.1kOhm)  Następnie pomiędzy Pink- Orange i Pink-Black (0.6-0.9k) To działa jak zwykły potencjometr.

W czujniku trymu są dwie masy jedna do żarówy a druga do potencjometru niby to to samo ale jeden z tych czarnych może nie być masą tylko wyjściem z potencjometru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz koledzy ja mam pytanko. Mruga mi na tach kontrolka jak na zdjęciu(prawy górny róg wyświetlacza). Czego chce ode mnie ten motorek? W papierowej instrukcji mam że jak świeci się ta ikonka i mrugają motogodziny to czas na rutynowy przegląd w serwisie. Ale motogodziny wyświetlane są normalnie a to ścierwo mruga jak zaczarowane...

1614837314_Resize_of_Zdjcie039.jpg.81978223fd77f747c1b159c6a8776a2d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...