Leśny Władek Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Tym razem Yamaha pozamiatała Sea Doo. W końcu. https://watercraftjournal.com/gallery-introducing-the-2022-yamaha-waverunner-lineup-video/ Seria FX w końcu pod każdym względem lepsza od Sea Doo GTX/RXT. Już nie trzeba wybierać między jakością i czterema cylindrami a innowacyjnością i ergonomią. Wszystko mamy w FX :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 "But the biggest change goes completely unsung: no more NanoXcel hulls. That’s right, all FX WaveRunners now have SMC fiberglass hulls." - odważnie, w końcu to też ukłon dla rynku wtórnego. Powiedzcie tylko - czy da się wyłączyć tą sikawkę z tyłu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Wladek ale w czym pozamiatala , zawsze kopiowali SD Material SMC to jakis odpowiednik sea doo CM-teca , niby to fiberglass, ale tak naprawde to wkladka z wlokna. Modele Fish tez nie wymyslili ale skopiowali z SD. Pod siedziba SD od lat lezy japonczyk w krzakach z rolnetka Pewnie za rok lub dwa skopiuja iDF od SD To sa nowosci dla Yamahy ale nie dla skuterow , nowinki techniczne dla skuterow trzeba czekac za rok na SD Ja sie ciesze, ze idzie postep i konkurencja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśny Władek Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 To popatrz na to: OK, pomysł z SD ale poszli dalej. Duuuużo dalej niż SD. Do tego cały czas 4 cylindry a nie 3. Nie interesuje mnie jako konsumenta kto kogo kopiuje. Interesuje mnie produkt. W tym momencie Yamaha FX pozamiatała SD GTX pod każdym względem. SD muis teraz gonić Yamaha co jest jakimś kuriozum. W sensie było do tej pory :D Zobacz, Yamaha ma teraz funkcjonalny tył nawet bardziej niż SD a do tego ma funkcjonalny przód. Ma miejsca na akcesoria czego SD nie ma. Zobaczycie ze klienci to docenią. Tego właśnie Yamaha brakowało, w tym właśnie SD był lepszy. Teraz nie widzę powodu aby kupić SD anie Yamahę. Żadnego. Edit: Sikawkę można wyłączyć. Samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Wladek ty byles niedawno normalny chlop co Ci sie stalo w glową :) " pozamiatala pod kazdym wzgledem " chlopie nie idz ta droga negacji .... przeciez Ty dopiero polizales temat skuterow ... Chiciazby twoj przyklad z Yamaha fish , wiesz jaka przewage techniczna ma sea doo fish nad yamaha fish , specialnie stworzony do fish system idF, zbiornik na zywa przynete , programy do trolingu - to juz dorownuje funkcjonalnoscia lodkom wedkarskim. Po prostu SD odlecialo znowu w tym temacie i to duzo. Z tymi 4 cylidrami vs 3 tez herezje piszesz , ale juz nie bede Ci tlumaczyl pewne zaleznosci i dlaczego najszybszy samochod na swiecie ma 3 cylindry , dlaczego najgoretszy tego roku hot hatch tez ma 3 cylindy ... Nic nie powiem na temat nowych kadlubow , w zasadzie chyba sa oparte na starych tylko nowy material . Mozliwe ze to bardzo dobrze plywa. Trzeba poczekac na testy . Ja osobiscie testowalem 1.5 roku temu Fxa i SD i kadlub ST3 SD byle lepszy, i nie bez powodu jest uwazany za najlepszy kadlub na rynku ... moze teraz Yama bedzie miala najlepszy . nie mam pojecia. Dzis moje preferencje sie zmienily i bym nie kupil juz ani FXa ani rxtxa , tylko rxpxa lub gp svho. Ostatnio jakis czlek na forum krytykowal nowe kolory SD, rozumiem ze mu sie podobaja za to kolory Yamaha, sa zajebiste taki skopiowane , ale lepsze Mi sie co innego podoba w modelach 22, ze producencji w tym roku zaczeli spelniac prozby ludzi Chcieli czarne kolory to maja Chcieli mocniejsze kadluby to maja , Yama ma swoj ala fiber a SD podobno ma byc nawet opcja zamowienia pelnego fiberglass SD ma jako pelny pakiet rozszezenie pokladu i Yamaha tez juz skopiowala i ma Wszystko idzie w dobrym kierunku , czas na Kawasaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawasaki JetSki Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 A Kawasaki znowu kolorkiem się pobawi i tyle ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Kazik...mam 3 znajomych którym nowe SD 1.6 się zatarły przy przebiegach 1-20mh ..2 to 300 A jeden to wolnossak 170hp z powodu awarii pompy oleju. Czy to wytłumaczysz że dlatego że jest ich więcej na rynku? Oczywiście każdemu może się zdarzyć ale SD zawsze wszystko zdarza się częściej. Ps Gdy w 2019 kupowałem zaburtowca mój znajomy gorąco mnie namawiał na evinrude g2 od BRP bo piękne i "nowoczesne" no i 2 suwy więc mocniejsze i bezobslugowe(1 serwis po 300h)..na youtube nawet BRP miało filmik jak przeciągają się 2 łódki z silnikami 150hp Yamy oraz BRP i ze wzgl.na kosmiczną moc evinrude wciąga pod wodę yamahę. Przez 2 lata kol.sprzedał 10 szt tych silników z czego 9 uległo poważnym awariom A jak wiemy BRP zwinęlo produkcje tego 2suwowego złomu gdyż już reklamy i kolorowe dekle ich obudów przestały działać na klientów. Morał z tego taki że każdy ma inne priorytety i stara się dokonać właściwego wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Jakiż to miód na moje serce taki koment na SD.Jak pisałem kilka lat temu ze SD to kupa to prawie mnie tu zlinczowano i pisano o jakimś Fanboyu.Jednak po latach widzę ze niektórym wrócił olej do głowy nie zal wystrzępionej klawiatury.Co do nowego lineupu to wszystko fajne tylko jak będzie z dostępnąscią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Cóż, o awaryjności można dyskutować bez końca - tyle opinii, ilu użytkowników. Obiektywnie Yamahy są bardziej zachowawcze zarówno pod kątem designu, jak i innowacyjności. To oczywiście ma dobre i złe strony - design to rzecz gustu i jest masa ludzi, którzy lubią taki styl; ostrożność we wprowadzaniu nowinek ustrzega producenta przed wpadkami, ale pozostawia lekko z tyłu w oczach niektórych, zwłaszcza młodych klientów. Tegoroczna linia Yamahy w moim odczuciu to krok naprzód jeśli idzie o kolorystykę - pomijając sam dobór kolorów (kwestia gustu), to ich kombinacje są dużo ciekawsze i dojrzalsze od poprzedniej pstrokacizny. Co do dodatków - no właśnie, to tylko dodatki. tylna platforma, lodówka, uchwyty itd, - to dostawki, które choć fajne, funkcjonalnością nie dorównają montowanym na stałe platformom czy fishfinderom SD. Ma to też dobre strony - łatwo można zmienić "wizualnie" przeznaczenie maszyny i nie afiszować się z posiadaniem pasji wędkarskiej czy dzieci ;) Generalnie na plus, bo ruch zdecydowanie prorozwojowy. Władek - Ty z wychwalaniem Yamahy poczekaj na odbiór swojej i bezpośrednie porównanie z SD. Może być tak, że różnice będą dla Ciebie nie do zaakceptowania. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Panowie temat awaryjnosci nie jest tajemnica i to nie zalezy widze od skutera ale od kolegow , zawsze tak jest na roznych forach , ze jeden pisze (yamahowiec) ze ma 10 kolegow z SD i 11 skuterow sie popsulo , drugi pisze ze ma 10 kolegow i nie ma problemow . Faktem niepodwazalnym jest to ze SD ma wiekszy wskaznik awaryjnosci i poniekad przyczyna tego jest to co napisal funyo, czyli stosowanie nowych technologii, pijawil sie iDF juz sa sygnaly z jakims tam problemami . Generalnie japonczycy sa troche "zacofani" , ale stosuja sprawdzone rozwiazania. Ja zawsze o awaryjnosci moge rozmawiac z kims kto kupil nowy skuter i go regularnie serwisowal i w wiekszosci uslyszymy , nie ma problemow. Dla mnie 2 sezon mija , tam sie nic nie dzieje , maszyna hula az milo , zgodnie z opnijami fanboyow Yamaha dawno powinna juz lezec w krzakach. Ja juz plywam na skuterach 13lat, uwierzcie mi zero awarii , nawet byl okres , ze nie mialem skutera i uzyczyl mi znajomy na sezon starego sea doo , ktory nie byl odpalany kilka lat , maly maitenance , odpalil i rok sie na nim wyglupialem . Podobnie jest z samochodami japonskimi , ja mam 2 japonczyki i 2 amerykany , japonce totalnie bezproblemowe , a w amerykancach , od czasu do czasu cos tam sie zaswieci , choc chevrolet to wol roboczy , proste auto i maszyna nie do zajechania , a jeep Wrangler to zajebiste auto , jak wsiadasz to sie japa cieszy , tak tez jest z sea doo. Robie male przymiarki do sea doo switch , zobaczymy co z tego bedzie , bo generalnie nie da sie tego kupic , najfajniejsze to ze je produkuja pare kilometrow odemnie , w koncu usa a nie meksyk. Wracajac do tematu Yamaha rowniez potwierdzam , ze kolory sa oki, bo jeszcze 2-3 lata temu, ja nie moglem tego przelknac , czlowiek pochodzil do maszyny , moze by i chcial , ale te niebieski , zolte , siet , nie jestem wybredny na kolory ale to odpychalo .... Co do Yamaha co my tam teraz mamy ? , bez bzdur o uchwycie na kubki , czy dodatkowym schowku. Predkosc po GPS ? , zaktualizowana kratka wlotowa, redany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśny Władek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 No dobra ale te "bzdury" właśnie dawały przewagę SD nad Yamaha. Jak się poczyta stare wątki o przewadze SD nad Yamaha to przewaga właśnie wynikała z tych "bzdur". Mówiło się iż skuter idealny to taki który ma karoserie a co za tym idzie ergonomię i wzornictwo SD a "bebechy z Yamaha. I co teraz mamy? Ano mamy taki skuter pod marką Yamaha FX. Yamaha dołożyła te" bzdury " poprawiła kolorystykę i mamy skuter doskonały. U to taki jeszcze który można sobie konfigurować wedle woli czego z SD nie da się już tak zrobić. 8 września odbieram FX i powiem wam o moich odczuciach jak się pływa w stosunku do GTX/RXT. Może będzie porażka. Nie wiem. Jak zwykle ryzykuję. Chyba że dealer da mi gwarancję iż na 100% dostanę w zimie nowy model wtedy nie będę odbierał tegorocznego we wrześniu tylko poczekam bo myślę że warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Ciekawe jaka będzie cena w pl za FXa..obstawiam 115k.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśny Władek Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Czyli tyle ile za GTX300 Ltd. Fish Pro Trophy o mocy 170KM przebiło granice 100 tys zł. Grubo jedzie SD. W tym momencie dla mnie SD przestało być atrakcyjne. Do tej pory było. Gorsza jakość, gorsze silniki ale za to taniej niż Yamaha. Nie widzę powodu do kupna SD zamiast Yamahy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Wladziu..zaraz większość z tego forum Cię zninczuje :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Dlaczego gorsza jakosc i gorsze silniki ? Nie masz pojecia ile u mnie stoi na serwisie rozsypanych yamah do ktory poprostu brakuje czesci a niejednokrotnie bywa ze naprawa przekracza wartosc skutera. Awaryjnosc kazdej maszyny zalezy od dbalosci poprzedniego uzytkownika. A wiadomo jak to u nas w pl jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Dlaczego gorsza jakosc i gorsze silniki ? Nie masz pojecia ile u mnie stoi na serwisie rozsypanych yamah do ktory poprostu brakuje czesci a niejednokrotnie bywa ze naprawa przekracza wartosc skutera. Awaryjnosc kazdej maszyny zalezy od dbalosci poprzedniego uzytkownika. A wiadomo jak to u nas w pl jest. Napisz krzaku obiektywnie ile rocznie naprawiasz yamach (obecne silniki) A ile SD?? Zapewne większość yam to roczniki 14-15 gdzie wiadomo co się dzieje. PS co może zrobić użytkownik któremu po kilku mh zaciera się pompa oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśny Władek Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Wiadomo że Yamah robi Krzaku mniej bo bez porównania jest ich mniej niż SD. Na razie gdybam. Za miesiąc odbiorę FX i zobaczę jak to pływa w stosunku do SD. Jedno jest dla mnie pewne. Yamaha dizajnersko I użytkowo wyprzedziła SD. A czy użytkowo? Przekonam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Z tym dizajnem to pojechałeś... Choć Yamahy mogą się podobać, to jednak są bardziej zachowawcze w formie od SD. Nie bardzo zgadzam się też z argumentem o niższej jakości - co konkretnie masz tu na myśli? Gorsze plastiki? Tapicerkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśny Władek Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Mówiąc o niższej jakości chodziło mi o większą awaryjność wynikającą z bardziej skomplikowanej budowy lub mówiąc inaczej większej innowacyjności. Nie znam się zbytnio na technice ale z tego co wiem Yamahy mają prostszą budowę a co za tym idzie mniej części do popsucia. Tak jak Toyota do Mercedesa. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Lesny, mylisz sie. A wiadomo ze sd robi sie wiecej bo poprostu ich jest wiecej. A jedne i drugie marki maja to ze sa zaniedbane przez poprzednikow. A jezeli chodzi o awarie nowych to i tu i tu sie zdarzaja. Tak samo jak w autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjpiotrpj Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Dla mnie skuter wodny (mam SD 300 od nowości) służy do weekendowego dawania przyjemności i staram się żeby zbiornik paliwa starczył mi na max 2 godziny także z gazem nie obchodzę się delikatnie. Co do awaryjności - mam 70 godzin obecnie i w tym roku 1 awaria - IC zaczął cieknąć i dmuchał wodą na tłoki. Szybka wymiana na akcesoryjny IC + wydech bo seryjny kolidował z większym IC i pływam dalej a uśmiech na twarzy po tej wymianie jest jeszcze większy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 IC zaczął cieknąć i dmuchał wodą na tłoki nie no to błachostka.SD króluje w krytycznych wadach i usterkach które kończą się bardzo kosztownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Ja bym to ujął inaczej - niektóre modele wymagają większej uwagi i ostrożności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Ale IC padają już od 5 lat i dalej to samo gowno wkładają...pozniej leci przepustnica ale Aso mówi ze dlatego że IC padł i poszła woda na nią...ale użytkownicy przyjęli to za normę TTTM..a teraz często słychać o zatartych silnikach gdyż pada pompa oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Ja bym to ujął inaczej - niektóre modele wymagają większej uwagi i ostrożności. Paweł widzę murem za SD. ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.