pk1pawel Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Kilka dni temu ukazały się oficjalnie nowe modele YAMY na 2015 rok - zmiany są B.DUŻE nieporównywalnie większe niz w poprzednich latach - m.in. Nowe kształty, jeszcze lżejszy kadłub - nanoxcell 2(skuter waży 20kg mniej od poprzedniego) , nowy elektryczny rewers z hamulcem działający w pełnym zakresie obrotów, elektryczny trym itd. Poniżej przesyłam linki do poczytania. Modele SVHO z 260KM mocy nie ustępują już żadnemu skuterowi na rynku. mam nadzieję iż nowe "bajery" będą równie bezawaryjne. http://www.yamahawaverunners.com/performance http://www.greenhulk.net/forums/showthread.php?t=222547 http://www.powersportsbusiness.com/top-stories/2014/08/19/yamaha-unveils-2015-waverunners-with-ride-dual-throttle-control-system/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Super maszyna :) fx sho Nowy model zapiera dech :),typowy krążownik nawet obicie siedzeń ma być wygodne :D Pierwszy na świecie podwójny system kontroli przepustnicy kierownicy jest łatwe i intuicyjne. Wyciągnij prawą dźwignię do przodu, a lewa dźwignia do tyłu. Pociągnąć ich obu, albo w dowolnej kombinacji, a układ reaguje z precyzyjną kontrolą. Korzyści obejmują lepszą obsługę i sprawne zwalnianie. Kadłub nanoXcel jednak się sprawdził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Pawel co sadzisz o VXS/VXR vs FX? 180 KM z silnika NA to naprawde sporo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 No trzeba przyznać, że Yamaha równa poziom. Zaczyna mi powoli chodzić po głowie zakup nowego skutera i brałem pod uwagę SD GTI lub VX-a, ale w VX-ie przeszkadza mi sposób obsługi wstecznego, reszta ok. I choć stylistycznie Yamahy są mi bliższe (przody nowych SD są IMO przekombinowane), to akurat GTI może być i ma wygodny IBR. Ale teraz nowy VX też ma podobny system, do tego prostsze linie i bezkonkurencyjną platformę rufową. Osiągi zbliżone, ceny i wyposażenie też. Będzie ciężko się zdecydować ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Pawel co sadzisz o VXS/VXR vs FX? 180 KM z silnika NA to naprawde sporo ... Do 2014r FX jako flagowy model YAMA był modelem znacznie bardziej dopracowanym i komfortowym a tym samym nieporównywalnym do VXR/VXS(m.in.lepszy i większy kadłub, elektroniczna przepustnica, tempomat, reg. trymu, reg. kierownicy, duże schowki itp.).a VXR/VXS przypominał raczej VXa 110 do którego upchano silnik 1,8L - pływałem każdym i komfort VXR w porównaniu do FX wypadał blado - głośny i czułem jakieś dziwne wibracje (skutery nowe). Natomiast ten zaprezentowany na 2015 VXR to inna bajka - to po prostu minimalnie mniejszy FX..jak piszą w USA miniaturowa jego kopia, dodatkowo oprócz ładnego i agresywnego kadłuba w wielu kolorach ma te same elektroniczne funkcje co FX...więc osobiście uważam, iż nie będzie sensu dopłacać 1.500$ za jedynie 10 cm długości.. Co do mocy te 180KM to nic dla tej jednostki - dokładnie ten sam blok silnika bez żadnych modyfikacji występuje w SHO (210KM). Warto dodać, iż mała masa VXR pomimo że nie posiada kompresora owocuje V max ok 115km/h i przyśpieszeniem zbliżonym do modeli SHO i seadoo 255. Warto nadmienić, iż silnik 1,8L jest b.udaną jednostką, montowany od 2009 r w skuterach (także w łodziach YAMAHY) i nikt nie mówił o jakichkolwiek jego mankamentach - nie było konieczności wprowadzania jego modyfikacji. Natomiast najnowsze i najmocniejsze modele z tkz. silnikami SVHO (260KM) to ten sam blok silnika w którym zmodyfikowano tłoki, założono większe wtryskiwacze, większy kompresor i intercooler oraz chłodnica oleju. Ponadto zwiększono średnicę pompy wodnej(napęd) do 160mm aby przenieść zwiększona moc bez kawitacji. Tak czy inaczej silnik jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 No wlasnie mi sie ten nowy VXR bardzo podoba :-* Ciekawe kiedy Seadoo wyprowadzi kontratak na te nowosci od konkurenta bo Kawasaki to mam wrazenie ze odpadlo z wyscigu zbrojen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 No wlasnie mi sie ten nowy VXR bardzo podoba :-* Ciekawe kiedy Seadoo wyprowadzi kontratak na te nowosci od konkurenta bo Kawasaki to mam wrazenie ze odpadlo z wyscigu zbrojen. jak ze wszystkim..kto się nie rozwija ten się zwija... Tak jak Honda nie pociągnęła długo z jednym modelem skutera pomimo iz nie był zły. Nowy VXR wygląda faktycznie super(jak dla mnie...rzecz gustu) i co najważniejsze kupując coś takiego za "średnie pieniądze" masz zdecydowanie najszybszy i najmocniejszy skuter na rynku be z kompresora czyli bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Właściwie to nowości Yamahy są odpowiedzią na skutery SD. VXS/VXR są bezpośrednią konkurencją dla GTR 215, tyle że dotychczas zbyt słabo wyposażoną (brak choćby trymu). Dopiero teraz stawka się wyrównała. Nawet znalazł się taki niby-konkurent dla Sparka - starego VX przechrzcili na V1 i dalej mogą okupować wypożyczalnie. Przy podobnej cenie to zdecydowanie lepszy wybór. A jak ze spalaniem VXS/VXR w odniesieniu do VX 110? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 A jak ze spalaniem VXS/VXR w odniesieniu do VX 110? Jak przesiądziesz się na VXR(z obecnego SD bądź z VX) to różnica i doznania będą dla Ciebie niesamowite!!!Przesiadając się na kolejne mocniejsze modele już takiej różnicy nie odczujesz...zawsze coś ale nie aż tak. Spalanie - jak pływasz szybko to różnicy nie zauważysz gdyż dla modelu VX prędkość 85km/h to praktycznie max.a dla VXR to 70%. Miałem VX 5 lat i spalanie średnie wyniosło 16-20L/h- pływałem "ostro" jak na ten model..mając FX SHO 2 sezon spalanie wynosi ok 18-20L/h (nie przekroczyłem nigdy 25L). Jak będziesz pływam najekonomiczniej "na kropelce" to VX zejdziesz do 10l/h a VXR 14-15L/h a SHO 16L/h (sprawdzone) Instrukcje oficjalnie podają max.zużycie na godzinę - czyli full power przez 1H: - yamaha VX 110 KM - spalanie max. 27L/h - yamaha HO 180KM - spalanie max 50L/h - mamaha SHO 210KM - spalanie max. 72L/h a praktycznie jest jak napisałem powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Czemu takie male roznice w spalaniu VXR vs SHO czyli 15 vs 16 litrow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Dzięki za dane o spalaniu. :) Pływam słabymi skuterami ze świadomego wyboru, pływałem mocniejszymi maszynami i wiem co one potrafią (najmocniejszy był RXT X 260). Tyle, że mój styl pływania nie wymaga aż takich mocy i prędkości, za to spalanie ma znaczenie, bo robię średnio rocznie nawet ponad 80mth. GTI w moim przypadku sprawdza się znakomicie, jest bardzo uniwersalny. Dla Yamahy VX brakowało nieco "pazura" - jestem ciekaw jak będzie z nowym modelem, skoro jest o kolejne 10kg cięższy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Czemu takie male roznice w spalaniu VXR vs SHO czyli 15 vs 16 litrow? podczas spokojnego pływania dużych różnic nie zobaczysz (1-3l/h) natomiast dopiero gdy ciśniesz na maxa wtedy pobudzasz konie mechaniczne ale i apetyt na paliwo... wtedy "wychodzi" moc płynąca z kompresora co objawia się skokiem adrenaliny spowodowanym ogromną mocą... i zużyciem paliwa ;D - coś za coś. Dlatego podawanie spalania skutera to sprawa subiektywna...zwykle zależy więcej od stylu pływania niż samego sprzętu (wyjątek kasaki 255)..dlatego jedynym prawdziwym parametrem jest podanie przy max.otwartej przepustnicy - patrz powyżej. Nie wiem czy np. SD podaje taki parametr jak spalanie na 1h?.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Dzięki za dane o spalaniu. :) Pływam słabymi skuterami ze świadomego wyboru, pływałem mocniejszymi maszynami i wiem co one potrafią (najmocniejszy był RXT X 260). Tyle, że mój styl pływania nie wymaga aż takich mocy i prędkości, za to spalanie ma znaczenie, bo robię średnio rocznie nawet ponad 80mth. GTI w moim przypadku sprawdza się znakomicie, jest bardzo uniwersalny. Dla Yamahy VX brakowało nieco "pazura" - jestem ciekaw jak będzie z nowym modelem, skoro jest o kolejne 10kg cięższy... Dobrze mówisz :) jest nawet cięższy od VXR który ma silnik 1,8L a nie 1,1L...ponadto uważam,iż teraz "nowy" VX jest zbyt drogi...najlepszym kompromisem (cena, osiągi, niezawodność)będzie VXR i VXS lub stary tyran VX czyli "nowy"V1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Dokładnie, nowy V1 jest tańszy, zwłaszcza zakup wersji sport ma sens - to praktycznie to samo co wcześniejszy VX DeLuxe (poza kanapą), a cena jest niższa o 1000$. Natomiast cena nowego VX jest skalkulowana pod SD GTI i mimo, że osiągi będą raczej nieporównywalne, to chętnych raczej nie zabraknie. Czekam na jakiś test porównawczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 ... jest nawet cięższy od VXR który ma silnik 1,8L a nie 1,1L... Tak teraz dokładnie przejrzałem dane i okazuje się, że owszem VX waży 349kg, ale już VX DeLuxe waży tylko 329kg. To jednak 20kg mniej w stosunku do nowego "zwykłego" VXa i prawie 10kg mniej od V1 Sport (338kg), czyli starego VXa. Jest to też aż o 30kg mniej od głównego konkurenta - SD GTI 130 (359kg), więc różnicy osiągów może nie być żadnej, albo mogą być na korzyść Yami. Hmmm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 ... jest nawet cięższy od VXR który ma silnik 1,8L a nie 1,1L... Tak teraz dokładnie przejrzałem dane i okazuje się, że owszem VX waży 349kg, ale już VX DeLuxe waży tylko 329kg. To jednak 20kg mniej w stosunku do nowego "zwykłego" VXa i prawie 10kg mniej od V1 Sport (338kg), czyli starego VXa. Jest to też aż o 30kg mniej od głównego konkurenta - SD GTI 130 (359kg), więc różnicy osiągów może nie być żadnej, albo mogą być na korzyść Yami. Hmmm... Jak to już ktoś pisał - najlepszy i pewny tuning to odchudzenie sternika :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.