funyo Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Yamaha uchyliła już rąbka tajemnicy i poinformowała o kilku nowościach w swojej flocie. Pierwszą i najważniejszą jest nowy bazowy silnik - dotychczasowy MR1 o mocy 110KM zostanie zastąpiony nowym TR1, trzycylindrowcem o mocy ok.125KM, lżejszym i oszczędniejszym. Będzie on montowany w skuterach z rodziny V1 oraz VX. Ponadto rodzina VX powiększy się o dwa nowe modele: VX Limited oraz VX Cruiser HO. Pierwszy będzie skierowany do rodzin aktywnie spędzających cały dzień nad wodą. Poza innym malowaniem i grafiką będzie też posiadał gniazdo 12V i wysuwane knagi. Dodatkowo oferowane będzie dedykowane koło do holowania (w kolorze skutera), a także pokrowiec z panelami słonecznymi ładującymi aku w czasie postoju. Druga nowość, VX Cruiser HO, to po prostu mocniejsza wersja zwykłego Cruisera, wyposażona w silnik 1,8 o mocy 180KM znany z modeli VXS/VXR i oczywiście w innym malowaniu. Cen jeszcze nie podano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Co do nowych silników to wiem jedno- takie nowości należy omijać szerokim łukiem przez 3 lata..zawsze wychodzą jakieś błędy które w czasem są korygowanie. Jak widać chcą zaoszczędzić w najlepiej sprzedawanym modelu dla wypożyczalni...mniejszy silnik to zawsze tańszy w produkcji silnik...zobaczymy jak wyjdzie Zastąpienie napędu całkowicie nowym to zawsze trudny krok dla każdej marki, który i tak kiedyś musi nastąpić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Jestem ciekaw, czy w związku z oszczędnościami na produkcji zejdą z ceny? Gdyby tak się stało, to V1 byłby faktycznie realną konkurencją dla Sparka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Ponoć ten silnik nie jest całkiem nowa konstrukcją, a podobnie jak w przypadku Sparka, przejętą ze skutera śnieżnego. Na stronie Yamahy pojawiła się pełna gama na nowy sezon, wraz z cenami i technikaliami, o tu: http://yamahawaverunners.com/series Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 "dziwi mnie", że zrezygnowali całkowicie z niezawodnego silnika montowanego w modelach VX 1100cm 4 cyl 110KM i juz ich nie ma ofercie od 2016r...nikt mi nie powie, że nie na 1 miejscu jest zysk a później jakość. Ten silnik się praktycznie nie psuł, no i miał 4 garki i 5 zaworów na cylinder..no ale co to za interes dla firmy sprzeda skutery i klienci przez długie lata nic do nich nie kupują, serwisy nie zarabiają...ani części ani nowszych skuterów... Teraz włożą znacznie tańszy w produkcji 3 cylindrowy silniczek a marketing nas przekona że jest o niebo lepszy od poprzednika, nie musi być dużo lepszy bo po co..wystarczy że nie będzie gorszy a będzie tani w produkcji...smutna prawda...śladami automotive. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 9 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 No coś ty, Paweł, czuję zwątpienie w Twojej wypowiedzi. Czyżbyś zaczynał powątpiewać w ideę legendarnej jakości Yamahy? Przecież nie musi być tak jak piszesz - trzycylindrowce nie muszą być wcale złe. Przykład to choćby Rotax 1,5 z SD. Może chodzi po prostu o redukcję masy i zwyczajnie dogonienie konkurencji - wszak stary silnik był już...stary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 W tym segmencie rekraacyjnym ma być taniej a nie lepiej, lepiej mocniej a w konsekwencji drożej ma być w wersjach topowych...tam gdzie wciąż są dobre silniki 1,8L...też można by rzec...dajmy tańszy i mniejszy jak Rotaxa...oby się nie spełniło cudów nie ma - na 100% wiekszy jest koszt wyprodukowania silnika 1,8L/4 cyl jak 1.5L/3 cyl...stopień zaawansowania,jakość materiałów w każdym zapewne jest podobna Każda marka chce stworzyć 2 skrajne segmenty - super tani...i aby jakoś pływał i ten najmocniejszy gdzie liczy się moc a przy tym musi być spora niezawodność. Napewno łatwiej zaadoptować nowy mniejszy silniczek do tanich wersji niż całkowicie nowy do najmocniejszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 9 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 ...Każda marka chce stworzyć 2 skrajne segmenty - super tani...i aby jakoś pływał i ten najmocniejszy gdzie liczy się moc a przy tym musi być spora niezawodność... Tylko jakoś nikomu to nie wychodzi - proste, niedoładowane skutery z segmentu Entry jakoś pływają i praktycznie się nie psują, zaś te bardziej prestiżowe owszem są mocne, ale z niezawodnością bywa już różnie. Myślę, że teraz będzie tendencja na odchudzanie, tak jak w samochodach. Wiadomo - mniejsza masa to mniejsze spalanie i lepsze osiągi. Yamaha już robi lżejsze kadłuby (VX jest lżejszy od GTI o ok. 50kg), więc może czas na lżejszy silnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.