Skocz do zawartości

Nowości Yamahy na sezon 2017


funyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yamaha zaprezentowała właśnie nową gamę swoich Waverunnerów na sezon 2017.

Zasadniczo jest podobnie jak w ubiegłym roku, choć pojawiły się w ofercie modele, które powinny zadowolić osoby szukające tańszego skutera na początek (lub z rozsądku, jak kto woli) oraz ścigantów. Niestety, ubyło też co nieco.

W pierwszym przypadku chodzi o całkiem nową serię w segmencie RecLite, a więc konkurencję dla Sparka - model EX. Jest to całkiem nowa konstrukcja, zastępująca dotychczasowy model V1. Kadłub nieco przypomina odchudzony model VX i jest napędzany tym samym silnikiem TR-1 o poj. 1,1 litra i trzech cylindrach ale nieco stłumionym. Co istotne - kadłub jest laminatowy i w pełni trzy-osobowy. Skuter będzie (w USA) oferowany w trzech wersjach: podstawowej EX, EX Sport (dodatkowo lusterka, manualny wsteczny i stopień do wchodzenia z wody) oraz EX DeLuxe (dodatkowo system Ride). Ceny w Stanach celują w Sparka i zaczynają się od 6,5k do 8,5k - jeśli w EU będzie podobnie, to najtańsza wersja powinna się zmieścić w 30k zł, zaś najdroższa w 40. Nieźle!

Następna nowość jest adresowana do ścigantów i jest przedstawiana jako następca odnoszącej sukcesy w sporcie serii GP - chodzi o GP 1800 - skuter oparty o kadłub VX i napędzany doładowanym silnikiem SVHO o poj. 1.8l.

Tym samym będzie to bezpośredni konkurent nowego SD GTR 230.

Niestety, z nowym modelem związana jest też redukcja - z gamy zniknie model VXS, a także, co bardziej znamienne, modele FZS/FZR.

Reszta jak dawniej, z nowym malowaniem. 

Robi się ciekawie, zwłaszcza w tańszych segmentach, a pozostaje jeszcze Kawasaki ze swoim nowym SX-Rem - pierwszym stojakiem z czterosuwem pod maską oraz, być może, nowym tanim skuterem siedzącym...

Widać drogie, mocne skutery już się przejadły, zaś trzon sprzedaży stanowić będzie segment RecLite.

 

 

edit musti - dodaję linka

https://www.yamahawaverunners.com/ex-series/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ciekaw jestem tego nowego EXa, choć coraz więcej pojawia się informacji na temat zawodności tej nowej 3 cylindrowej jednostki. Wydaje mi się, że prognozowane przez Ciebie ceny tego modelu nie będą jednak tak niskie, ale poczekamy zobaczymy. Z kolei piszesz, że Kawasaki będzie miało nowe modele - to dopiero niespodzianka :) , bo myślałem że już się wycofali z projektowania i tłuką z rozpędu wciąż to samo:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także napęd SHO nie będzie dostępny.

Fajnie to opisali... "silnik SHO produkowany od 9 lat odchodzi na emeryturę"....a przecież wszystkie modele HO bądź SVHO to praktycznie ten sam silnik :)...tylko mocniej doładowany lub niedoładowany.

 

reasumując raczej ubyło niż przybyło...

 

ad spark/EX...mam nadzieję, że do schowka EX choć dokumenty się zmieszczą ;)...gdyż przedni wydaje się jeszcze mniejszy niż w Sparku :D

Nowy GP1800(260HP) amatorsko powinien dobrze radzić sobie z RXP300 gdyż waży - uwaga... jedyne 349 kg..

 

widać, iż tani segment jest priorytetowy....np. za 1szt RXT można kupić 3 sparki i zapewne więcej firma zarobi na 3 sparkach niż 1 RXT ....o ilości sprzedanych i serwisowanych(rynek części) sztuk nie wspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EX na naszym rynku może być popularny głównie za sprawą ceny, która nie powinna znacząco odbiegać od cen Sparka. Schowek pod kierownicą wygląda rozsądnie. Gorzej z przednim, który z niejasnych jeszcze dla mnie przyczyn jest śmiesznie mały. Przypuszczam, że chodzi o koszty - głębszy schowek wymagałby uszczelnienia. Tu jest pole manewru dla firm akcesoryjnych. Całość jednak osobiście oceniam wyżej od Sparka - stylistyka, wielkość, pełnowymiarowa kanapa...

O silniku TR-1 trudno cokolwiek konkretnego powiedzieć, bo na rynku jest go jeszcze stosunkowo mało, a i w sieci niewiele jest sensownych informacji. W EX ma być jego lekko zmodyfikowana wersja. To, że Yamaha zastępuje starsze jednostki nowszymi nie powinno dziwić - BRP robi podobnie. Najpierw wprowadzili mały silnik ACE 0,9 dla Sparka, a teraz także GTI, potem ACE 1,6 do flagowców, a teraz wprowadzają nowy ACE 1,5 do pozostałych modeli. Postęp.

Co do Kawasaki - powinno się wyjaśnić lada moment. To, że będzie całkiem nowy stojak z czterosuwem jest już pewne, na temat nowego małego kanapowca krążą po sieci plotki. Na pewno Kawasaki nie odpuściło całkowicie, idzie tylko inną drogą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak trochę poszperałem na temat nowości u kawasaki i wydaje mi się, że oprócz nowego stojaka 4 suwowego ograniczą się jedynie do innego malowania dobrze nam znanych modeli:) np.

 

http://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/17JT1500A_251BK1DLF00D_C_002.png

 

przynajmniej tak sami twierdzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakich informacji oczekujesz? Wszystkie dane techniczne masz na oficjalnej stronie producenta, a sprzętu do testów nie spodziewaj się przed przyszłym sezonem. Do dziś ciężko znaleźć coś sensownego na temat V1 z nowym silnikiem TR-1 - testy nawet w necie należą do rzadkości.

Też jestem bardzo ciekawy tej maszyny i na razie jedyna rzecz jaka mi się nie podoba, to maleńki schowek przedni. Ostatnio jednak porównałem sobie EX w wersji DeLuxe z najnowszym plastikowym GTI 90 ACE i stwierdziłem, że to będzie bezpośrednia konkurencja - prawie identyczna waga, podobna moc silnika (wiadomo, że ACE można bez problemu mapować na 110KM, z Yamahą ciężko na razie powiedzieć)), cena w Stanach bardzo zbliżona. A GTI to pełnowymiarowy skuter, bez żadnych kompromisów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oficjalne ceny EXa będą znane za ok. miesiąc, tymczasem dowiedziałem się jakie są rokowania i nie wiem czy dawać im wiarę...

EX ma ponoć kosztować ok. 40tys. EX Sport ok.43ts. a EX DeLuxe ok. 48tys.

Jeśli takie prognozy się sprawdzą, to nie wróżę tej maszynie sukcesu komercyjnego w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ciekaw jestem tego nowego EXa, choć coraz więcej pojawia się informacji na temat zawodności tej nowej 3 cylindrowej jednostki. Wydaje mi się, że prognozowane przez Ciebie ceny tego modelu nie będą jednak tak niskie, ale poczekamy zobaczymy. Z kolei piszesz, że Kawasaki będzie miało nowe modele - to dopiero niespodzianka :) , bo myślałem że już się wycofali z projektowania i tłuką z rozpędu wciąż to samo:)

Możesz coś blizej na temat tej awaryjnosci TR-1 poza tym to nie jest taka nowa konstrukcja od kilku lat jest w skuterach snieznych Yamahy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no własnie ale generalnie jest mało wiadomosci na temat tego silnika a już Yamaha zrobiła trzy cylindrowe turbo podejrzewam ze na bazie tego silnika. Ciekawe kiedy zastąpi motory 1.8 .

https://www.yamahamotorsports.com/snowmobile/pages/2017-snowmobile-yamaha-power

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pogrzebałem odnosnie TR-1 i okazuje sie ze to wcale nie jest taki zły motor.Mniejsze obroty maksymalne w porównaniu z MR-1 ,mniejsze spalanie i w skuterach VX lepsze przyspieszenie.Co do zmiany to była ona też podyktowana wymogami EPA.

Yamaha przebąkuje coś ze TR-1 trafi wkrótce do nowego stojaka.Co do awaryjności to za wielka woda na cenzurowanym jest 1.8 SVHO z lat 14-15 odnośnie pękających łańcuchów rozrządu. poczytajcie komentarze pod tym artykułem http://watercraftjournal.com/gallery-introducing-the-2016-yamaha-waverunner-lineup/

Silnik TR-1  bierze sie z modyfikacji silnika od motocykla FJR1300 MR-1 z motocykla YZF-R1 https://global.yamaha-motor.com/business/4st-snowmobiles-10th-anniv/edition3/feature_002/.TR-1 siedzi w skuterze śnieżnym FXNytro od chyba 2010 roku w wersji niedoładowane ma 135 HP a w wersji doładowanej 180 HP.

Ekstremalny wyścigowy tuning wysysa z TR-1 270 HP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No i poznaliśmy ceny nowości Yamahy - EXa.

Podstawowa odmiana została wyceniona na 39900,-

EX Sport to wydatek 42500,- zaś EX DeLuxe to47500,-

Tym samym najtańsza odmiana jest droższa od Sea Doo Trixxa o 500zł i tańsza od najtańszego GTSa o niecały tysiąc.

Najdroższa opcja, wyposażona w hamulec RiDE jest droższa od GTI 90 IBR o ponad 2500tys.

Obawiam się, że Yamaha przesadziła "nieco" z ceną i nie zawalczy o polskiego klienta, który dodatkowo chyba wyżej ceni kanadyjską markę.

Dla porównania dodam, że Kawasaki STX o mocy 160KM jest wyceniany na ok.43tys. czyli mniej więcej tyle co środkowa opcja EXa.

Jestem zawiedziony :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne te ceny w PL..np.  Yamahę GP1800 wyceniają na 83500zł a FX cruiser SVHO 85500zł czyli róznica tylko 2 tys zł...a przecież w USA GP1800 jest tańsza od FX o równe 2000$..czyli 8500zł..

http://allegro.pl/yamaha-gp1800-2017-skuter-wodny-gratis-i6676385445.html

http://allegro.pl/yamaha-fx-svho-cruiser-2017-skuter-wodny-gratis-i6673820637.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny podał mi jeden z warszawskich dealerów, na aukcjach też już się pojawiły EX-y.

Ceny Yamahy są podawane w złotych i nie są tak narażone na wahania kursowe; ceny Sea Doo są podawane w Euro i w sumie to nie wiem, czemu rosną (rok do roku), skoro w USA skutery tanieją, a kurs Euro/Dolar jest w miarę stabilny... ceny w Euro raczej się nie zmienią w ciągu roku.

Ogólnie to można liczyć na spadek cen Sea Doo (w złotówkach), a Yamahy raczej nie.

Cena EX-a skalkulowana dziwnie, tym bardziej, że w Stanach ten skuter zaczyna się od 6,5k a kończy na 8,5k $ i jest bezpośrednim konkurentem dla Sparka, a u nas? Szkoda gadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...