funyo Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Yamaha zaprezentowała właśnie nową gamę swoich Waverunnerów na sezon 2017. Zasadniczo jest podobnie jak w ubiegłym roku, choć pojawiły się w ofercie modele, które powinny zadowolić osoby szukające tańszego skutera na początek (lub z rozsądku, jak kto woli) oraz ścigantów. Niestety, ubyło też co nieco. W pierwszym przypadku chodzi o całkiem nową serię w segmencie RecLite, a więc konkurencję dla Sparka - model EX. Jest to całkiem nowa konstrukcja, zastępująca dotychczasowy model V1. Kadłub nieco przypomina odchudzony model VX i jest napędzany tym samym silnikiem TR-1 o poj. 1,1 litra i trzech cylindrach ale nieco stłumionym. Co istotne - kadłub jest laminatowy i w pełni trzy-osobowy. Skuter będzie (w USA) oferowany w trzech wersjach: podstawowej EX, EX Sport (dodatkowo lusterka, manualny wsteczny i stopień do wchodzenia z wody) oraz EX DeLuxe (dodatkowo system Ride). Ceny w Stanach celują w Sparka i zaczynają się od 6,5k do 8,5k - jeśli w EU będzie podobnie, to najtańsza wersja powinna się zmieścić w 30k zł, zaś najdroższa w 40. Nieźle! Następna nowość jest adresowana do ścigantów i jest przedstawiana jako następca odnoszącej sukcesy w sporcie serii GP - chodzi o GP 1800 - skuter oparty o kadłub VX i napędzany doładowanym silnikiem SVHO o poj. 1.8l. Tym samym będzie to bezpośredni konkurent nowego SD GTR 230. Niestety, z nowym modelem związana jest też redukcja - z gamy zniknie model VXS, a także, co bardziej znamienne, modele FZS/FZR. Reszta jak dawniej, z nowym malowaniem. Robi się ciekawie, zwłaszcza w tańszych segmentach, a pozostaje jeszcze Kawasaki ze swoim nowym SX-Rem - pierwszym stojakiem z czterosuwem pod maską oraz, być może, nowym tanim skuterem siedzącym... Widać drogie, mocne skutery już się przejadły, zaś trzon sprzedaży stanowić będzie segment RecLite. edit musti - dodaję linka https://www.yamahawaverunners.com/ex-series/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Szanowny kolego Funyo, jak zwykle fachowe i rzeczowe informacje, wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rademenes Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 ciekaw jestem tego nowego EXa, choć coraz więcej pojawia się informacji na temat zawodności tej nowej 3 cylindrowej jednostki. Wydaje mi się, że prognozowane przez Ciebie ceny tego modelu nie będą jednak tak niskie, ale poczekamy zobaczymy. Z kolei piszesz, że Kawasaki będzie miało nowe modele - to dopiero niespodzianka :) , bo myślałem że już się wycofali z projektowania i tłuką z rozpędu wciąż to samo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Także napęd SHO nie będzie dostępny. Fajnie to opisali... "silnik SHO produkowany od 9 lat odchodzi na emeryturę"....a przecież wszystkie modele HO bądź SVHO to praktycznie ten sam silnik :)...tylko mocniej doładowany lub niedoładowany. reasumując raczej ubyło niż przybyło... ad spark/EX...mam nadzieję, że do schowka EX choć dokumenty się zmieszczą ;)...gdyż przedni wydaje się jeszcze mniejszy niż w Sparku :D Nowy GP1800(260HP) amatorsko powinien dobrze radzić sobie z RXP300 gdyż waży - uwaga... jedyne 349 kg.. widać, iż tani segment jest priorytetowy....np. za 1szt RXT można kupić 3 sparki i zapewne więcej firma zarobi na 3 sparkach niż 1 RXT ....o ilości sprzedanych i serwisowanych(rynek części) sztuk nie wspominając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rademenes Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 http://www.personalwatercraft.com/blog/wp-content/uploads/2016/08/2017-Yamaha-EX-Glove-Box.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 poniżej sporo fotek "Sparka od Yamahy"..... http://www.greenhulk.net/forums/showthread.php?t=253299 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 EX na naszym rynku może być popularny głównie za sprawą ceny, która nie powinna znacząco odbiegać od cen Sparka. Schowek pod kierownicą wygląda rozsądnie. Gorzej z przednim, który z niejasnych jeszcze dla mnie przyczyn jest śmiesznie mały. Przypuszczam, że chodzi o koszty - głębszy schowek wymagałby uszczelnienia. Tu jest pole manewru dla firm akcesoryjnych. Całość jednak osobiście oceniam wyżej od Sparka - stylistyka, wielkość, pełnowymiarowa kanapa... O silniku TR-1 trudno cokolwiek konkretnego powiedzieć, bo na rynku jest go jeszcze stosunkowo mało, a i w sieci niewiele jest sensownych informacji. W EX ma być jego lekko zmodyfikowana wersja. To, że Yamaha zastępuje starsze jednostki nowszymi nie powinno dziwić - BRP robi podobnie. Najpierw wprowadzili mały silnik ACE 0,9 dla Sparka, a teraz także GTI, potem ACE 1,6 do flagowców, a teraz wprowadzają nowy ACE 1,5 do pozostałych modeli. Postęp. Co do Kawasaki - powinno się wyjaśnić lada moment. To, że będzie całkiem nowy stojak z czterosuwem jest już pewne, na temat nowego małego kanapowca krążą po sieci plotki. Na pewno Kawasaki nie odpuściło całkowicie, idzie tylko inną drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rademenes Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 tak trochę poszperałem na temat nowości u kawasaki i wydaje mi się, że oprócz nowego stojaka 4 suwowego ograniczą się jedynie do innego malowania dobrze nam znanych modeli:) np. http://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/17JT1500A_251BK1DLF00D_C_002.png przynajmniej tak sami twierdzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti_surf Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Odwiedziłem ostatnio jednego z Warszawskich dealerów Yamahy ale na pytanie o EX rozłożyli tylko ręce- zero cenników, katalogów czy jakiej kolwiek informacji. Szkoda bo szykuje się właśnie do zakupu skutera a może to być całkiem ciekawa alternatywa dla Sparka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 A jakich informacji oczekujesz? Wszystkie dane techniczne masz na oficjalnej stronie producenta, a sprzętu do testów nie spodziewaj się przed przyszłym sezonem. Do dziś ciężko znaleźć coś sensownego na temat V1 z nowym silnikiem TR-1 - testy nawet w necie należą do rzadkości. Też jestem bardzo ciekawy tej maszyny i na razie jedyna rzecz jaka mi się nie podoba, to maleńki schowek przedni. Ostatnio jednak porównałem sobie EX w wersji DeLuxe z najnowszym plastikowym GTI 90 ACE i stwierdziłem, że to będzie bezpośrednia konkurencja - prawie identyczna waga, podobna moc silnika (wiadomo, że ACE można bez problemu mapować na 110KM, z Yamahą ciężko na razie powiedzieć)), cena w Stanach bardzo zbliżona. A GTI to pełnowymiarowy skuter, bez żadnych kompromisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Oficjalne ceny EXa będą znane za ok. miesiąc, tymczasem dowiedziałem się jakie są rokowania i nie wiem czy dawać im wiarę... EX ma ponoć kosztować ok. 40tys. EX Sport ok.43ts. a EX DeLuxe ok. 48tys. Jeśli takie prognozy się sprawdzą, to nie wróżę tej maszynie sukcesu komercyjnego w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 ciekaw jestem tego nowego EXa, choć coraz więcej pojawia się informacji na temat zawodności tej nowej 3 cylindrowej jednostki. Wydaje mi się, że prognozowane przez Ciebie ceny tego modelu nie będą jednak tak niskie, ale poczekamy zobaczymy. Z kolei piszesz, że Kawasaki będzie miało nowe modele - to dopiero niespodzianka :) , bo myślałem że już się wycofali z projektowania i tłuką z rozpędu wciąż to samo:) Możesz coś blizej na temat tej awaryjnosci TR-1 poza tym to nie jest taka nowa konstrukcja od kilku lat jest w skuterach snieznych Yamahy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 26 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Na zachodnich stronach nie ma żadnych niepokojących doniesień na temat TR1, choć to jeszcze żaden dowód. W każdym razie, EX w Polsce nadal nie wyceniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 dlatego kupiłem vx cruisera jeszcze wg obecnego cennika kurs dolara nie napawa optymizmem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 To też masz pod kanapą TR1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 A no własnie ale generalnie jest mało wiadomosci na temat tego silnika a już Yamaha zrobiła trzy cylindrowe turbo podejrzewam ze na bazie tego silnika. Ciekawe kiedy zastąpi motory 1.8 . https://www.yamahamotorsports.com/snowmobile/pages/2017-snowmobile-yamaha-power Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 zapewne niebawem 1,8L też nikną gdyż są zbyt potężne,,,można by rzec niedzisiejsze, zbyt drogie w produkcji czyli zbyt mało odchudzone ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Pogrzebałem odnosnie TR-1 i okazuje sie ze to wcale nie jest taki zły motor.Mniejsze obroty maksymalne w porównaniu z MR-1 ,mniejsze spalanie i w skuterach VX lepsze przyspieszenie.Co do zmiany to była ona też podyktowana wymogami EPA. Yamaha przebąkuje coś ze TR-1 trafi wkrótce do nowego stojaka.Co do awaryjności to za wielka woda na cenzurowanym jest 1.8 SVHO z lat 14-15 odnośnie pękających łańcuchów rozrządu. poczytajcie komentarze pod tym artykułem http://watercraftjournal.com/gallery-introducing-the-2016-yamaha-waverunner-lineup/ Silnik TR-1 bierze sie z modyfikacji silnika od motocykla FJR1300 MR-1 z motocykla YZF-R1 https://global.yamaha-motor.com/business/4st-snowmobiles-10th-anniv/edition3/feature_002/.TR-1 siedzi w skuterze śnieżnym FXNytro od chyba 2010 roku w wersji niedoładowane ma 135 HP a w wersji doładowanej 180 HP. Ekstremalny wyścigowy tuning wysysa z TR-1 270 HP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Już australijczycy sie zajeli TR-1 200HP+ z EX oczywiscie uturbione http://upload.secondsun.pl/img/1481766392tr-1_200hp.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Piotrze, a Ty już swój skuter odebrałeś? Czy może "przyszłość w ciągłym ruchu jest" i jeszcze się wahasz nad wyborem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 juz skuter zapłacony czekam na przyczepe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 No i poznaliśmy ceny nowości Yamahy - EXa. Podstawowa odmiana została wyceniona na 39900,- EX Sport to wydatek 42500,- zaś EX DeLuxe to47500,- Tym samym najtańsza odmiana jest droższa od Sea Doo Trixxa o 500zł i tańsza od najtańszego GTSa o niecały tysiąc. Najdroższa opcja, wyposażona w hamulec RiDE jest droższa od GTI 90 IBR o ponad 2500tys. Obawiam się, że Yamaha przesadziła "nieco" z ceną i nie zawalczy o polskiego klienta, który dodatkowo chyba wyżej ceni kanadyjską markę. Dla porównania dodam, że Kawasaki STX o mocy 160KM jest wyceniany na ok.43tys. czyli mniej więcej tyle co środkowa opcja EXa. Jestem zawiedziony :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 dziwne te ceny w PL..np. Yamahę GP1800 wyceniają na 83500zł a FX cruiser SVHO 85500zł czyli róznica tylko 2 tys zł...a przecież w USA GP1800 jest tańsza od FX o równe 2000$..czyli 8500zł.. http://allegro.pl/yamaha-gp1800-2017-skuter-wodny-gratis-i6676385445.html http://allegro.pl/yamaha-fx-svho-cruiser-2017-skuter-wodny-gratis-i6673820637.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 @funyo gdzie jest cennik 2017 dostępny.Przy tym kursie dolara to chyba i ceny sea doo też pójdą do góry.Z tego co słyszałęm od dealera to nie jest to jedyna podwyżka cen w tym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Ceny podał mi jeden z warszawskich dealerów, na aukcjach też już się pojawiły EX-y. Ceny Yamahy są podawane w złotych i nie są tak narażone na wahania kursowe; ceny Sea Doo są podawane w Euro i w sumie to nie wiem, czemu rosną (rok do roku), skoro w USA skutery tanieją, a kurs Euro/Dolar jest w miarę stabilny... ceny w Euro raczej się nie zmienią w ciągu roku. Ogólnie to można liczyć na spadek cen Sea Doo (w złotówkach), a Yamahy raczej nie. Cena EX-a skalkulowana dziwnie, tym bardziej, że w Stanach ten skuter zaczyna się od 6,5k a kończy na 8,5k $ i jest bezpośrednim konkurentem dla Sparka, a u nas? Szkoda gadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.