multijaca Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Znalazłem obrotomierz w Sklepie Raksa http://www.raksa.com.pl/p,pl,723,obrotomierz+bialy.html , piszą, że to zegarek uniwersalny. Może ktoś się zna na tych urządzeniach i podpowie czy podłączę go do silnika Yamaha F25 AE ? Z manetki wystają trzy zakończone konektorkami przewody ::) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Sprzedawca pisząc uniwersalny miał zapewne na myśli to,że pasuje do silników o różnej liczbie cylindrów(na jego tylnej częsci widać pokrętełko konfiguracyjne).Na 100% da się go podłączyć do każdego silnika z zapłonem iskrowym(z zapłonu urządzenie pobiera impuls),ale co wystaje z Twojej manetki to Ci nie powiem ;) Jeśli w tych 3 przewodach jest sygnał z cewki to obrotek zadziała :) Jeśli nie ma to sobie można go wyprowadzić. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
multijaca Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Dzięki, to już coś, zamówię obrotomierz i będę próbował podłączyć 8) Pozdrawiam jj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Będzie OK, jeden z przewodów (nie pamiętam który) wyprowadza sygnał do obrotomierza. Musisz tylko ustawić ilość cylindrów przełącznikiem z tyłu. Montowałem podobnego U-flexa do Yamahy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Wsumie jest już jeden temat o obrotomierzach więc może przenieś Arku tam a ten post wyoutuj ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Na razie zostawię, zmieniłem tytuł na Yamahowy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
multijaca Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Dzięki, myślę że to różne silniki, ale może się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Sprzedawca pisząc uniwersalny miał zapewne na myśli to,że pasuje do silników o różnej liczbie cylindrów(na jego tylnej częsci widać pokrętełko konfiguracyjne).Na 100% da się go podłączyć do każdego silnika z zapłonem iskrowym(z zapłonu urządzenie pobiera impuls),ale co wystaje z Twojej manetki to Ci nie powiem ;) Jeśli w tych 3 przewodach jest sygnał z cewki to obrotek zadziała :) Jeśli nie ma to sobie można go wyprowadzić. Pzdr Te uniwersalne obrotomierze do łodzi są przystosowane do pobierania impulsu z układu ładowanie, a tylnym pokrętłem ustawiamy ilość impulsów na obrót wału - i nie ma to nic wspólnego z ilością cylindrów, czy suwami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Nie ważne... ;) W komplecie jest instrukcja, która określa jak ustawić przełącznik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
multijaca Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Zdecydowałem, że kupię ten obrotomierz. Będę próbował go podłączyć , korzystając z pomocy mechanika samochodowego, ponieważ ja się na tym kompletnie nie znam. W związku z tym mam pytanie; czy podczas prób mogę ściągnąć śrubę, by ta nie wychlapała wody z beczki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Zdecydowałem, że kupię ten obrotomierz. Będę próbował go podłączyć , korzystając z pomocy mechanika samochodowego, ponieważ ja się na tym kompletnie nie znam. W związku z tym mam pytanie; czy podczas prób mogę ściągnąć śrubę, by ta nie wychlapała wody z beczki ? Pewnie. Jednak jak masz możliwość kup sobie słuchawki do odpalanie silnika na lądzie. Podłączasz pod nie wąż ogrodowy i palisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
multijaca Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Wiem z słuchawkami to wygoda jednak problem z wężem ogrodowym. Łódkę trzymam w w pracy w magazynie na przyczepce, silnik wisi na pawęży. Mam przygotowaną beczkę stalową, przycięta tak bym mógł z wodą, swobodnie podjechać wózkiem paletowym pod stopę. Tak odpalałem by wypróbować po zamontowaniu, ale jak wrzuciłem bieg to wodę mi wychlapało >:(. Teraz jak będę podłączał obrotomierz to ściągnę śrubę 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
multijaca Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Żarty się skończyły, zaczęły się schody ???, obrotomierz już mam i ... tu właśnie schody ;D. Nie mam pojęcia o co chodzi na tym schemacie pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Kolego z czym masz tutaj problem ? Wszystko po angielsku opisane więc do dzieła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Ignition Terminal - plus z manetki Ground - masa/minus Signal - sygnał z manetki Cyl - ustawiasz na ilość cylindrów Light Assembly - podświetlenie Podłączasz i ma działać ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Dodam tylko adjusment pot - potencjometr regulacji poziomu impulsu ( jak by poziom sygnału był za mały , czy praca nie stabilna ), kiedyś widziałem też z regulacją podświetlenia ale jakiś dziwny był . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
multijaca Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Kolego z czym masz tutaj problem ? Wszystko po angielsku opisane więc do dzieła... I w tym problem, w moich czasach uczyłem się języka który zapisywałem cyrylicą :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
multijaca Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 @musti masz u mnie piffko ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartbartez Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Odgrzewam kotleta. Poczytałem wszystkie wątki na forum odnośnie obrotomierza i zgłupiałem. Mam silnik Yamaha Autolube 40KM (dwusów) taki jak w tym linku tylko z rozrusznikiem http://www.aukcjoner.pl/gallery-demo/7119393.html . Z manetki wystają luźne 3 przewody. Czy może taki obrotomierz zadziała? http://allegro.pl/obrotomierz-auto-gauge-seria-smoke-nowosc-i1941257021.html Proszę o rady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek77 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Witam,kolego odpusc sobie ten obrotomierz, on jest dedykowany do sterowania impulsami z ukladu zaplonowego, a jeden z tych przewodow wyprowadzonych z manetki to jest wlasnie sygnal do obrotomierza,ale na 100% to nie impulsy zwiazane z zaplonem,dedykowany obrotomirz do silnika ustawisz pokretlem z tylu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Kup sobie U-flexa albo inny uniwersalny dedykowany do łodzi - będzie działał na pewno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartbartez Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Ok. Rozumiem. Na U-flexa trochę szkoda mi kasy. Zerknijcie jeszcze na to http://www.raksa.com.pl/p,pl,723,obrotomierz+bialy.html Jeśli podejdzie to fajnie bo będę mógł dokompletować u nich resztę zegarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Ten będzie OK, praktycznie jak U-Flex. :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lwtk Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Witam, Ostatnio coś takiego się pojawiło: http://allegro.pl/obrotomierz-6000-ws-i2290195176.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Witam. W załączeniu instrukcja montażu obrotomierza o którym mowa w poprzednim poście. Na pytanie czy można to zamontować do YAMAHY odpowiedź sprzedającego brzmi: jeżeli silnik jest wyposażony w alternator, to obrotomierz będzie działał prawidłowo. I co ja z tego wiem? nic, bo nawet nie wiem czy ten mój silnik ma alternator czy jakieś inne ustrojstwo. Może ktoś z Was wie coś więcej, bo cena jest dobra. Pozdrawiam Cezar.Tachometer_w-hourmeter_4K_-_8K.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.