r.t. Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Witajcie Ktoś kiedyś namotał z kablami przy silniku, poza tym są już stare i montując silnik do łodzi staram się wymienić, co mogę. Problem w tym, że akurat z elektryką jestem na bakier i za bardzo nie wiem co i jak. Wymienię, zamienię, podłączę jak było ale mam problem z pomiarami, sprawdzaniem kabli który od czego i podłączeniem od zera. Mam pytanie.. Od stacyjki w łódce idzie jedynie plus i minus a od silnika idzie 5kabelków i było podłączone pod stacyjkę 5pin, o tak: https://drive.google.com/open?id=1Q0aHQ95X3FPH_RPP9_kKfLEJjhKeZdLa4g Silnik posiada rozrusznik i ładowanie. Czy wystarczy podłączyć ten silnik pod ten plus i minus z łódki, żeby odpalać z kluczyka i ładować aku? CO daje mi podłączenie dodatkowych 3kabli do stacyjki? dzięki Art Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Stacyjka do zaburtowego to dwie stacyjki w jednym. 1. Plus 12V - a; z aku b: rozruch c: ssanie d: załączenie głównego przekaźnika przy systemach wtryskowych 2. Minus 12V- a: masa, zrywka b: zrywka, gaszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r.t. Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 dzięki miki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r.t. Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Heh, jednak w tym przypadku brak wiedzy teoretycznej bierze górę nad zdolnościami manualnymi :P Potrzebuję porady bardziej łopatologicznie i wykładu jak krowie na rowie, żebym zrozumiał :) Zatem, żeby było Wam łatwiej :), obfotografowałem mój silnik naokoło, żeby nie umknął żaden kabelek.. https://drive.google.com/open?id=1O0COYtTcYVhMLhV27xOcATg_TouFURC2Pw https://drive.google.com/open?id=1d3QQ-V5Sih2bPSnx_yniOZy-SfOCp-33Rg https://drive.google.com/open?id=1-Ge3LDQFWjdB1HL6o_DmLe6n6Sco--GOGA https://drive.google.com/open?id=1nRSJPisBJHrjvhH2DSguy01klUGGPaXhcw A podłączenie do obecnej stacyjki wyglądało następująco: https://drive.google.com/open?id=1ZTxq0vs2o6oFYA-w3qKouCSJ6xYZGiDp_Q Najprościej było by przełożyć tą stacyjkę od silnika do łódki, wtedy na zasadzie plug&play wiedziałbym co i jak zrobić. Jednak dostęp do stacyjki w łódce mam paskudny i łapy za grube więc zaniecham, wolę podpiąć się do tego, co jest czyli 3-pozycyjna stacyjka z wyprowadzonymi dwoma kabelkami, wydaje mi się, że jeden to plus a druki minus (?) Z silnika wychodzi 5kabelków, do stacyjki wpięte w ten sposób: M - Czarny S - Brązowy (na zdjęciu przy stacyjce zamieniony na biały) C - Niebieski (na zdjęciu przy stacyjce zamieniony na żółty) A - M - Biały (na zdjęciu przy stacyjce zamieniony na czarny) B - Czerwony Z góry dzięki za wskazówki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Kolory kabli Yamahy ( od silnika) znajdziesz na schemacie np. tutaj: http://forum.motolodka.ru/read.php?f=1&i=1273886&t=1273886 W stacyjce powinno być tak: http://continuouswave.com/whaler/reference/graphics/ignitionSwitch/overallSwitch.png a w Twojej tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r.t. Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 dziękuję miki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.