Wojtek31 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Dzień dobry chciałbym się ładnie przywitać. Ale od razu przejdę do rzeczy a mianowicie posiadam silnik Yamaha 8 koni czterosuw rocznik 2016 i jest problem z chłodzeniem. A konkretnie otworem kontrolnym leci woda ale małym ciśnieniem czasami nawet kapie tylko jak z nosa natomiast przelewa się dosyć intensywnie woda po kolumnie części środkowej są dwa otworki wylotowe mniej więcej na środku kolumny skierowane do pantografu czyli tam gdzie jest mocowanie silnika zauważyłem że wychodzi tam woda dosyć intensywnie Dodając gazu wlewa się bardziej intensywnie woda płynie po kolumnie silnika. Dodam że w zeszłym roku był wymieniony wirnik pompy wodnej oczywiście oryginał i raczej myślę że tam jest wszystko okej silnik pracuje raczej ładnie chyba nie nagrzewa się cały sezon przepływał mimo że słabo leci z otworu kontrolnego woda nic poza tym się nie działo Ale wolałbym to zrobić jak powinno być ,mam porównanie do innego silnika Yamaha 8 km gdzie strumień wody kontrolne jest bardzo silne wyraźne a po kolumnie praktycznie nie leci przez otworki żadna woda .Bardzo proszę o poradę gdzie mam szukać przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Dmuchnij lub przepchaj drucikiem kontrolkę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Zakamieniony otwór kontrolny. Przeczyścić i po sprawie. Ten otworek jest kontrolką działania pompy. Nie oznacza jednak sprawnego układu chłodzenia. Zablokowanie kanałów w silniku albo termostatu może być przyczyną przegrzewania się silnika. Kontrolka w tym czasie będzie sprawna! Główny wylot wody idzie wewnątrz kolumny i wychodzi przez ,,komin" śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek31 Opublikowano 2 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Dziękuję za informację spróbuję udrożnić otwór kontrolny tylko martwi mnie czy powinna woda wypływać z kolumny silnika tak jak to opisywałem wcześniej ponieważ mam porównanie w takim samym silniku po kolumnie nie leci żadna woda tylko sika intensywnie przez otwór kontrolny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Ponieważ mój Storm to kopia Yam. 6hp ,to przypuszczam ,że w 8 hp będzie podobnie . Wylot z silnika jest powyżej dolnej obudowy i strumień musi trafić w dziurkę w obudowie . Jeżeli jest właśnie zakamieniony ,lub jak w moim była nadlewka farby sikał jak po 60-tce i nie trafiał w dziurkę rozpryskujac wodę po obudowie i wylatywała innymi otworkami. Wystarczyło szpikulcem delikatnie do poprawić i sika jak po prostamolu ;) . Natomiast porównując samo sikanie ,to zauważyłem ,że Yamachy ( te mniejsze) dużo mniej wody przelewają na wolnych od innych . To tak zaobserwowałem na wodzie podczas bliskich spotkań . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek31 Opublikowano 2 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Będę próbował .Dziękuję za porady na tą chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek31 Opublikowano 6 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 Witam ponownie. Przeczyściłem otwór kontrolny układu chłodzenia ,był zupełnienie przelotowy nie było tam żadnego brudu ani kamienia ,potem spróbowałem z odkamieniaczem w beczce bez żadnych rezultatów z otworu kontrolnego woda leci słabym ciśnieniem czasem nawet przerywanym dużo słabszym ciśnieniem w porównaniu do innych silników w końcu zdjąłem spodzina i sprawdziłem czy przewód łączący silnik z pompą jest włożony poprawnie w pompę i jest okej. Natomiast cały czas nierozumiem dlaczego leci intensywnie woda z kolumny silnika na tylnej części są widoczne dwa otworki i wylatuje tam intensywnie woda przy obrotach większych jeszcze bardziej przelewa się tamtędy może to jest powodem słabego ciśnienia w utworze kontrolnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 6 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 To jak już zdjąłeś to trzeba było podłączyć wodę od spodu w rurkę :) A na ośkę założyć wiertarkę wsadzić do beczki i zobaczyć jak pompuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek31 Opublikowano 6 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 A o tym nawet nie pomyślałem można było tak zrobić Może będę miał natchnienia i rozkręcę jeszcze raz zrobię takie testy Wtedy będę wiedział czy Góra czy dół jest powodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 To jak już zdjąłeś to trzeba było podłączyć wodę od spodu w rurkę :) A na ośkę założyć wiertarkę wsadzić do beczki i zobaczyć jak pompuje :) I palcem przytkać wylot wody z pompki i sprawdzić czy nie ucieka gdzieś bokiem lub ma słabe ciśnienie. Nowy wirnik nie gwarantuje sukcesu jak kieliszek w pompie wypracowany lub obrócony w korpusie. Płytka pod wirnikiem teżmusi być w dobrym stanie bez rys czy wżerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.