Autor Wątek: Problem z wolnymi obrotami Yamaha f8bm  (Przeczytany 1332 razy)

Wrzesień 16, 2018, 17:16:31
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Witam. Mam problem z moją yamahą f8 . Na ostatnim pływaniu wpadłem na piaskową mieliznę i silnik zgasł jak śruba wbiła się w piach. Po wygrzebaniu się z tego piachu i odpłynięciu na wiośle na głębszą wodę silnik odpaliłem i nie chciał chodzić na wolnych obrotach. Przed tą kraksą wszytsko działało idealnie. Silnik chodził jak złoto a teraz po nagrzaniu jak zejdzie ze ssania to odrazu gaśnie :/ Co może powodować takie objawy??    Dodam że chłodzenie jest i nie zmniejszyło się ciśnienie wody wylatującej z otworu kontrolnego

Wrzesień 16, 2018, 18:32:34
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Zdejmij koło magnesowe (to pod szarpakiem) i sprawdź czy nie sciął ci się klin na wale i koło nie przesunęło.
Sprawdź też czy sruba się lekko obraca na luzie  - może zassał piachu gdzies?
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 17, 2018, 08:09:38
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Sprawdzę to koło magnesowe dzisiaj jak dam radę. A czy po zassaniu piachu są jakieś konsekwencje? Trzeba go jakoś wypłukać?

Wrzesień 17, 2018, 15:12:18
Odpowiedź #3
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
nie no...chyba cos palnąłem z tym zassaniem :-)
Skoro sika prawidłowo?
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 18, 2018, 06:58:47
Odpowiedź #4
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Sika z otworu kontrolnego normalnie. Ale w środku mogło się coś zapchac. Żeby się nie okazało że się zatrzeć mi ten silnik. Jeszcze teraz linka starter mi się nie chce cofać.

Wrzesień 18, 2018, 10:57:42
Odpowiedź #5
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Masz dodatkowy pretekst żeby przynajmniej szarpankę zdjąć i się przyjrzeć temu... :-)
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 18, 2018, 11:00:32
Odpowiedź #6
Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Lampą na obu cylindrach !

Październik 10, 2018, 07:31:40
Odpowiedź #7
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Zapłon sprawdzony , wyczyszczony i ustawiony gaźnik . Do tego wypłukany cały układ wodą pod ciśnieniem ale itak silnik nie chodzi na najniższych obrotach tylko musi być troszke podkręcony.
Ktoś robił kiedyś remont takiego silnika?? Uszczelke pod głowicą i pierścienie. Konkretnie jaki jest koszt takiej naprawy ?

Październik 10, 2018, 20:33:03
Odpowiedź #8
  • ****
  • Wiadomości: 287
  • Białystok
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

Październik 10, 2018, 23:29:56
Odpowiedź #9
  • **
  • Wiadomości: 71
    • swidnica
  • Akwen: Wody lokalne
jesli kolo magnesowe sie nie przestawilo,to moze tylko zbieg okolicznosci i silnik stracil troszke cisnenia  i juz nie chce na wolnych chodzic? kolega sprawdzal kompresje?

Październik 11, 2018, 06:22:42
Odpowiedź #10
  • ****
  • Wiadomości: 262
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Na podwyższonych obrotach pracuje normalnie czy ma drgania sugerujące brak wyważenia? gdyby tak było to niestety do sprawdzenia byłby wał korbowy...
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Październik 11, 2018, 13:40:13
Odpowiedź #11
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Drgań nie ma kompresja jest za niska bo koło 4,5 idealnie równo na obydwu cylindrach.
Pytanie ile by kosztował remont takiego silnika. Części powinny być dostępne bo nie jest to mega stary silnik.