gniewko Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Witam wszystkich motorowodniaków. Potrzebuję pomocy w diagnozie przy moim trzyletnim silniku yamaha f 60. Kupiłem go w ubiegłym roku z 60-cio godzinnym przebiegiem i od samego początku mam problem z rozruchem "na zimno". Gdy już odpali to działa jak "pszczółka", próbuję różnych zabiegów typu starter w areozolu do czerpni powietrza-to pomaga. Nie mam tego komfortu,że przychodzę na łajbę odpalam i płynę. Wymieniłem świece, naładuję porządnie akumulator-bo gdy mam słaby to mogę zapomnieć o zapłonie. Zastanawiam się czy nie mam za dużych strat na kablu pomiędzy aku a silnikiem ok.5m. Miałem "serwisanta" wymienił świece i powiedział,że będzie odpalał- odpalał bo był ciepły. Drugim razem chciał ściągać głowice bo mówił coś o nagarze. Poradźcie coś. Sprawdzę każdą poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Silniczek jest na wtrysku czy gaźnikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Jak ma kilkadziesiąt mth to trudno żeby był gaźnikowy . A na wtryskowym złącze diagnostyczne i sprawdzanie błędów możliwe że czujnik temp. powietrza nie sprawny ( zgaduję ) . Ze spraw banalnych widzę jedynie mały prąd rozruchowy ( silnik nie osiąga prędkości rozruchowej ) , też może być to z powodu gęstego oleju i słabego aku . Nie zaszkodzi zmierzyć kompresje . W sumie silniki naprawiać przez internet dość kłopotliwe . Te wtryskowe jednak najpierw pod komp a dopiero później tańce z bębnami . Problem tylko w tym że soft mało kto ma po za warsztatami , a z tych co mogą mieć ludzi ( poza warsztatami ) potrafiących interpretować kody błędów jeszcze mniej ;) . Może jednak nie robić eksperymenty z prawie nowym silnikiem ( jeżeli wierzyć zegarom ) a udać się do dobrego warsztatu , silnik taki kosztuję parę drobnych ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Z tego co piszesz wynika. że problem leży w dawkowaniu paliwa. Oczywiście nie wykluczam spadku napięcia w momencie rozruchu ale to możesz sprawdzić podłączasjąc dodatkowe aku bezpośrednio do rozrusznika ( tylko w momencie startu). Spróbowałbym na początek odpowietrzyć linię paliwową po stronie wysokiego ciśnienia. Tzn. parownik i listwę wtryskową. Dla testu możesz też, przed uruchomieniem rozrusznika, kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon. Czas włączenia zależy od czasu pracy pompy paliwa w parowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Zgadzam się ze wszystkim oprócz założenia że 60 mth=wtrysk. Zeszły sezon z różnych przyczyn zakończyłem z oszałamiającym wynikiem 5 mth. Kilka takich sezonów i mamy mały przebieg a motor z przed 2008. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gniewko Opublikowano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Dziękuję bardzo za wszystkie wskazówki, Wasza wiedza jest dla mnie bezcenna. Wracając do problemu, silnik był kilka razy pod kompem i nie wykazywał żadnych błędów. Raz nawet w serwisie w Górkach Zachodnich(ale mnie złupili) i też nic nie wykazało, dlatego doszukuję się moich błędów montażowych takich jak instalacja,aku czy kable -raz nawet miałem wypalony styk z klemą gdy ją poprawiłem było lepiej ale to było w środku lata więc inne temperatury. W zeszłym sezonie zrobiłem 160 godzin,na wodzie i nie miałem żadnych problemów, możecie się dziwić że tak dużo ale my z półwyspu to latem jesteśmy jak wyspiarze czasami wodą szybciej niż lądem. Wczoraj rano nieźle się nakręciłem zanim odpalił,sprawdziłem linię paliwową po wysokim , świece odkręciłem, jedno mi się rzuciło bardzo słabo kręcił na początku, pewnie olej gęsty-chociaż nowy- dzień wcześniej wymieniłem. Aku też naładowane.Sprawdzę z tym dodatkowym akumulatorem albo skrócę kable. Myślałem już aby sprawdzić kompresję-dziękuję za przypomnienie. Na zakończenie dodam.że goniłem wczoraj pół zatoki za trocią i łososiem-7 godzin trolingowania i powrót z pustą siatką-Pozdrawiam wszystkich motorowodniaków- wędkarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Napisałeś ze bardzo słabo kręcił na początku. Zalecam wyjęcie rozrusznika, sprawdzić tuleje, stojan, komutator i szczotki. Przy luzach na tulejkach i minimalnym przebiciu rozrusznik pożera masę przy rozruchu, przez co zanika odpowiednie napięcie na innych odbiornikach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Napisałeś ze bardzo słabo kręcił na początku. Zalecam wyjęcie rozrusznika, sprawdzić tuleje, stojan, komutator i szczotki. Przy luzach na tulejkach i minimalnym przebiciu rozrusznik pożera masę przy rozruchu, przez co zanika odpowiednie napięcie na innych odbiornikach... Dokładnie tak jest , też szczotki mogą być wypalone , ale sprawa wyjaśnia się po woli , olej jaki wlewałeś ? Przynajmniej 10w... czy gęściejszy ? No i Miki słusznie prawi , może też jakaś nie szczelność na listwie też . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gniewko Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Mikijet napisał:{Oczywiście nie wykluczam spadku napięcia w momencie rozruchu ale to możesz sprawdzić podłączając dodatkowe aku bezpośrednio do rozrusznika ( tylko w momencie startu). I od tego zacząłem. Bingo!!! silniczek pięknie kręcił, zapalił od pierwszego. Więc,to kable-a takie były piękne "miedziane" a po zeskrobaniu miedzianej powłoki- aluminium. Wymieniłem na "sprawdzony" 25mm2 w gumowej osłonie i po problemie. Czeburaszka710-byłeś blisko!-{Ze spraw banalnych widzę jedynie mały prąd rozruchowy ( silnik nie osiąga prędkości rozruchowej ) , też może być to z powodu gęstego oleju i słabego aku} . Dziękuję Wam wszystkim -do zobaczenia na wodzie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Słona woda to dobry przewodnik prądu. Jak styki złapią mokrej soli to i chiński badziew prąd przewodzi jak czysta miedź :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.