mac13 Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 W pierwszej kolejności chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów. Posiadam f115A z 2013 z dwoma zegarami Command Link.Wszystko jest niby super ale....ale na zegarze suwak dot. ciśnienia oleju jest martwy i nie świeci. Pozostałe parametry są wyświetlane. Sprawdziłem wtyczki, wszystko jest ok. Macie pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 W niektórych modelach /mocach silnika nie pokazuje ciśnienia oleju. "Depending on the model of the outboard motor, the oil pressure display may not be available. If not available, select another display other than the oil pressure display." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac13 Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Serdeczne dzięki. Tylko jak sprawdzić czy dotyczy to właśnie tego modelu ( 68VD). Yamaha nie jest skora do pomocy. Temat mocno zaprząta głowę gdy popychasz manetkę, bo nie wiesz czy ciśnienie jest monitorowane i czy dowiesz się o kłopotach przed zatarciem silnika.Narazie śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 spokojnie sprawdzaj od czsu do czasu poziom oleju w silniku w zegarze poza tym wskaźnikiem masz kontrolkę i brzęczyk cisnienia oleju.poza tym w samochodzie tez nie masz zegara od cisnienia oleju i jakos nic sie nie dzieje. Poczytaj tutaj http://www.yamahaoutboardparts.com/forum2/f115-oil-pressure-not-showing-command-link-square-tachometer-th17913.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac13 Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Serdeczne dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Czujnik ciśnienia oleju to czujnik podający aktualne ciśnienie na zegar. W praktyce czujnikiem ciśnienia oleju nazywa się wyłącznik krańcowy ciśnienia oleju. Niby ta sama nazwa ( w języku potocznym) ale działanie zupełnie inne. Zegar potrzebuje ciągłego sygnału z ,,prawdziwego" czujnika oleju. Niestety wyłącznik krańcowy pracuje tylko On-Off czyli 0-1. Czujnik ciśnienia oleju montuje się zazwyczaj w silnikach stacjonarnych. W silnikach zaburtowych jest trochę mało miejsca pod kapeluszem na takiego grzmota. Komputerowi sterującemu pracą silnika wystarcza informacja, że jest minimalne ciśnienie. Tak jak pisze @pietiabo, jak zacznie brzęczeć to dopiero zacznij się matwić. P.S. żeby Ci czasem nie przyszło do głowy wkręcać w miejsce wyłącznika czujnik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac13 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Przejrzałem wczoraj schematy elektryczne i jest tak jak piszesz . On- off i nic więcej . Bardzo wam dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.