Skocz do zawartości

Problemy z Command Link


mac13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W pierwszej kolejności chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów.

 

Posiadam f115A z 2013 z dwoma zegarami Command Link.Wszystko jest niby super ale....ale na zegarze suwak dot. ciśnienia oleju jest martwy i nie świeci. Pozostałe parametry są wyświetlane. Sprawdziłem wtyczki, wszystko jest ok. Macie pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych modelach /mocach silnika nie pokazuje ciśnienia oleju.

"Depending  on  the  model  of  the  outboard

motor, the oil pressure display may not be

available.  If  not  available,  select  another

display other than the oil pressure display."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki.  Tylko jak sprawdzić czy dotyczy to właśnie tego modelu ( 68VD). Yamaha nie jest skora do pomocy.  Temat mocno zaprząta głowę gdy popychasz manetkę,  bo nie wiesz  czy ciśnienie jest monitorowane i czy dowiesz się o kłopotach przed zatarciem silnika.Narazie śmiga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie sprawdzaj od czsu do czasu poziom oleju w silniku w zegarze poza tym wskaźnikiem masz kontrolkę i brzęczyk cisnienia oleju.poza tym w samochodzie tez nie masz zegara od cisnienia oleju i jakos nic sie nie dzieje.

Poczytaj tutaj

http://www.yamahaoutboardparts.com/forum2/f115-oil-pressure-not-showing-command-link-square-tachometer-th17913.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia oleju to czujnik podający aktualne ciśnienie na zegar. W praktyce czujnikiem ciśnienia oleju nazywa się wyłącznik krańcowy ciśnienia oleju.

Niby ta sama nazwa ( w języku potocznym) ale działanie zupełnie inne.

Zegar potrzebuje ciągłego sygnału z ,,prawdziwego" czujnika oleju. Niestety wyłącznik krańcowy pracuje tylko On-Off czyli 0-1.

Czujnik ciśnienia oleju montuje się zazwyczaj w silnikach stacjonarnych. W silnikach zaburtowych jest trochę mało miejsca pod kapeluszem na takiego grzmota.

Komputerowi sterującemu pracą silnika wystarcza informacja, że jest minimalne ciśnienie.

Tak jak pisze @pietiabo, jak zacznie brzęczeć to dopiero zacznij się matwić.

 

P.S. żeby Ci czasem nie przyszło do głowy wkręcać w miejsce wyłącznika czujnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...