Skocz do zawartości

Prośba o identyfikację modelu silnika Yamaha 9,9 / 15KM 2suw


agbis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Wczoraj kupiłem nowy silnik do mojego pontonu. Będę miał na pewno sporo pytań, ale na początek chciałbym prosić o pomoc w zidentyfikowaniu, co tak naprawdę kupiłem :) Moje wątpliwości budzą:

1) Moc. Silnik nabyłem jako 15KM z 2000 roku, ale jestem przekonany, że coś było kombinowane z mocą. Podejrzewam, że jest to 9.9KM odblokowane na 15KM. Oznaczenie modelu silnika wygląda na celowo zdrapane a oznaczenie mocy 15KM jest wyłącznie na czapie, która była malowana a naklejki dorabiane. Silnik w mojej ocenie zachowuje się na wodzie jak piętnastka. Goglując w poszukiwaniu, co oznacza symbol 682C natknąłem się między innymi na stronę http://continuouswave.com/whaler/reference/yamahaModelGuide.html , która wskazuje na silniki 9,9KM

2) Rocznik. Na jednej z naklejek pisze "2000" ale oznaczenie literowe "S" poniżej numeru seryjnego wskazuje na rok 2001. Czy może być tak, że "S" oznacza "model na rok 2001" a silnik wyprodukowano w końcówce 2000?

3) Gaźnik. Oznaczenie na gaźniku: 63CV00 0116. Tymczasem w/g boats.net znalazłem pasujące symbole: 63V-14301-00-00,

6G8-14301-20-00 albo 66M-14301-10-00. Na temat gaźnika 63CV00 0116 google milczy albo ja źle szukam.

Podsumowując: czy możliwe jest zidentyfikowanie modelu i rocznika silnika na podstawie przedstawionych informacji? Zamawiając części do niego chciałbym móc podać sprzedawcy model silnika dla uniknięcia pomyłek.

tab_znam.jpeg.890ab663840088bb017445adede2b565.jpeg

rocznik.jpeg.a5a677630393e2fee9378578c4a57840.jpeg

1018953130_ganik.thumb.jpg.27d60549d056d3dc42786d25ac69050c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam więcej zdjęć.

 

@tody1305

Ten link niestety wiele mi nie pomógł. Chciałbym poznać model silnika w postaci np. 15MSHY - to, co było na naklejce w uszkodzonym miejscu. Mam nadzieję, że w jakichś katalogach można to sprawdzić na podstawie numeru seryjnego lub kodu "682C".

1.thumb.jpg.9fe5d8239f058342ca405516ac47d4e2.jpg

2.thumb.jpg.372536bf984ff6339cec551469e644ce.jpg

2018-05-28_23_58_06.jpeg.5a236afae97b6669865cf07092929504.jpeg

2018-05-30_10_v2.thumb.jpg.9f50c120ce0319128097d54dcb62c12f.jpg

2018-05-28_23_57_48.jpeg.7d241aec114ef9753eb77baba02143bb.jpeg

2018-05-28_23_58_00.jpeg.4ee39cde72dbb0c755e2c268fae4afb3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Wygląda na to, że mój silnik to podrasowana dziesiątka. Chyba, że nie podrasowana, ale raczej tak, bo idzie jak burza. Przy okazji rozbierania gaźnika przyglądnę się REED VALVE, czy jest od 10-ki czy 15-ki. Model 9.9FMH pasowałby do fragmentów widocznych na naklejce.

Dotarłem jeszcze do fragmentu serwisówki który na stronie 12 potwierdza, że kupiłem 9.9KM https://www.slideshare.net/uhennuiokd/yamaha-15fmh-15mh-outboard-service-repair-manual-sul-830146. Przy okazji odkryłem, że ten silnik ma dosyć niski stopień sprężania 6,8 więc jak mój egzemplarz pokazuje kompresję koło 8 bar to wnioskuję, że jest w bardzo dobrym stanie. Ciekawy jestem, czy tak niski stopień sprężania jest normą w silnikach zaburtowych? Zanim zakupiłem tą yamahę oglądałem kilka Mercury/Marinerów z kompresją 5-6 bar i uznałem je za złomy. Ciekawy jestem, czy słusznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...