Skocz do zawartości

Regulacja 50DET0 6H5 - jak?


Krzysztof52
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Podpowiedzcie, proszę, jak się zabrać do ustawienia wyprzedzenia zapłonu i regulacji gaźników w moim silniku?

Gaźniki nie mają wejścia na manometry, a synchronizację przeprowadza się przez regulację cięgien.

Etapem pierwszym jest ustawienie mechanizmu wyprzedzenia zapłonu.

 

c24429c3b04f2269gen.jpg

 

dfa812345fed3379gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampę mam. Dane zapłonu też.

 

Czy konieczne? Może nie niezbędne, ale korzystne.

Silnik wchodzi na obroty ale w pewnym zakresie ma zachwianie jakby jeden cylinder słabiej reagował na przepustnicę. Wydaje mi się też, że za mocno drży na wolnych. Świece nowe.

 

Nie pomyślałem o przewodach olejowych - dzięki za wskazówkę. Zdejmę przewody, zasilę silnik mieszanką i spróbuję. Dla wolnych obrotów to powinno załatwić sprawę synchronizacji.

 

Tyle, że w dalszym ciągu pozostaje kłopot jak poprawnie zgrać wzajemne położenia mechanizmu przyspieszacza zapłonu i sterowania gaźnikami (krzywka, rolka). I kolejność tych prac: regulacja składu mieszanki wolnych obrotów na gaźnikach - odłączenie linki gazu - ustawienie długości cięgna przyspieszacza - ustawienie długości śrub stopujących przyspieszacza max i min - ustawienie odległości rolki od krzywki - poluzowanie śrub dźwigienek przepustnic - ustawienie przepustnic w pozycji zamkniętej - dokręcenie śrub przepustnic - synchronizacja gaźników długością łączących je cięgien.

Czy to właściwa kolejność?

 

I pytanie: czy zapłon dla wolnych obrotów (7stopni ATDC) ustawiać cięgnem dolnym (od linki), czy górnym (przy kole zamachowym)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść gaźniki , przy przyspieszaniu do 3 tys obrotów ten silnik idzie na duszach wolnych obrotów i

Masz ma bank zawalone kanałki w gaznikach .  Pamietaj ze nastawy przepustnic maja Lewe gwinty . Przy zapłonie nie grzeb jak chce się wkręcać . Wolne obroty ustaw na 800 . Śruby w zapłonie

Masz zaklejone pewnie czerwona farba . Jak nie

Ma na niej śladów odkręcania to nie ruszaj . To bardzo niezawodny silnik ale wymaga czystych gaźników .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za porady.

Na śrubach (stoperach) dźwigni zapłonu są ślady czerwonej farby ale na wolnych obrotach górny stoper nie dochodzi do zderzaka. Dochodzi, gdy dopchnę go palcem. Nie wiem, czy to nie jest związane z jakimś problemem w manetce?

Kanały wolnych obrotów, bez rozbierania gaźników, przedmuchałem powietrzem (3 bar.) ale zauważam, że reakcja gaźników na kręcenie śrubami wolnych obrotów jest bardzo słaba. Ustawiłem wykręcone na 2 obroty.

O lewych gwintach pamiętam. Nie ruszam ich, bo nie wiem, na jakim etapie regulacji należy się za nie zabrać. Sprawdziłem, czy przepustnice gaźników poruszają się synchronicznie - wydaje się, że tak i nie ma opóźnień między gaźnikami.

Wolne obroty mam na ~1000. Po włączeniu biegu spadają do ok. 600 - 700.

 

Cyt.:"...przy przyspieszaniu do 3 tys obrotów ten silnik idzie na dyszach wolnych obrotów..." ???

Ciekawe. Przecież już powyżej wolnych obrotów otwierają się przepustnice i zaczynają pracować dysze główne. Jak w każdym innym gaźniku.

 

Bardzo cenna uwaga o tym amortyzatorze. Sprawdzę.

 

a3b5bbead5baa915gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię tak, jak radzicie.

 

Na lince gazu mam pewien luz w jej zamocowaniu na silniku. Muszę go zlikwidować dając jakąś podkładkę pod pancerz w tym elemencie, który trzyma linkę w wannie silnika.

Z tym, że nawet po ręcznym wykasowaniu luzu linki, stoper górny dźwigni zapłonu nie dochodzi do zderzaka. Dopiero po popchnięciu palcem dojeżdża do końca. Chodzi o to, co na zdjęciu w poprzednim moim poście. Chyba powinienem wydłużyć jedno z cięgien sterujących płytką przyspieszacza zapłonu. Zastanawiam się tylko, czy to pionowe od linki, czy to poziome, krótkie, pod kołem zamachowym?

 

Gaźniki zdemontuję i, po rozebraniu, wsadzę je do myjki. Powinny się zmieścić w mojej małej myjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jeżeli silnik pracował prawidłowo a teraz ma problem z pracą na wolnych obrotach i z przejściem na pełną moc to nastawy zostawiłbym w spokoju. Krasnoludki ich nie pozmieniały.

2.Do sprawdzenia dysze i kanały wolnych obrotów w gaźnikach oraz iskry na świecach.

3.Dmuchanie powietrzem  z reguły nic nie daje. Przedmuchać każdy kanał i dyszę WD40 w celu sprawdzenia drożności. Jeżeli są blokady to trzeba złogi przebić drucikiem miedzianym  a nawet stalowym do czyszczenia dysz w palnikach albo drukarkach. Oczywiście najmniej inwazyjna byłaby myjka ultradźwiękowa ale nie zawsze jest pod ręką. Po operacji czyszczenia ponowna kontrola drożności WD40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik kupiłem rok temu i od początku obserwowałem zachwiania w zakresie z 1000 na 3000 obrotów. Więc myślałem, że to synchronizacja gaźników. Ale sprawdziłem i otwierają się w tym samym momencie. pełnym ogniem idzie normalnie, więc iskrą nie zawracałbym sobie głowy, a świece są nowe - od tego zacząłem.

Myjkę mam i ją wykorzystam jak radzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...