Krzysztof52 Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 Dzień dobry, Podpowiedzcie, proszę, jak się zabrać do ustawienia wyprzedzenia zapłonu i regulacji gaźników w moim silniku? Gaźniki nie mają wejścia na manometry, a synchronizację przeprowadza się przez regulację cięgien. Etapem pierwszym jest ustawienie mechanizmu wyprzedzenia zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 Lampa stroboskopowa jest niezbędna . I Mamual żeby wiedzieć gdzie Ma być zapłon . Na kole są znaki ale bez lampy Nic nie Zrobisz . Gaźniki w tym Modelu Można zsynchronizować zdejmując przewody olejowe które są na dolocie . Pytanie czy to konieczne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof52 Opublikowano 10 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2021 Lampę mam. Dane zapłonu też. Czy konieczne? Może nie niezbędne, ale korzystne. Silnik wchodzi na obroty ale w pewnym zakresie ma zachwianie jakby jeden cylinder słabiej reagował na przepustnicę. Wydaje mi się też, że za mocno drży na wolnych. Świece nowe. Nie pomyślałem o przewodach olejowych - dzięki za wskazówkę. Zdejmę przewody, zasilę silnik mieszanką i spróbuję. Dla wolnych obrotów to powinno załatwić sprawę synchronizacji. Tyle, że w dalszym ciągu pozostaje kłopot jak poprawnie zgrać wzajemne położenia mechanizmu przyspieszacza zapłonu i sterowania gaźnikami (krzywka, rolka). I kolejność tych prac: regulacja składu mieszanki wolnych obrotów na gaźnikach - odłączenie linki gazu - ustawienie długości cięgna przyspieszacza - ustawienie długości śrub stopujących przyspieszacza max i min - ustawienie odległości rolki od krzywki - poluzowanie śrub dźwigienek przepustnic - ustawienie przepustnic w pozycji zamkniętej - dokręcenie śrub przepustnic - synchronizacja gaźników długością łączących je cięgien. Czy to właściwa kolejność? I pytanie: czy zapłon dla wolnych obrotów (7stopni ATDC) ustawiać cięgnem dolnym (od linki), czy górnym (przy kole zamachowym)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Wyczyść gaźniki , przy przyspieszaniu do 3 tys obrotów ten silnik idzie na duszach wolnych obrotów i Masz ma bank zawalone kanałki w gaznikach . Pamietaj ze nastawy przepustnic maja Lewe gwinty . Przy zapłonie nie grzeb jak chce się wkręcać . Wolne obroty ustaw na 800 . Śruby w zapłonie Masz zaklejone pewnie czerwona farba . Jak nie Ma na niej śladów odkręcania to nie ruszaj . To bardzo niezawodny silnik ale wymaga czystych gaźników . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Jak drży na wolnych to masz zużyty gumowy amortyzator pod silnikiem . Zobacz ręka na nie uruchomionym silniku czy jest Luz pomiędzy samym silnikiem a blacha która mocuje sterociag . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof52 Opublikowano 13 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Dziękuję za porady. Na śrubach (stoperach) dźwigni zapłonu są ślady czerwonej farby ale na wolnych obrotach górny stoper nie dochodzi do zderzaka. Dochodzi, gdy dopchnę go palcem. Nie wiem, czy to nie jest związane z jakimś problemem w manetce? Kanały wolnych obrotów, bez rozbierania gaźników, przedmuchałem powietrzem (3 bar.) ale zauważam, że reakcja gaźników na kręcenie śrubami wolnych obrotów jest bardzo słaba. Ustawiłem wykręcone na 2 obroty. O lewych gwintach pamiętam. Nie ruszam ich, bo nie wiem, na jakim etapie regulacji należy się za nie zabrać. Sprawdziłem, czy przepustnice gaźników poruszają się synchronicznie - wydaje się, że tak i nie ma opóźnień między gaźnikami. Wolne obroty mam na ~1000. Po włączeniu biegu spadają do ok. 600 - 700. Cyt.:"...przy przyspieszaniu do 3 tys obrotów ten silnik idzie na dyszach wolnych obrotów..." ??? Ciekawe. Przecież już powyżej wolnych obrotów otwierają się przepustnice i zaczynają pracować dysze główne. Jak w każdym innym gaźniku. Bardzo cenna uwaga o tym amortyzatorze. Sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 A jednak wyczyść gaźniki w myjce ultradzwiekowej . Powietrzem nic tam nie przedmuchasz jak są osady . Zerknij sobie w gaźniki i popatrz od jakich obrotów podsysa paliwo z dysz głównych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 I wyeliminuj luz na ciegle gazu z Manetki . Podkręć tak końcówkę popychacza żeby była w miarę na sztywno na luzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof52 Opublikowano 13 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Zrobię tak, jak radzicie. Na lince gazu mam pewien luz w jej zamocowaniu na silniku. Muszę go zlikwidować dając jakąś podkładkę pod pancerz w tym elemencie, który trzyma linkę w wannie silnika. Z tym, że nawet po ręcznym wykasowaniu luzu linki, stoper górny dźwigni zapłonu nie dochodzi do zderzaka. Dopiero po popchnięciu palcem dojeżdża do końca. Chodzi o to, co na zdjęciu w poprzednim moim poście. Chyba powinienem wydłużyć jedno z cięgien sterujących płytką przyspieszacza zapłonu. Zastanawiam się tylko, czy to pionowe od linki, czy to poziome, krótkie, pod kołem zamachowym? Gaźniki zdemontuję i, po rozebraniu, wsadzę je do myjki. Powinny się zmieścić w mojej małej myjce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 1.Jeżeli silnik pracował prawidłowo a teraz ma problem z pracą na wolnych obrotach i z przejściem na pełną moc to nastawy zostawiłbym w spokoju. Krasnoludki ich nie pozmieniały. 2.Do sprawdzenia dysze i kanały wolnych obrotów w gaźnikach oraz iskry na świecach. 3.Dmuchanie powietrzem z reguły nic nie daje. Przedmuchać każdy kanał i dyszę WD40 w celu sprawdzenia drożności. Jeżeli są blokady to trzeba złogi przebić drucikiem miedzianym a nawet stalowym do czyszczenia dysz w palnikach albo drukarkach. Oczywiście najmniej inwazyjna byłaby myjka ultradźwiękowa ale nie zawsze jest pod ręką. Po operacji czyszczenia ponowna kontrola drożności WD40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof52 Opublikowano 13 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Ten silnik kupiłem rok temu i od początku obserwowałem zachwiania w zakresie z 1000 na 3000 obrotów. Więc myślałem, że to synchronizacja gaźników. Ale sprawdziłem i otwierają się w tym samym momencie. pełnym ogniem idzie normalnie, więc iskrą nie zawracałbym sobie głowy, a świece są nowe - od tego zacząłem. Myjkę mam i ją wykorzystam jak radzicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Jakiego płynu używasz do myjki? Ja mogę polecić Tickopur R33, używamy go od kilku lat i jest bezapelacyjnie najskuteczniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof52 Opublikowano 13 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Nie pamiętam. Kupiłem go razem z myjką jakiś czas temu. Niebieski. Sprawdzę po powrocie do domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Niebieski zrobi gaźniki czarne. Ja do gaźników używam preparatu https://allegro.pl/oferta/ultrasonic-flush-alu-do-myjki-ultradzwiekowej-1-l-10651961032?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=CjwKCAjw7fuJBhBdEiwA2lLMYV_FJt3QWPCeEEDVbnTIw5JFAgxqVQqmZvpxFWwDyLr6r-Zxz4VMmRoCnCkQAvD_BwE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 I z 45 stopni ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof52 Opublikowano 13 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Jakiego płynu używasz do myjki? Ja mogę polecić Tickopur R33, używamy go od kilku lat i jest bezapelacyjnie najskuteczniejszy. Używam HD-SPEZIALREINIGER firmy DEMA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof52 Opublikowano 13 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Niebieski zrobi gaźniki czarne. Ja do gaźników używam preparatu https://allegro.pl/oferta/ultrasonic-flush-alu-do-myjki-ultradzwiekowej-1-l-10651961032?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=CjwKCAjw7fuJBhBdEiwA2lLMYV_FJt3QWPCeEEDVbnTIw5JFAgxqVQqmZvpxFWwDyLr6r-Zxz4VMmRoCnCkQAvD_BwE Sprawdzę na jakimś dekielku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.