Skocz do zawartości

Seaking. 9.9 brak iskry


logoslaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
to weź żarówkę 12v i przewody dwa jeden przewód podłącz do przewodu co idzie do cewki a drugi przyłącz do masy do kręcenia użyj wiertarki (jak masz dojście ) albo się naszarpiesz gdy wybierzesz drugą opcję czekaj aż się ściemni i poproś kogoś o pomoc. po ciemku zobaczysz jak na moment żarówka zabłyśnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. odłącz elektrycznie zrywkę wykluczyć jej usterkę

2. uszkodzony impulsator pod kołem albo moduł zapłonowy. Na próbę można pożyczyć i sprawdzić na module od Parsuna lub Yamaha 9.9

3. sprawdź też mikroswitch luzu w manetce lub czujnik luzu przy silniku zależy na co jest silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikroswitch luzu jest to część elektryczna  zapobiegająca uruchomieniu silnika na biegu  ,jak ten styk jest złączony  to brak iskry na świecach  :)  występuje w manetce lub gdzieś przy silniku  dźwigniach zmiany biegów  jeśli masz rumpel  :)

 

Wygląda to tak 

 

https://www.google.pl/search?q=microswitch&safe=off&sa=X&espv=2&biw=1680&bih=920&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwiLgvuv39DPAhWBtBQKHTthBJ0QsAQIJw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiar opornosci nic nie powie. wazniejsze jest jakie napiecie cewka wytwarza.

popatrz jak gosc mierzy napiecie i zrób to na swoim.

masz 4 elementy odpowiedzialne za iskre:

1.wyłacznik zrywalny-radze zdeaktywowac na trwałe, czyli rozłczyc połacznie wyjsciowe z nodułu na wyłącznik

2.cewka łądowania  modułu

3.impulsator

4. moduł zapłonowy

  sprawdzając  wytwarzane napiecie 2, 3 wykluczasz lub stwierdzasz uszkodzenie 4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj w Szczecinie w serwisie Seaking. Serwis po uprzednim awizowaniu przygotowany wlasciwie. Zaopatrzony w cewke, moduł, czujnik polozenia walu ( czujnik Hala), czujnik cisnienia oleju ( mógł robic zwarcie i bledna informacje podawac do modułu ) , cewke zaplonową. Na moim mierniku uniwersalnym ( sredniej klasy ) opornosc cewki wahała sie , ale zrzucilem to na karb slabego miernika lub slabego styku. Tymi informacjami podzielilem sie z serwisantem. Wymontował cewke z pod koła. Pomierzyl na swoim mierniku i okazalo sie ze waha sie opornosc i plywa caly czas. Na nowej cewce opornosc byla stala i wynosila 840 ohm. Sprawdzona organoleptycznie nie wykazywala zadnych odchyleń ani zewnetrznie nie różniła się od nowej. Po zalozeniu nowej cewki, sprawdzeniu zaworów silnik - zagadal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...