logoslaw Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Wklejam w dziale Yamaha bo to podobne. Silnik nagle zgasł.Sprawdzilem brak iskry na jednej i drugiej swiecy.Jak sprawdzić która cewka padla czy ta z przewodami wysokiego napięcia ,czy ta sterująca nią pod kołem zamachowym?A może szukać w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Najpierw sprawdź multimetem czy jakieś napięcie dochodzi do cewek, potem szukaj pod kołem zamachowe przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 5 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Dziekuje.Posiadanie multimetru nie jest przywilejem podrecznego warsztatu elektrycznego ( czytaj miernik uniwersalny , probnik napiecia );D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 to weź żarówkę 12v i przewody dwa jeden przewód podłącz do przewodu co idzie do cewki a drugi przyłącz do masy do kręcenia użyj wiertarki (jak masz dojście ) albo się naszarpiesz gdy wybierzesz drugą opcję czekaj aż się ściemni i poproś kogoś o pomoc. po ciemku zobaczysz jak na moment żarówka zabłyśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Szarpać nie musi ma rozrusznik ^-^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 Dziekuje sprawdziłem.Nadal brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 1. odłącz elektrycznie zrywkę wykluczyć jej usterkę 2. uszkodzony impulsator pod kołem albo moduł zapłonowy. Na próbę można pożyczyć i sprawdzić na module od Parsuna lub Yamaha 9.9 3. sprawdź też mikroswitch luzu w manetce lub czujnik luzu przy silniku zależy na co jest silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Wykluczyłem zrywkę poprzez rozpięcie kabli. Podpowiedz proszę co to jest ten mikroswitch luzu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Mikroswitch luzu jest to część elektryczna zapobiegająca uruchomieniu silnika na biegu ,jak ten styk jest złączony to brak iskry na świecach :) występuje w manetce lub gdzieś przy silniku dźwigniach zmiany biegów jeśli masz rumpel :) Wygląda to tak https://www.google.pl/search?q=microswitch&safe=off&sa=X&espv=2&biw=1680&bih=920&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwiLgvuv39DPAhWBtBQKHTthBJ0QsAQIJw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Raczej brak prądu na cewce elektromagnesu rozrusznika ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Dzieki Tego ustrojstwa nie mam zamontowanego ani w silniku ani w manetce.Bede szedl w kierunku cewki.Sprobuje gdzies znaleźć cewke i metodą wymiany to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 11 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Zmierzylem cewke pod kołem zamachowym.Jej oporność wynosi 143 ohmy.Nie wiem czy to dobra opornosc czy jest za duzo czy za mało. I co by to miało oznaczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 a poszukaj serwisówki od Yamahy lub Parsuna (tu może być problem) i tam zobacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 11 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Dzieki oglądałem.Ale co moze wynikać z mojej wartosci opornosci?. Ze jest wewnetrzne uszkodzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 pomiar opornosci nic nie powie. wazniejsze jest jakie napiecie cewka wytwarza. popatrz jak gosc mierzy napiecie i zrób to na swoim. masz 4 elementy odpowiedzialne za iskre: 1.wyłacznik zrywalny-radze zdeaktywowac na trwałe, czyli rozłczyc połacznie wyjsciowe z nodułu na wyłącznik 2.cewka łądowania modułu 3.impulsator 4. moduł zapłonowy sprawdzając wytwarzane napiecie 2, 3 wykluczasz lub stwierdzasz uszkodzenie 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seemann Opublikowano 12 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2016 Dokumentacja do parsuna, na stronie 36 jest pomiar cewki http://parsun.ua/docs/ParsunF9_8_F15rep.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Bylem dzisiaj w Szczecinie w serwisie Seaking. Serwis po uprzednim awizowaniu przygotowany wlasciwie. Zaopatrzony w cewke, moduł, czujnik polozenia walu ( czujnik Hala), czujnik cisnienia oleju ( mógł robic zwarcie i bledna informacje podawac do modułu ) , cewke zaplonową. Na moim mierniku uniwersalnym ( sredniej klasy ) opornosc cewki wahała sie , ale zrzucilem to na karb slabego miernika lub slabego styku. Tymi informacjami podzielilem sie z serwisantem. Wymontował cewke z pod koła. Pomierzyl na swoim mierniku i okazalo sie ze waha sie opornosc i plywa caly czas. Na nowej cewce opornosc byla stala i wynosila 840 ohm. Sprawdzona organoleptycznie nie wykazywala zadnych odchyleń ani zewnetrznie nie różniła się od nowej. Po zalozeniu nowej cewki, sprawdzeniu zaworów silnik - zagadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Koszt 105 zł. Dobrze ze nie modul za ponad 600 zł. Dzieki za podpowiedzi i zainteresowanie tym jakże niefirmowym silnikiem. Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Fajnie, że podzieliłeś się dokładnymi informacjami. Jestem pełen podziwu dla serwisu, że się tak przygotował, normalnie jestem w szoku, taki niby śmieszny Sea King/Parsun, a tu proszę. I cena naprawy 105 zł - jak za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.