Skocz do zawartości

Spalanie 4suw a 2suw


witold00787
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym też odesłał do Google.pl

 

Tu masz test Evinrude 150hp ( 2 suw )

 

https://www.boatsales.com.au/editorial/details/evinrude-e-tec-150hp-g2-h-o-engine-review-58361/

 

A tutaj na szybko znaleziony Honda BF150 ( 4 suw )

 

http://www.hondampe.com.au/docs/marine/fuel-consumption-reports/Fuel%20Consumption%20Data%20Sheet%20-%20Mako%20Craft%20650%20Island%20Cab%20-%20BF150A4XD.pdf

 

 

Przy 3500 rpm

2 suw - 17 l/h

4 suw - około 15,5-16 l/h

 

różnica ledwo zauważalna

 

przy 5000 rpm

2 suw - 38,5 l/h

4 suw - 28 l/h

 

tutaj spora różnica na korzyść 4 suwa

 

przy 6000 rpm

2 suw - 48,5 l/h

4 suw - 55-56 l/h

 

tutaj też różnica ale na korzyść 2T

 

Nie będę się zagłębiał w konstrukcje łodzi, ich masę, opory i milion innych rzeczy bo mi się nie chce

 

 

Tak więc odpowiedz sobie sam na to pytanie

jak ktoś Ci mówi, że "mi się wydaje" albo ,że "szwagier powiedział", że 2 suw to zło

To czy warto jest słuchać czy może warto przetestować. Albo przynajmniej poszukać testów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia po pływaniu yamaha 60km 2T 16 litrow w slizgu . Yamaha 70km4T ta sama predkosc, i wg komputera 7.2 litra

 

Klosek czyli z jednej strony masz wrażenie a z drugiej komputer Ci powiedział

Super dokładny test

 

 

Ojciec kiedyś miał merca 10 koni 2 sów  i palił mu 10 l na dzień trolingowania, teraz ma  suzuki 20 koni 4 sów na wtrysku i pali ze trzy litry więc policz sobie sam.

 

Egon kolejny super dokładny test

Co to znaczy dzień trolingowania? 6 godzin? 8? a moze 12?

Przy małej łodzi nie porównuj też 10 hp do 20 hp

Może się tutaj okazać, że przy 10 hp ( pewnie gaźnik )Twój tata pływał cały czas na pełnym ogniu a przy 20hp ( sam powiedziałeś wtrysk ) już np. na 35%

 

właśnie z takich opowieści biorą się legendy o 2 suwach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały dzień to znaczy od świtu do nocy ,jeżeli nie wiesz ile to cały dzień, na wolnych obrotach ,jeżeli wiesz co to troling, wcześniej pływał na łodzi max 3 metry długiej i  max 1,5 metra szerokiej  była to mała łódeczka dokładnie ta http://upload.secondsun.pl/img/158143024120141130408.jpg teraz ma romane z df 20 suzuki kupioną jako nówkę z salonu więc jest to sensowne porównanie ,nikt mi nie wmówi że stary 2 sów pali tyle samo a nawet mniej od nowego 4 sówa na wtrysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie....

Było pytanie o różnice w spalaniu 2t vs 4t

Ty porównujesz 100 letni silnik z nówką

 

od tego zacząłem swój wywód na początku

NIE MA CO PORÓWNYWAĆ i kolega Witold powinien sprecyzować pytanie

 

Ja wolę porównywać jak to mówią amerykanie "apple to apple" czyli ta sama moc, ta sama generacja ( rocznik )

i różne technologie ( 2t vs 4t )

Inaczej takie porównanie nie ma sensu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike dobrze prawi, jak porównasz starego trupa z nówka to różnica będzie ale bez przesady ze dwu-trzykrotna.

 

Kiedyś porównałem spalanie mojego dwusuwa na wtrysku Optimaxa 135 z Yamaha F150 na trasie Szczecin - Dziwnów - Szczecin. Łodzie mniej więcej podobne wagowo.  Moje spalanie wyszło większe o 15%, wiec wartość praktycznie nieistotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś przeczytałem na amerykańskim forum że tam przeliczają 2t na gaźnikach tak ,konie na galony 1do 10

Czyli 15 koni pali 1.5 galona =5.7 litra

        30 koni pali 3 galony=11.35 litra

        70 koni pali 7 galonów =25.6 litra

        120 koni pali 12 galonów =45.4 litra

  To się pokrywa z tymi moimi posiadanymi silnikami ,yamaszka 30 konna ma max 12.5 l

Evinrude 70 spalał 30 l na max

A Johnson 120 na max pokazywał 58 l

TO są moje testy a nie usłyszane od szwagra on nie ma nawet kajaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podsumował tak:

 

Zarówno 2t ja i 4t płynąc na maxa palą wiadro paliwa na każdą minutę

Przy gaźniku na połowie obrotów będziesz palił 80% tego co na maxa

Przy wtrysku na połowie "przepustnicy" będziesz palił 35% tego co na maxa

 

Tutaj jest oszczędność na silniku z wtryskiem

 

I mówię to z doświadczenia a nie z testów :-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila tam gdzie masz zakaz 2suwa to 2T Evinrude spełnia wszelkie normy i jest dopuszczony.

 

Tu chodzi o 2T nie spełniające norm.

Nwoczesne 2T na wtrysku spełaniają wszelakie ale koncerny odchodzą od nich bo ludzie postrzegają je właśnie jako "zabronione 2T"

 

Na tej samej łodzi (RIB Highfield OM540DL) na podobnych trasach mój Evinrude 115 HO spalił porównywalnie lub ciut mniej niż nowa Honda 4T 100 KM

 

Przy prędkościach moich 45-50 km/h i 40-45 kolegi z Honda 100KM.

 

Jak wspomniał MIKE obroty powyżej 4500 miał kolega a ja raczej 4200 (większy skok śruby)

I u mnie wtedy tuby wychodzą z wody (nie wiem jak u znajomego)

 

Nowsze Evinrude G2 115 HO mają mniejsza pojemność o 1 cylinder mniej (3 mój 4) i spalaja jeszcze mniej. W testach (ale tu nie wierzę w ich obiektywizm - BoatTest zawsze faworyzował Eviny) mniej jak 4T podobnej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...