ADAM 12 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Witam serdecznie. Poszukuję uszczelniacza wałka napędowego do Yamahy 25 km 2 takt rok produkcji około90. Uszczelniacz jest zużyty (wycieki oleju). Potrzebuje informacji gdzie i za ile można kupić komplet oring i simering (chyba coś nie tak z pisownią) oczywiście poza serwisem(cena kosmos). Z wyminą dam sobie radę(chyba). Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 http://www.boats.net/parts/search/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 O-ring, cena z reguły parę dolarów + przesyłka droższa niż O-ring Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Kupuje się cały komplet uszczelnień silnika i napewno wychodzi dużo taniej niż oringi uszczelniacze i reszta uszczelek. Przecież silnik trzeba rozebrać a potem złożyć. Np. http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1998/25MSHW/REPAIR%20KIT%201/parts.html poz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAM 12 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Witam serdecznie. Doszło do małego nieporozumienia a mianowicie,chodzi o uszczelnienie wałka napędowego między pompą wody a łożyskiem wałka.Olej wycieka ze spodziny co się objawia :woda w przekładni,niski poziom oleju,po wyłączeniu silnika plamy oleju na wodzie. Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 A sprawdziłeś dokładnie miejsce przecieku? Jest kilka możliwości: Wałek śruby, wodzik przekładni, pompa wodna i obudowa łożyska wałka śruby. http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1999/25MSHX/REPAIR%20KIT%202/parts.html poz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 mikijet ma racje, silniczek ma ponad 20 lat najlepiej kupić cały set uszczelek, zwłaszcza iż raz płacisz za przesyłkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andi466 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Witam .Spróbuj poszukać w okolicy w sklepach sprzedających łożyska i uszczelniacze może dostaniesz. Teraz są w sprzedaży łożyska i uszczelniacze w wymiarach calowych ale musisz rozebrać spodzinę i ustalić jakie uszczelniacze sa Tobie potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Nie wiem gdzie mieszkasz, ale u mnie (Wrocław) sa sklepu typu ZUT (zakład uszczelnień technicznych) gdzie znając wymiary uszczelniacza jesteś w stanie cos dobrać, bądź nawet dorobić. Pamietam kiedyś dorabialem uszczelniacze do podnośnika z 1968 r. I nawet cena nie była dramatyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAM 12 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Witam . Wracając do tematu,rozebrałem spodzinę ,zdemontowałem pompę wody i wygląda na to, że przyczyną wycieków oleju może być uszczelnienie wałka napędowego i uszczelnienie cięgna zmiany biegów(widać ślady oleju) oraz pośrednio uszczelka(dokładniej jej brak) między korpusem pompy wody a spodziną.Uszczelnienie wałka składa się z oringu (z tym nie będzie problemu) oraz simeringu i tu pojawiają się wątpliwości.Simering i oring zamontowane są na korpusie pompy wody.Wał napędowy na oko nie wygląda na wytarty w miejscu styku z uszczelniaczem. Zdejmę obydwa i poszukam w sklepach. Sparkson pytałeś gdzie mieszkam otóż w Płocku.Jest u nas firma zajmująca się produkcją uszczelnień przemysłowych, odwiedzę ich po świętach mam nadzieję,że mi pomogą.Ciekawi mnie jeszcze uszczelnienie cięgna zmiany biegów nie mam pojęcia jak je zdjąć żeby go nie zniszczyć.Próbuje je oczyścić z glonów(spryskałem go preparatem i czekam na efekt) znalazłem małą śrubkę,reszta jest jeszcze tajemnicą.Jeśli Macie jakieś pomysły będę wdzięczny. Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RybiX Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Miałem podobny problem w podobnym silniku, u mnie przyczyna wycieku była również skorodowana obudowa. http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/wyciek-oleju-ze-spodziny/ Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.