PawelXd Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Witam kolegów,napiszcie mi proszę czy zepsuty termostat może być powodem że silnik nie schodzi z obrotów. 10-15 min cały czas pracuje jak by na ssaniu. (Ssanie automatyczne) Chłodzenie silnika działa bez zarzutu.Po sprawdzeniu termostatu w naczyniu z gorącą wodą widać że się nie otwiera.Czy jak zmienie na nowy termostat to wszystko wróci do normy? Silnik Yamaha f20 bmh 2015r. Z góry dziękuję za pomoc,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2021 oczywiście że może i ma wpływ na obroty piszesz że termostat w gorącej wodzie się NIE otwiera i że chłodzenie silnika działa bez zarzutu...chyba jednak cos nie tak,,silnik powinien się wręcz przegrzewać skoro się nie otwiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelXd Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Dzięki "Pk1paweł" za odpowiedź.Silnik narazie sprawdzay na lądzie bo łódź w malowaniu.Silnik dłużej niż 15 max 20 min. nie pracował a woda z chłodzenia na początku zimna później letnia,chyba mu nie zaszkodziło. :o To może i lepiej że nie wypłynąłem z nim na wodę. Kupiłem już nowy termostat,teraz zmienie i sprawdzę jak pracuje silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Kolego 3 temat zakładasz. Jak byś pisał w jednym to byś pamiętał jak Ci pisałem że jak chłodzenie nie działa to komputer ECM podnosi obroty.. Wyjmij termostat i sprawdź bez. Powinno być dobrze, jeśli na prawdę winny termostat. Ten nowy termosta włóż do wody temp. 60 stopni i też sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Śmiem twierdzić,że termostat nie wpływa na obroty. Moja teza opiera się na osobistym doświadczeniu jakie miałem z Yamaha F150. Wymontowałem termostat bo chciałem coś sprawdzić, obroty nie falowały silnik chodził poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelXd Opublikowano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2021 Termostat zmieniony i dalej to samo.Woda z chlodzenia leci zimna ,wcześniej pisalem że po 15-20 min leci letnia ale to jak silnik pracował w beczce .Jak jest podłączony słuchawkami do bierzącej wody temperatura wody jest cały czas niska.(zimna) Podglądu na temp.silnika nie mam ,jedynie kontrolka ostrzegawcza o wysokiej temp.Nowy termostat przed założeniem sprawdzony 60'C i się otwiera. Kolega mechanik wymontował i wyczyścił gaźnik.Dalej to samo.Zauważyłem że czasami jak przygazuje to z wydechu buchnie czarna chmura spalin i śruba która była wcześniej wyczyszczona (kolor śruby biały) jest teraz okopcona czarnym tłustym syfem.Kolega podpowiada mi żeby kupić nowy "automat ssania" ,bo kiedy silnik pracuje to po rozłączeniu od reszty tych 2 przewodów idących od tego automatu,silnik w ogóle nie reaguje.Czy są podpięte czy nie silnik pracuje tak samo.Co o tym panowie sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 2 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2021 Jesli ma automatyczne ssanie to gdy uszkodzone nie zamknie sie do konca i beda podwyzszone obroty, ale moim zdaniem trzeba to zbadac a nie w ciemno kupowac... bo to ze ssanie nie dziala, nie znaczy ze jest uszkodzone :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2021 Prawidłowo wyregulowany silnik na ssaniu ( wolne obroty) , po rozgrzaniu się zaleje i zacznie kuleć, do zgaśnięcia włącznie. Pozdejmuj cięgła z dźwigni na silniku i śrubą do regulacji otwarcia przepustnic ustaw najniższe obroty. Jeżeli obroty nadal będą wysokie to sprawdź czy czasem do benzyny nie dolałeś diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Wild Opublikowano 3 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Ja przez rok pływałem na ssaniu(nieświadomie) i problemem było głównie spalanie. W pracy silnika praktycznie nie zauważyłem różnicy. Automaty były sprawne tylko ecu był uszkodzony i nie podawał prąd. Początkowo zrobiłem na krótko po odpaleniu podawałem prąd i było git. Później wymieniłem kompa i wszystko pracowało prawidłowo. Mój silnik był na gaźnikach więc łatwo jest sprawdzić czy iglica działa po podaniu napięcia. Ale dopiero teraz to wiem???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Wild Opublikowano 3 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Jeśli silnik jest na wtrysku to uszkodzony termostat na 100% ma wpływ na pracę silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelXd Opublikowano 3 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Dziękuję wszystkim za pomoc.Posprawdzam wszystko tak jak piszecie i zobacze co sie zmieni.Dzięki.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.