Skocz do zawartości

Wpływ termostatu na obroty silnika.


PawelXd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,napiszcie mi proszę czy zepsuty termostat może być powodem że silnik nie schodzi z obrotów. 10-15 min cały czas pracuje jak by na ssaniu.

(Ssanie automatyczne)

Chłodzenie silnika działa bez zarzutu.Po sprawdzeniu termostatu w naczyniu z gorącą wodą widać że się nie otwiera.Czy jak zmienie na nowy termostat to wszystko wróci do normy?

Silnik Yamaha f20 bmh 2015r.

Z góry dziękuję za pomoc,pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "Pk1paweł" za odpowiedź.Silnik narazie sprawdzay na lądzie bo łódź  w malowaniu.Silnik dłużej niż 15 max 20 min. nie pracował a woda z chłodzenia na początku zimna później letnia,chyba mu nie zaszkodziło. :o

To może i lepiej że nie wypłynąłem z nim na wodę.

Kupiłem już nowy termostat,teraz zmienie i sprawdzę jak pracuje silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego 3 temat zakładasz.

Jak byś pisał w jednym to byś pamiętał jak Ci pisałem że jak chłodzenie nie działa to komputer ECM podnosi obroty..

Wyjmij termostat i sprawdź bez.

 

Powinno być dobrze, jeśli na prawdę winny termostat.

Ten nowy termosta włóż do wody temp. 60 stopni i też sprawdź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat zmieniony i dalej to samo.Woda z chlodzenia leci zimna ,wcześniej pisalem że po 15-20 min leci letnia ale to jak silnik pracował w beczce .Jak jest podłączony  słuchawkami do bierzącej wody temperatura wody jest cały czas niska.(zimna) Podglądu na temp.silnika nie mam ,jedynie kontrolka ostrzegawcza o wysokiej temp.Nowy termostat przed założeniem sprawdzony 60'C i się otwiera.

Kolega mechanik wymontował i wyczyścił gaźnik.Dalej to samo.Zauważyłem że czasami  jak przygazuje to z wydechu buchnie czarna chmura spalin i śruba która była wcześniej wyczyszczona (kolor śruby biały) jest teraz okopcona czarnym tłustym syfem.Kolega podpowiada mi żeby kupić nowy "automat ssania" ,bo kiedy silnik pracuje to po rozłączeniu  od reszty tych 2 przewodów idących od tego automatu,silnik w ogóle nie reaguje.Czy są  podpięte czy nie silnik  pracuje  tak samo.Co o tym panowie sądzicie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo wyregulowany silnik na ssaniu ( wolne obroty) , po rozgrzaniu się zaleje i zacznie kuleć, do zgaśnięcia włącznie.

Pozdejmuj cięgła z dźwigni na silniku i śrubą do regulacji otwarcia przepustnic ustaw najniższe obroty. Jeżeli obroty nadal będą wysokie to sprawdź czy czasem do benzyny nie dolałeś diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez rok pływałem na ssaniu(nieświadomie) i problemem było głównie spalanie. W pracy silnika praktycznie nie zauważyłem różnicy. Automaty były sprawne tylko ecu był uszkodzony i nie podawał prąd. Początkowo zrobiłem na krótko po odpaleniu podawałem prąd i było git. Później wymieniłem kompa i wszystko pracowało prawidłowo. Mój silnik był na gaźnikach więc łatwo jest sprawdzić czy iglica działa po podaniu napięcia. Ale dopiero teraz to wiem????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...