Autor Wątek: Wskaźnik trymu schemat podłączenia  (Przeczytany 840 razy)

Wrzesień 06, 2017, 23:25:24
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne
Wymieniłem czujnik trymu i dalej nie działa , okazało się że w kostce nie ma napięcia.
Może ktoś pomoże znaleźć schemat , albo podpowie skąd ma dojść napięcie do czujnika.
Dzięki.

Wrzesień 06, 2017, 23:38:56
Odpowiedź #1
Yamaha oferuje czujniki trymu w dwóch wersjach. Cyfrowej i analogowej.
Czujnik musi być dopasowany do zegara albo odwrotnie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2017, 23:59:32 wysłana przez mikijet »

Wrzesień 06, 2017, 23:45:39
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne
Kupowałem wg nr katalogowego , a po za tym tak jak pisałem nie ma napięcia we wtyczce do której podpinam czujnik.

Wrzesień 07, 2017, 13:04:21
Odpowiedź #3
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne
Rozmawiałem z serwisem , starsze silniki takie jak mój 2005.  miały tylko analogowe i powinien bez problemu działać.  Zmierzylem wartość oporu i czujnik jest ok , gość z serwisu twierdzi ze może poprzedni właściciel dłubal przy instalacji. Gdybym wiedział które to przewody od trymu wchodzą do zegara to bym sprawdził.
Może ktoś wie? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
              Stacho

Wrzesień 07, 2017, 18:13:23
Odpowiedź #4
Podałem Ci na schematach.
Analogowy to dwa przewody. Czarny i różowy. Napięcie zegar podaje po włączeniu zapłonu.  Do zegara dochodzą dwie masy (black). Jedna do zasilania podświetlenia budzika a druga z czujnika. Napięcie do zegara też dwoma przewodami Yellow i L (niebieski). Yellow to w +12V ze stacyjki a L to +12V do podświetlenia.

Wrzesień 07, 2017, 19:42:04
Odpowiedź #5
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1990
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
A gdybyś był zainteresowany zakupem czujnika trymu (nówka) to jestem w posiadaniu w przystępnej cenie.

Wrzesień 07, 2017, 23:06:15
Odpowiedź #6
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne
Dzięki.
Zastanawia mnie dlaczego na zegarze przy wypietym wtyku od czujnika jest wskazanie trymu na maksa , może są zmostkowane przewody? Sprawdzę to
A może tak ma być. ?

Wrzesień 08, 2017, 10:53:12
Odpowiedź #7
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne
Mogły ktoś z Was odłączyć czujnik trymu i sprawdzić czy będzie jakiekolwiek wskazanie na zegarze?

Wrzesień 13, 2017, 18:11:14
Odpowiedź #8
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne
Według schematu wejście do licznika jest podłużne a u mnie jest okrągłe.
Znalazłem wtyk przed licznikiem do niczego nie podpięty , a przy silniku wpięty jest do niego czujnik trymu , może ktoś wie jak i gdzie go podłączyć. ?

Wrzesień 13, 2017, 21:21:26
Odpowiedź #9
Okrągły, podłużny ukośny i inne takie kształtki są bez znaczenia przy szukaniu prawidłowego polączenia pinów.
Musisz szukać mas i plusów. Przed włączeniem zapłonu i po włączeniu zapłonu.
A tak naprawdę to te zegary mają jakieś symbole np. 6Y7-83540-20
Jakieś foty byś powklejał to da się może jakoś porozumieć. Inaczej to kiszka.

Wrzesień 14, 2017, 06:25:57
Odpowiedź #10
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne
Wtyczka pusta i nie ma gdzie podłączyć , żadnych wolnych przewodów przy zegarze.

Wrzesień 14, 2017, 06:28:37
Odpowiedź #11
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne
Wejście do multizegara

Wrzesień 14, 2017, 08:56:10
Odpowiedź #12
A Ty dalej swoje. Uparty jesteś.
Z NATO dostałeś te zegary, że tak okrywasz je tajemnicą?

Wrzesień 14, 2017, 11:03:38
Odpowiedź #13
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne
Zrobię dziś od czoła i wstawię.
Myślałem że o podłączenie chodzi.
Sorry

Wrzesień 14, 2017, 11:08:47
Odpowiedź #14
  • **
  • Wiadomości: 70
    • Hajnówka
  • Akwen: Wody lokalne