Skocz do zawartości

wymiana sruby napędowej..


Adrian1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, moja pierwsza łódka, pierwsze wodowanie, 2h zajebistej frajdy, po chwili przyzwyczajenia jeszcze pełniejszej frajdy w slizgu, i pyk pomysł żeby połynąć jeziorkiem tam gdzie nikt nie pływa i... nagle poczułem, usyszałem jeb, jeb, jeb.. chwila konsternacji.. silnik wciąż pracuje. 30 sekund wpatrywania się w pokład czy czasem wody nie nabieram xD powolutku manewruje biorąc już pod uwage że na tym akwenie takich niespodzianek może czekać znacznie więcej.. dobijam do pomostu po córkę która zażywała słonecznej kąpieli wraz z przyjaciólmi.. Mysle.. wszystko działa to płyniemy razem i tak jeszcze godzinkę, turystycznie z momentami pełnej mocy i slizgu, wracam do miejsca wodowania łodzi, moje pierwsze tak przy okazji. o dziwo ładuje łodź na przyczepke za pierwszym podejsciem i w tym momencie moim oczom ukazuje się uszerbiona jedna z łopat sruby kolejna lekko obdarta 3 tylko farby straciła trochu.. Już wiem, dokształciłem się i nie pływam tam gdzie innych nie widać nie słychać xD Pomóżcie proszę żółtodziobowi, srubę jadę kupić w najbliższym czasie, chcę jednak odkręcić tą która mam zamontowaną dla pewnosci aby kupić taką jaką należy i  tutaj moje pytanie.. Czy przy wymianie sruby powinienem wymienić (spuscić) olej ze spodziny czy to bez różnicy? dodam, że silnik po zeszłym sezonie był na serwisie i wszysto zostało wymienione. więc olej jest dopiero po jednym pływaniu swieżynka xD

Pozdrawiam serdecznie Adrian!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj foty tej śruby. Do zakupu nie musisz ściągać. Na śrubie masz wybite dane śruby. Wystarczy sobie cyknąć fotkę i według tego kupić drugą. Co do oleju, możesz sobie zerknąć, czy aby nie pojawiły się opiłki lub okruszki zębów, oraz zerknij na ośkę, czy nie jest skrzywiona. Jeśli śruba jest alu, a uderzenie niewielkie, to raczej nic się nie stało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barcik, co masz na myśli pisząc że do zrobienia?  Jak to zrobić i kto może to zrobić? Ja w Norwegii więc myślę że zrobienie tej śruby przerosło by koszt nowej, chyba że są jakieś "domowe" sposoby????

Dziękuję serdecznie za odpowiedź i poświęcony czas. Z fartem i omijajta wszyscy podwodne skały ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym, że w moim przypadku koszt nowej, to ok 400 PLN + koszt kompletnego huba z podkładkami itd. to kolejne 200 pln(nie wszystkie huby pasują do każdej śruby, niestety), a koszt regeneracji z przesyłką w moim przypadku to niecałe 200 PLN. Jakby nie liczył, to się mi opłacało. Nawet biorąc pod uwagę koszt samej śruby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest to możliwe... zdemontuj i znajdź tokarza. jeśli bicie jest niewielkie skoryguje to w odpowiedni sposób przy pomocy czujnika zegarowego. Woda może dostawać się przez uszczelniacze wałka o którym piszesz jak i uszczelnienia wałka pionowego> Znajdują się one pod pompą wody. Zwróć też uwagę na wałek zmiany biegów on też jest uszczelniany.

 

Oczywiście przy sprawnych uszczelnieniach i prostych i niewytartych wałkach woda nie ma prawa dostać się do przekładni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej spuscilem po tygodniu stania w garazu xD wydaje mi sie ze jego kolor to nie kwestia wody tylko jeszcze nie przepalenia, konsystencja jest jaknajbardziej jednolita nie widac zadnych oznak aby byla w nim woda lub cokolwiek innego, zadnych opilkow metalu czysciutki. Zastanawiam sie teraz co robic czy poplywac jakies 10moto godzin i sprawdzic jeszcze raz czy wzywac mechanika xD zimmering wygladal spoko, nasmarowalem smarem do zaburtowcow walek, czy moge wiec sprobowac tak poplywac waszym zdaniem czy nie ryzykowac_

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musti, to moj pierwszy kontakt z tego typu silnikiem wiec na dobra sprawe pojecia nie mam jak on powinien wygladac xD

Bede w domu po robocie to wrzuce zdjecie, moglem tak zrobic odrazu :)

sorry za zamieszanie, przypadlosc zoltodzioba i zwiazanym z tym strachem zeby nie zrobic czegos bardziej glupiego xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelna spodzina, ewidentne capucino, zamiast oleju. Przyczyny mogą być dwie, jedna banalna czyli podkładka pod śruba spustową, lub srubą do napełniania spodziny. Następna przyczyna juz będzie bardziej kosztowna czyli na wałku od strony śruby nieszczelność , lub od strony pompki wody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda w oleju. Czyli emulsja. Jako taka jest jeszcze nie szkodliwa dla przekładni. Ale dłuższy postój bez bełtania może doprowadzić do rozwarstwienia oleju i wody. Wtedy łożyska i inne tryby mogą się dostać w szpony korozji.

Sprawdzić spodzinę na szczelność i dopiero rozbierać na części. Trzeba ustalić wszystkie źródła przecieku/ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tylko bede mial dluzsza chwile wolna to sie za niego wezme, faktycznie uszczelki przy srubkach od oleju byly zparciale, wymienie je na oringi. odkrece srube raz jeszcze i postaram sie sciagnac (to za sruba xD) zeby sprawdzic dokladnie to podwojnie uszczelnienie. Mikijet jakies najprostsze sprawdzenie szczelnosci ktore moglbym wykonac w garazu przy podstawowych narzedziach?

Bardzo dziekuje Panowie za zainteresowanie tematem i za kazda wiadomosc ktora powieksza moja wiedze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...