stasiek1970 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Witam wszystkich. Jestem świeżym nabywcą łodzi kabinowej z silnikiem YAMAHA 115 , silnik to czterosuw z wtryskiem z 2005r. Silnik sprawuje się dobrze , ale ma parę mankamentów o które chciałbym spytać. - po przepłynięciu w ślizgu 500m jest ok , ale po 2-3km wyjście ze ślizgu kończy się sygnałem w manetce , a na zegarze mruga ikona od oleju. ( olej wymieniłem na nowy wg zaleceń ) - na zegarze nie pokazuje aktualnego położenia silnika ( cały czas jest jednakowe wskazanie trymu) , czy do czujnika trymu ma dochodzić napięcie?? , plus czy minus? - muszę wymienić płyn hydrauliczny w trymie , czy wystarczy wypuścić stary i wlać do zbiorniczka nowy? ( obecnie jest go mało i jest zapowietrzony , czasem się zawiesza). Pozdrawiam. Stacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Wymianę płynu w trymie ogarnąłem , jeszcze tylko wskazanie położenia w liczniku i ten alarm po wyjściu ze ślizg. Jak to rozgryze to napiszę, szkoda bo myślałem że ktoś coś podpowie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 ,,...olej wymieniłem na nowy wg zaleceń..." czy aby nie na 10W-30 ? Jeżeli tak to czujnik ciśnienia wyłapuje spadek i odzywa się alarm. Lepiej zalać 10W-40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 To dosc cenna informacja, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mpruszek Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 co ma czujnik ciśnienia do lepkości oleju ? Obstawiam, że ten alarm to sygnał wymiany oleju. Nawet jak wymienisz olej i nie zresetujesz "licznika" to po 100 motogodzinach (od ostatniego resetu) włącza się alarm wymiany oleju. W każdym silniku, reset alarmu wymiany oleju przeprowadza się inaczej. Znajdziesz to w instrukcji obsługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Owszem olej 10w30 , ale tak zalecają. Może szybciej chodzi o inspekcję , ale jeszcze nie znalazłem jak kasować. W liczniku jest przycisk "reset" jutro spróbuję. Dzięki I pozdrawiam. Stacho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 A do specyfikacji zaglądałeś? FUEL AND OIL Fuel type Unleaded regular gasoline Fuel rating *PON 86, RON 91 Engine oil type 4-stroke outboard engine oil Engine oil grade API SE, SF, SG, SH, SAE 10W-30, 10W-40 Engine oil capacity (with oil filter) cm3 (US oz, lmp oz) 4,700 (159, 165) (without oil filter) cm3 (US oz, lmp oz) 4,500 (152, 158) Gear oil type Hypoid gear oil Gear oil grade API GL-4, SAE 90 Gear oil total quantity cm3 (US oz, lmp oz) 760 ( 25.7, 26.8 ) 715 ( 24.2, 25.2 ) ,,...co ma czujnik ciśnienia do lepkości oleju ?...) ano ma . W temperaturze bliskiej 100 stopni olej o niższej lepkpści robi się jak woda co przy stałych średnicach kanałów i szczelności pompy powoduje spadek ciśnienia oleju. A dlaczego na zimnym silniku nie ma alarmu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Właśnie wróciłem z pływania Jak się uruchomi alarm , wystarczy zgasić silnik i odpalić ponownie i jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Kumpel mi podpowiada że to może być coś w manetce. Co o tym sądzicie. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Mało prawdopodobne ,u nas jest tez jedna yamaha 150KM i ten sam problem tylko e jest to HPDI właściciel nie szuka rozwiązania na razie problemu ,u niego obstawiam jakiś serwis zaprogramowany limit MTH by zgłosić się do serwisu ,na przegląd silnika ,wymiana paska ,bez kompa wróżenie z fusów :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Możliwe , że i u mnie coś związane z resetem serwisowym , bo czasem pierwsze uruchomienie i jest tak samo ( sygnał w manetce i olej na zegarze ) , ale wyłączę silnik i ponownie uruchomię i jest dobrze. A może jeszcze sprawdzę czujnik oleju , może jakiś syf go przytkał i może się przycina , bo jak po kupnie sprzętu wymieniałem olej to wylewał się taki jak w dieslu ( widocznie długo nie zmieniany ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Lato się kończy więc będzie coraz chłodniej. Problem zacznie pojawiać się coraz rzadziej ;) Chyba, że zacznie się zabawa w trolling wtedy alarm będzie brzęczał na okrągło a silnik przejdzie w tryb awaryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 10 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Jak pływam wolno to jest ok , alarm się włącza po zejściu z dużych obrotów. Moim zdaniem to nie wina oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Jeżeli Ci się włączy alarm i podświeti się kontrolka oleju to przejdź na ,,luz" i podnieś obroty do 1500-2500 obr. na kilkanaście sekund. Jeżeli alarm zamilknie to ewidentnie wina ciśnienia oleju. Jest jeszcze poziom oleju ale to pewnie sprawdziłeś ? Jeszcze jeden temat- podnoszenie się poziomu oleju. Przez membranę pompki paliwowej benzyna dostaje się do oleju co skutkuje : 1.Wzrostem poziomu oleju 2.Rozrzedzaniem oleju przez benzynę Na wolnych obrotach zalącza się alarm ciśnienia oleju i poziomu oleju ( jeżeli jest taka opcja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Witam koledzy. Już się wszystko wyjaśniło , facet u którego zakupiłem łódź okazał się prawdopodobnie oszustem.Moim zdaniem zalał doktorka który zamaskował co nie co , mimo że alarm się włączał to silnik pracował cicho.Po wymianie oleju i przepłynięciu łącznie około 3godz. ( około 30min. jednorazowo ) , pojawiły się stuki w silniku - moim zdaniem to panewki na wale. Może ktoś z was podrzuci mi link do budowy silnika ( coś do pomocy do samodzielnego remontu ) , ogólnie robiłem remonty w samochodach i myślę że i tu se poradzę. Dzięki i pozdrawiam. Stacho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 mimo że alarm się włączał to silnik pracował cicho.Po wymianie oleju i przepłynięciu łącznie około 3godz. ( około 30min. jednorazowo ) , pojawiły się stuki w silniku - moim zdaniem to panewki na wale. a może po prostu z powodu jakiejś usterki pompy oleju zajechałeś panweki i teraz zaczeły stukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 :) Jakiejś. ? :) Pisałem , że alarm był już na pierwszym pływaniu. Nie proszę o dywagacje tylko o link do budowy silnika. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Cały czas gdybanie. Tak trudno wykręcić czujnik oleju i sprawdzić ciśnienie manometrem? Przy okazji też przetrzepać czujnik. Kupiło się olej jaki yama wciska przy każdej okazji zamiast ten drugi o wyższej lepkości i większej odporności na temperaturę i teraz problem. Zlej ten olej i zobacz w jakim jest stanie. Zalej 10W 40 ( najzwyklejszy minerał) i sprawdź jak się będzie zachowywał alarm po rozgrzaniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Jak pisałem to już remont silnika , bo już panienka wali i to właśnie przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Sorry za błąd , nie panienka a panewka wali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Witam. Mam zamiar rozbierać silnik , na pewno podzielę się z wami fotkami i informacjami ale teraz potrzebuję waszej pomocy. Może ktoś z was natknął się na jakiś rysunek bądź schemat budowy silnika , który pomógł by mi w remoncie. Koszt wału , panewek i uszczelniaczy już znam ( 6500zł.) - robocizna własna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Sprawdź na www.boats.net, masz tam wszystko łącznie z cenami. Niestety w USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-YAN- Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 http://base.eastmarine.ru/shop/cat-1018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiek1970 Opublikowano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Dzięki , to napewno mi pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Widzę, że trochę w gorącej wodzie kąpany jesteś. Uspokój trochę tempo i przeanaliuzuj wszystkie możliwości powstawania usterki. Zawsze zaczynaj od najprostszych czynności. Rozkręcanie silnika na czynniki pierwsze to ostateczność. Szukasz instrukcji ale tutaj nie masz czasu zajrzeć??? http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/instrukcje-obslugi-oznaczenia-silnikow/ A może już porozkręcałeś motorek i z pojawiły się problemy z poskładaniem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.