Skocz do zawartości

YAMAHA 115km , problem po ślizgu.


stasiek1970
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem świeżym nabywcą łodzi kabinowej z silnikiem YAMAHA 115 , silnik to czterosuw z wtryskiem z 2005r. Silnik sprawuje się dobrze , ale ma parę mankamentów o które chciałbym spytać.

- po przepłynięciu w ślizgu 500m jest  ok , ale po 2-3km wyjście ze ślizgu kończy się sygnałem w manetce , a na zegarze mruga ikona od oleju. ( olej wymieniłem na nowy wg zaleceń )

- na zegarze nie pokazuje aktualnego położenia silnika ( cały czas jest jednakowe wskazanie trymu) , czy do czujnika trymu ma dochodzić napięcie?? , plus czy minus?

- muszę wymienić płyn hydrauliczny w trymie , czy wystarczy wypuścić stary i wlać do zbiorniczka nowy? ( obecnie jest go mało i jest zapowietrzony , czasem się zawiesza).

Pozdrawiam.

                  Stacho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

co ma czujnik ciśnienia do lepkości oleju ?

 

Obstawiam, że ten alarm to sygnał wymiany oleju. Nawet jak wymienisz olej i nie zresetujesz "licznika" to po 100 motogodzinach  (od ostatniego resetu) włącza się alarm wymiany oleju.

 

W każdym silniku, reset alarmu wymiany oleju przeprowadza się inaczej. Znajdziesz to w instrukcji obsługi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do specyfikacji zaglądałeś?

FUEL AND OIL

Fuel type Unleaded regular gasoline

Fuel rating *PON 86, RON 91

Engine oil type 4-stroke outboard engine oil

Engine oil grade API SE, SF, SG, SH, SAE 10W-30, 10W-40

Engine oil capacity (with oil filter) cm3 (US oz, lmp oz) 4,700 (159, 165)

(without oil filter) cm3 (US oz, lmp oz) 4,500 (152, 158)

Gear oil type Hypoid gear oil

Gear oil grade API GL-4, SAE 90

Gear oil total quantity cm3 (US oz, lmp oz) 760 ( 25.7, 26.8 )

                                                              715 ( 24.2, 25.2 )

,,...co ma czujnik ciśnienia do lepkości oleju ?...) ano ma . W temperaturze bliskiej 100 stopni olej o niższej lepkpści robi się jak woda co przy stałych średnicach kanałów i szczelności pompy powoduje spadek ciśnienia oleju. A dlaczego na zimnym silniku nie ma alarmu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne ,u nas jest tez jedna yamaha  150KM i ten sam problem tylko e jest to HPDI  właściciel nie szuka rozwiązania na razie problemu ,u niego obstawiam jakiś serwis  zaprogramowany limit MTH  by  zgłosić się do serwisu  ,na przegląd silnika ,wymiana paska ,bez kompa wróżenie z fusów  :( 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe , że i u mnie coś związane z resetem serwisowym , bo czasem pierwsze uruchomienie i jest tak samo ( sygnał w manetce i olej na zegarze ) , ale wyłączę silnik i ponownie uruchomię i jest dobrze.

A może jeszcze sprawdzę czujnik oleju , może jakiś syf go przytkał i może się przycina , bo jak po kupnie sprzętu wymieniałem olej to wylewał się taki jak w dieslu ( widocznie długo nie zmieniany ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Ci się włączy alarm i podświeti się kontrolka oleju to przejdź na ,,luz" i podnieś obroty do 1500-2500 obr. na kilkanaście sekund.  Jeżeli alarm zamilknie to ewidentnie wina ciśnienia oleju. Jest jeszcze poziom oleju ale to pewnie sprawdziłeś ?

Jeszcze jeden temat- podnoszenie się poziomu oleju. Przez membranę pompki paliwowej benzyna dostaje się do oleju co skutkuje :

1.Wzrostem poziomu oleju

2.Rozrzedzaniem oleju przez benzynę

Na wolnych obrotach zalącza się alarm ciśnienia oleju i poziomu oleju ( jeżeli jest taka opcja)

 

Schowek03.thumb.jpg.39793ea5d480a91024f112e1f4e16fc1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

Już się wszystko wyjaśniło , facet u którego zakupiłem łódź okazał się prawdopodobnie oszustem.Moim zdaniem zalał doktorka który zamaskował co nie co , mimo że alarm się włączał to silnik pracował cicho.Po wymianie oleju i przepłynięciu łącznie około 3godz. ( około 30min. jednorazowo ) , pojawiły się stuki w silniku - moim zdaniem to panewki na wale.

Może ktoś z was podrzuci mi link do budowy silnika ( coś do pomocy do samodzielnego remontu ) , ogólnie robiłem remonty w samochodach i myślę że i tu se poradzę.

Dzięki i pozdrawiam.

                      Stacho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo że alarm się włączał to silnik pracował cicho.Po wymianie oleju i przepłynięciu łącznie około 3godz. ( około 30min. jednorazowo ) , pojawiły się stuki w silniku - moim zdaniem to panewki na wale.

 

a może po prostu z powodu jakiejś usterki pompy oleju zajechałeś panweki i teraz zaczeły stukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas gdybanie. Tak trudno wykręcić czujnik oleju i sprawdzić ciśnienie manometrem? Przy okazji też przetrzepać czujnik.

Kupiło się olej jaki yama wciska przy każdej okazji zamiast ten drugi o wyższej lepkości i większej odporności na temperaturę i teraz problem. Zlej ten olej i zobacz w jakim jest stanie. Zalej 10W 40 ( najzwyklejszy minerał) i sprawdź jak się będzie zachowywał alarm po rozgrzaniu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam zamiar rozbierać silnik , na pewno podzielę się z wami fotkami i informacjami ale teraz potrzebuję waszej pomocy.

Może ktoś z was natknął się na jakiś rysunek bądź schemat budowy silnika , który pomógł by mi w remoncie.

Koszt wału , panewek i uszczelniaczy już znam ( 6500zł.) - robocizna własna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że trochę w gorącej wodzie kąpany jesteś. Uspokój trochę tempo i przeanaliuzuj wszystkie możliwości powstawania usterki.

Zawsze zaczynaj od najprostszych czynności. Rozkręcanie silnika na czynniki pierwsze to ostateczność.

Szukasz instrukcji ale tutaj nie masz czasu zajrzeć??? http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/instrukcje-obslugi-oznaczenia-silnikow/

A może już porozkręcałeś motorek i z pojawiły się problemy z poskładaniem  ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...