pocisk66 Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Witam serdecznie Od niedawna jestem posiadaczem motorówki typ "cameo" długości 3,4 m, wraz z silnikiem yamaha 15km, z długą kolumną, mój problem polega iż ta długa koluma przeszkadza w pływaniu (śruba jest zbyt nisko i zaczepia o dno) i czy można tę kolumne skrócić? wrzucam zdjęcie tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Lepsze rozwiązanie to podwyższyć pawęż, co przy tak małym silniku jest proste.. ;) Ewentualnie wymień silnik na model z krótką kolumną. Skrócić raczej się nie da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Największy problem to skrócenie wałka. Dość precyzyjna robota. Musisz zmierzyć ,,przedłużkę" i o tą wartość będziesz skracał : 1. Wałek 2. Rurkę ,,wodną" 3. Cięgło biegów Skracając wałek musisz zachować jego osiowość. Najlepsza do tego celu jest, dopasowana do średnicy wałka, tuleja robocza. Tuleję trzeba ponacinać tak, żeby był dostęp do miejsca połączenia dwóch części wałka. Trzeba wykonać dwie szczeliny od górnej strony i dwie od dolnej części. Razem 4 szczeliny symetrycznie rozmieszczone. Miejsce spoiny oczywiście musi być sfazowane. Po poheftowaniu można tuleję usunąć. Dokończyć spoinę ( najlepiej Tig'iem ). Obrobić tak aby można było wymieniać wirnik pompki wodnej. Najlepiej jak spoinę wykona zawodowiec. Skrócenie pozostałych elementów to już żąden problem. W załączeniu foto prowizorki, na którą trafiłem przy próbie wymiany wirnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Krótka oryginalna kolumna i wałek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Zdecydowanie podwyższenie pawęży będzie łatwiejsze. Jeśli zrobisz to porządnie, będziesz mógł dzięki temu za jakiś czas powiesić większy silnik jak 15KM będzie za mało :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 mój tokarz za takie cos bierze 20zł, skrócenie wałka(na tokarce)+skrócenie popychacza biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 to Ty masz swojego tokarza? Niewolnictwo zostało już chyba zniesione :) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Po co te kombinacje , może da się dokupić sam wałek z jakiegoś złomka? ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pocisk66 Opublikowano 26 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 witam ponownie na początku dziękuje za wszystkie pomysły i rady a w szczególności mikijet za dokładny opis jak wykonać całą operacje, postanowiłem wybrać opcje skrócenia kolumny, obyło się bez niespodzianek, czyli skrócenie o długość przedłużki, rurki od pompy wody, popychacza biegów, i faktycznie (dość precyzyjna robota, skrócenie walka), teraz silnik jest o 14cm krótszy i wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Zawsze można coś polską metodą przerobić. Oby Ci ten WAŁEK długo służył . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Akurat tak się składa,że wałek musi wytrzymać obciążenia na skręcanie a spoina na ścinanie. Jeżeli spaw był wykonany PRAWIDŁOWO to nie ma obaw , że się ukręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmirek5 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 witam jestem nowy na tym forum ale mam wielką proźbę może ktoś z was posiada instrukcję do yamahy 15 chcę wymienić wirnik chłodzenia i niewiem czego się spodziewać jak już rozkręcę spodzinę na razie to ukręciłem wszystkie śruby jakie były do odkręcenia. proszę pomóżcie dzwoniłem do serwisu to mi powiedzieli że roboczo godzina kosztuje 150 zł. a wykręcenie jednej śruby może trwać nawet 2 godz. czyli już mam ukręcone 6 śrub (4 w spodzinie i 2 w skrzyni ) aż się boję co mnie jeszcze czeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 kolego nie ten temat.... ale wpisz w szukacze na forum : instrukcje.... taki wynik znajdziesz http://boatinfo.no/lib/library.html ale w manuału nie znajdziesz instrukcji jak wykręcić urwana śrubę pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.