Skocz do zawartości

Yamaha 20 dmo 6L3


Seba01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszyskich serdecznie

Potrzebuje pomocy przy ustaleniu problemu jaki występuje w moim silniku, polega on na tym ze silnik przerywa na drugim cylindrze. Gazniki wyczyszczone i ustawione według serwisowki ,myślałem ze moze cos z cewka ale zamieniałem i dalej to samo dolny cylinder (nr 2) przerywa tak jakby go zalewało (tak mi sie wydaje ) gdy jest podłączone linia paliwowa i motorek pracuje po zdjeciu czapki ze swiecy z cylindra nr 2 nic sie nie dzieje, ale gdy zrobie odwrotnie silnik gasnie. Problem znika gdy odepnę linie paliwowa i chce wypalic paliwio z gaznikow po chwili (1min) silnik podwyższa obroty i zaczyna pracować na oba cylindry az do wypalenia mieszanki.

Ciśnienie na obu cylindrach jest podobne okolo 7,3 bar

Moze ktos pomorze w temacie ?

 

przepraszam ze pisownie komp bez polskiej klawiatury

Pozdrawiam Seba

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak sie dzieje, gazniki sprawdzone, pływaki działają iglice tez. Po dzisiejszych pomiarach napiecia na cewkach ( zasilania , impulsowe) i module CDI.wszystko w normie według serwisowki . Po kilku rozbieraniach gaźników nastąpił przełom, pompa paliwa raczej nawala dokładnie membrana wyglądała na oko ale po podpieciu lini paliwowej i pompowanu gruszka na odkręconych gaźnikach zaczyna leciec paliwo z otworu podciśnienia do membrany i zalewa ten cylinder ( tak na moje rozumowanie to wyglada ) . Membrana zamówiona wraz z uszczelkami do gaźników bo były rozkręcane ostatnio kilka razy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

z tego o wiem to stare RUSKIE silniki miały sprężanie w okolicach 8 nowe, poniżej 7 to były już śmieci. Yamaszka z racji wyższości technologicznej raczej większe sprężanie ma i powinno one być koło 9-8 przy 2t 4t w serwisie mówią że np 15km ale w 4tnma niecałe 12.

 

Serwis yamahay powinein wiedzieć jakie powinna mieć yamaha sprężanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Odgrzeje troche temat, szykuje sie do remontu swojego starego silnika (wymiana tłoków ,pierscieni , wszystkich uszczelek, ) i  związku z tym mam pytania

1: Jakie tłoki i pierścienie kupic, sa jakies godne polecenia zamienniki czy tylko OEM .

2: Czym posmarować uszczelki przed montażem? ( na kanale YT Dangar Marine widzialem jak gosciu pryska po uszczelce preparatem Hylomar M 200ml spray)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Niestety nie pomogę w doborze pierścieni tłokowych bo nie mam doświadczenia w tej kwestii ale z ciekawości chciałem zapytać przy jakiej kompresji trzeba wykonać remont takiego silnika bo mam taki w kondycji myślę idealnej a pod czapą ma taką fajną naklejkę serwisową i kompresja nie jest zbyt wysoka.

IMG_zaplon2.thumb.jpg.9f79c9d237e2921d26daca3ceb7b06f9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale, że jak...? 7 bar jest ok?, przecież 80% formowych "fachowców" twierdzi, że poniżej 8 to już złom, śmietnik, remont, bo ruskie miały 8 bar. Nooo i jeszcze na olx jest handlarz z Józefów-Dębinka gdzie każdy jego używany silnik ma 11-14 bar. Jak to możliwe się pytam....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym modelu cylindry po stronie wydechu maja nawiercone otwory fi 4 mm w celu obnizenia kompresji

twierdze ze ten motor jak nowy to ma max 8 bar.

te nawiercenie słuzy do znizenia kompresji by nie rozwalac starteró recznych

 

kolega ogląda filmy Dangar Marine to niech poszuka filmiku jak gosc pokazuje taką crankase z nawierconymi otworami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...