Skocz do zawartości

Yamaha 25 śruba trzyplatowa a czteroplatowa


tomex_moto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiam się nad zakupem czteroplatowej śruby ze zmiennymi kątami. Co mi podpowiedzieć w tym temacie? Motorówka ma służyć do rekreacji a nie do sportów wodnych. Zależy mi na pływaniu w ślizg z czterema osobami na pokladzie. Teraz ma śrubę trzyplatowa i daje sobie nieźle radę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cztery płaty to większa powierzchnia, coś jak zwiększenie średnicy śruby, trzeba mieć na to zapas mocy w silniku, jeśli teraz miałeś optymalnie to przy czteropłatowej silnik może nie osiągać obrotów pełnej mocy. Do tego śruby regulowane nie mają tak dobrych parametrów jak ich monolityczne odpowiedniki, mają mniejszą sprawność, na to też trzeba mieć zapas w silniku.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci na przykładzie wprawdzie przy pontonie ale będziesz miał porównanie. Kolega posiada ponton Yamahę 310 oraz silnik Yamahy 20 konny ze śrubą z 3 łopatkami, sprzęt nowy prosto ze sklepu, ja natomiast ponton Hondy 350 oraz silnik Hondy 20 konny z oryginalną śrubą 4 łopatkową, skoków śrub nie znam ale są to śruby z którymi sprzedają silniki. Jakie było zdziwienie jak Honda z 3 osobami szybciej pływa , szybciej wchodzi w ślizg niż Yamaha z 1 osobą. Różnica była dość spora. Jako że posiadam zapasową śrubę Hondy założyliśmy do Yamahy, pasuje bez problemu i Yamaha była prawie na równi z Hondą na szybkość. Tak więc z doświadczenia wiem że 4 łopatki dają bardzo dużą różnicę w szybkości itd przynajmniej w silnikach 20 konnych z krótką stopą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam, że moje uwagi odnoszą się do śrub czterołopatowych regulowanych. U mnie v-max spadło o 10% jak założyłem 4 łopatową ustawioną na 13 zamiast standardowej 3 łopatowej 13-ki. Teraz mam przestawioną na 12(mniej się nie da)i czekam na sezon żeby sprawdzić.

Tyle, że ja nie zamieniłem żeby poprawiać osiągi bo w tym względzie nastawiłem się na pogorszenie(jak pisałem te śruby mają mniejszą efektywność, coś za coś, w tym wypadku możliwość regulacji i łatwość naprawy w zamian za jakieś tam pogorszenie osiągów). Pływam po niepewnych akwenach i wożę ze sobą zapasowe łopatki.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...