Mateusz88 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Witam! Jestem swierzy jesli chodzi o silniki zaburtowe. Pisze bo juz mi rece opadaja i nie wiem co mam zrobic... silnik odpala na strzal chodzi rowno olej ktory znajduje sie w dozowniku jest na full rowniez woda leci z silnika. Problem polega na tym gdy jest zimny to chodzi 3-5m i zaczyna piszczec z Rumpla oraz swieci sie czerwona lapmka na silniku po czym nastepuje tzw. safe mode i silnik pracuje w trybie awaryjnym... nie wiem co mam zrobic zeby tak nie bylo! Co moglo sie stac? Temperatura silnika jest za wysoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Witaj To, że woda leci z kontrolki oznacza sprawną pompę wody. Nie musi oznaczać sprawnego układu chłodzenia. Sprawdź wyłącznik termiczny na głowicy. W momencie zadziałania trybu awaryjnego zdejmij przewód z czujnika. Jeżeli brzęczyk zamilknie to : 1. Albo temperatura silnika przekroczyła normę 2. Albo czujnik załącza się wcześniej niż powinien Konieczne sprawdzenie faktycznej temperatury silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz88 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Dziekuje za odpowiedz mikijet! Musze zmierzyc temperature silnika ale jaka jest prawidlowa? Wczoraj wyciaglem sensor i dmuchlem sprezonym powietrzem zeby go ochlodzic alarm po chwili wylaczyl sie. Druga sprawa to termostat ktorego nie ma... musze gdzies znalezc i kupic. Pompa jest nowa a dokladnie gumowy wiatraczek bo juz przeglad zrobilem. Gdzies czytalem ze te silniki sie restartuje ale to nie pomoglo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 prawdopodobnie silnik się przegrzewa, zatkany przepływ wody, być może kiedyś wirnik się rozsypał i jest kawałek łopatki w układzie lub tak jak miałem ostatnio w Johnsonie sparciała gumka na przejściu rurka / blok silnika i zatkała częściowo przepływ. Ciągnij spodzinę i sprawdź drożność dmuchając w rurkę, jak będzie opór szukaj.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz88 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Dzieki Mati82 za odpowiedz! :) Hm... ciezka sprawa bo woda ladnie sika z silnika ale oczywiscie sciagne spodzine jeszcze raz i sprawdze... zrobie zdjecia i wstawie film z problemem na weekend bo czasu niestety brak. Myslalem dzisiaj moze cisnienie jest za slabe ale nie jestem pewny bo woda leci smialo. Znajomy mowi zebym wyciagnal sensor i tak plywal ale obawiam sie najgorszego wiec nie probuje... szkoda bo fjord czeka :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Nie zdejmuj jeszcze spodziny tylko dmuchnij ,,pod prąd" przez wężyk kontrolki. Powietrze powinno wychodzić przez śrubę i kolumnę. Problem może być w kanałach silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz88 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Juz to zrobilem i nie pomoglo... nie wiem czy to dobrze ale powietrze uciekalo mi szczelina ktora wiaze spodzine z silnikiem. kiedy silnik chodzil widzialem bable powietrza na wodzie ze spalinami w srodku i zastanawiam sie czy to moze powodowac spadek cisnienia albo pogarszac chlodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 ,,bable powietrza na wodzie ze spalinami w srodku" - a ja widziałem krople wody ze spirytusem w środku :D Jeżeli sikawka podaje to znaczy, że problem jest w kanałach bloku silnika. Yamaha tak lubi coś sp...ić. Kontrolkę umieszcza na wlocie do bloku a nie na wylocie. Blok silnika do góry i rzeźbienie kanałów. Co najmniej zdjęcie głowicy Cię czeka. Uszczelki nie musisz wymieniać jeżeli ta zdemontowana będzie w dorym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz88 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Nie jestem mechanikiem wiec nie wiem czy sie tego podjac... czyli musze sprawdzic kanaly w bloku i je wyczyscic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.