Skocz do zawartości

Yamaha 30 DEO 3 cylindry 2 takt


Mateusz88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem swierzy jesli chodzi o silniki zaburtowe. Pisze bo juz mi rece opadaja i nie wiem co mam zrobic... silnik odpala na strzal chodzi rowno olej ktory znajduje sie w dozowniku jest na full rowniez woda leci z silnika. Problem polega na tym gdy jest zimny to chodzi 3-5m i zaczyna piszczec z Rumpla oraz swieci sie czerwona lapmka na silniku po czym nastepuje tzw. safe mode i silnik pracuje w trybie awaryjnym... nie wiem co mam zrobic zeby tak nie bylo! Co moglo sie stac? Temperatura silnika jest za wysoka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

To, że woda leci z kontrolki oznacza sprawną pompę wody. Nie musi oznaczać sprawnego układu chłodzenia. Sprawdź wyłącznik termiczny na głowicy. W momencie zadziałania trybu awaryjnego zdejmij przewód z czujnika. Jeżeli brzęczyk zamilknie to :

1. Albo temperatura silnika przekroczyła normę

2. Albo czujnik załącza się wcześniej niż powinien

Konieczne sprawdzenie faktycznej temperatury silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz mikijet! Musze zmierzyc temperature silnika ale jaka jest prawidlowa? Wczoraj wyciaglem sensor i dmuchlem sprezonym powietrzem zeby go ochlodzic alarm po chwili wylaczyl sie. Druga sprawa to termostat ktorego nie ma... musze gdzies znalezc i kupic. Pompa jest nowa a dokladnie gumowy wiatraczek bo juz przeglad zrobilem. Gdzies czytalem ze te silniki sie restartuje ale to nie pomoglo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie silnik się przegrzewa, zatkany przepływ wody, być może kiedyś wirnik się rozsypał i jest kawałek łopatki w układzie lub tak jak miałem ostatnio w Johnsonie sparciała gumka na przejściu rurka / blok silnika i zatkała częściowo przepływ. Ciągnij spodzinę i sprawdź drożność dmuchając w rurkę, jak będzie opór szukaj....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Mati82 za odpowiedz! :) Hm... ciezka sprawa bo woda ladnie sika z silnika ale oczywiscie sciagne spodzine jeszcze raz i sprawdze... zrobie zdjecia i wstawie film z problemem na weekend bo czasu niestety brak. Myslalem dzisiaj moze cisnienie jest za slabe ale nie jestem pewny bo woda leci smialo. Znajomy mowi zebym wyciagnal sensor i tak plywal ale obawiam sie najgorszego wiec nie probuje... szkoda bo fjord czeka :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz to zrobilem i nie pomoglo... nie wiem czy to dobrze ale powietrze uciekalo mi szczelina ktora wiaze spodzine z silnikiem. kiedy silnik chodzil  widzialem bable powietrza na wodzie ze spalinami w srodku i zastanawiam sie czy to moze powodowac spadek cisnienia albo pogarszac chlodzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,bable powietrza na wodzie ze spalinami w srodku" - a ja widziałem krople wody ze spirytusem w środku  :D

Jeżeli sikawka podaje to znaczy, że problem jest w kanałach bloku silnika. Yamaha tak lubi coś sp...ić. Kontrolkę umieszcza na wlocie do bloku a nie na wylocie. Blok silnika do góry i rzeźbienie kanałów. Co najmniej zdjęcie głowicy Cię czeka. Uszczelki nie musisz wymieniać jeżeli ta zdemontowana będzie w dorym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...