Prometeusz16 Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Witam wpadł mi w ręce stary silnik Yamaha P65 (3,5hp). Chciałbym wymienić w nim łożyska na wale oraz simeringi. Co do simeringów znalazłem odpowiedni rozmiar natomiast nie mogę nigdzie znaleźć łożysk 20x46x12. Mam kilka opcji i nie wiem z której skorzystać. 1. Przetoczenie karterów pod wymiar 20x47x12 2. Dorobienie tuleji pod łożysko 20x42x12 lub 20x45x12 3. Zmniejszenie rozmiaru łożysk z 47 na 46 na szlifierce(oczywiście nie ręcznej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Tak sobie myślę... że gdybyś zastosował tuleję redukcyjną, wkleił ją w obudowę, zastosował łożysko dobrej firmy to pewnie nigdy byś już tam nie zaglądał. Możesz też szukać warsztatu który by się tego podjął. Na "elektrodzie" jest opisany ten problem i pomocny okazał się warsztat rusznikarski. Niestety już nie funkcjonuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prometeusz16 Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Pisałem z tamtym gościem. Zakupiłem łożyska 20x42x12 i będę właśnie szukał warsztatu cnc. Dzwoniłem do jednego warsztatu i powiedział 50zl za tuleje i nie daje gwarancji że coś z tego będzie. Więc szukam dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 A oryginalnego łożyska nie kupisz ? Masz numer części to pewnie da się kupić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prometeusz16 Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 A oryginalnego łożyska nie kupisz ? Masz numer części to pewnie da się kupić . Nie ma najmniejszych szans na kupno. Nr seryjny EC-6004/46 C3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 https://www.ebay.com/itm/93306-204U0-00-Ball-Bearing-for-Yamaha-4HP-5HP-6HP-8HP-Outboard-Engine-Parts-/331786798322 Numer części się zgadza . Łożysko dolne i górne wału korbowego yamaha malta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prometeusz16 Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 https://www.ebay.com/itm/93306-204U0-00-Ball-Bearing-for-Yamaha-4HP-5HP-6HP-8HP-Outboard-Engine-Parts-/331786798322 Numer części się zgadza . Łożysko dolne i górne wału korbowego yamaha malta Tylko brak wymiarów i nie jestem pewien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prometeusz16 Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 https://www.ebay.com/itm/93306-204U0-00-Ball-Bearing-for-Yamaha-4HP-5HP-6HP-8HP-Outboard-Engine-Parts-/331786798322 Numer części się zgadza . Łożysko dolne i górne wału korbowego yamaha malta Są to łożyska 20x47x14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Ok który masz rok tej malty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 https://www.tradebearings.com/frn442-one-way-clutch-bearing-20x46x12mm-product-266791.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prometeusz16 Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 https://www.tradebearings.com/frn442-one-way-clutch-bearing-20x46x12mm-product-266791.html Jest to sprzęgło jednokierunkowe dostępne nawet u mnie w sklepie. Nie nadaje się na wał. Jest to Yamaha p65 3.5A malta jest inna. Nie posiada tabliczki znamionowej ale patrząc po informacjach na internecie 1977-1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 To ja mając taki wybór jak Ty wytoczył bym tuleje pod mniejsze łożysko . Zrobił bym ja ze stali i wkleił na loctite 638 w karter . Tu trzeba uważać bo wymiar po wciśnięciu siądzie i najpierw bym ja osadził na łożysku tez na klej , setka naddatku i całość w karter na Klej . Tu nie trzeba Cnc tylko tokarza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prometeusz16 Opublikowano 16 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 To ja mając taki wybór jak Ty wytoczył bym tuleje pod mniejsze łożysko . Zrobił bym ja ze stali i wkleił na loctite 638 w karter . Tu trzeba uważać bo wymiar po wciśnięciu siądzie i najpierw bym ja osadził na łożysku tez na klej , setka naddatku i całość w karter na Klej . Tu nie trzeba Cnc tylko tokarza . Tak mam zamiar zrobić. Jednak boję się o współosiowoś po zamontowaniu tuleji bo ten silnik potrafi się wkręcić na ponad 9000tys obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Jeżeli ta tuleja zostanie zrobiona z jednego mocowania na tokarce to i otwór i cześć zewnętrzna będą współosiowe. Pasowanie karter musi być ciasne ale trzeba pamiętać ze przy ciasnym pasowaniu i takich cienkich ściankach otwór poleci wymiarem i żeby znowu łożysko nie miało za ciasno . Dlatego łożysko w tuleje moim zdaniem na lekki wcisk prawie na zero i do tego na loctite 638 a tuleje w karter setke może dwie w plus i albo karter podgrzać lekko do 100 stopni , na Tuleje loctite 638, w podgrzany samo wpadnie i będzie na amen. Materiał na tuleje specjalny być nie musi w końcu karter jest odlewany z AK 11 albo innego szajsu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 sorry - faktycznie kamień w wodę :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Jeżeli ta tuleja zostanie zrobiona z jednego mocowania na tokarce to i otwór i cześć zewnętrzna będą współosiowe. Pasowanie karter musi być ciasne ale trzeba pamiętać ze przy ciasnym pasowaniu i takich cienkich ściankach otwór poleci wymiarem i żeby znowu łożysko nie miało za ciasno . Dlatego łożysko w tuleje moim zdaniem na lekki wcisk prawie na zero i do tego na loctite 638 a tuleje w karter setke może dwie w plus i albo karter podgrzać lekko do 100 stopni , na Tuleje loctite 638, w podgrzany samo wpadnie i będzie na amen. Materiał na tuleje specjalny być nie musi w końcu karter jest odlewany z AK 11 albo innego szajsu . Gdybym ja robił to dla siebie, to wytoczył bym otwór, obsadził łożysko (2RS) i dopiero po tej operacji obrobił bym średnicę zewnętrzną, odciął i po tej czynności usunął bym osłony RS (zostały by chronić wnętrze łożyska podczas obróbki tulei i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 A to dobre rozwiazanie jest faktycznie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prometeusz16 Opublikowano 16 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Dziękuję wszystkim za rady. No i to było by na tyle. Łożyska zostały założone stare. Miały mały luz ale problemem był tak naprawdę simering, który wypadł i nie było ciśnienia. Chciałem zmienić w sumie dla zasady. Ale ze względu na możliwości popełnienia błędu i brak dobrego tokarza zrezygnowałem. Najważniejsze że jest odratowany i nie pójdzie na złom. Film z pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.