rafuss Opublikowano 6 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2019 Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, mianowicie chodzi o sytuację w, której po wyminie kpl. naprawczego pompy wody, w czasie próby woda jest wypychana pod ciśnieniem razem ze spalinami, przez połączenie między kolumną a spodziną, oraz widać ją po wyjęciu korka zaślepiającego otwór serwisowy. Proszę o info, czy taka sytuacja jest prawidłowa, czy raczej występuje gdzieś nieszczelność. Czy należy wymienić dodatkowo jakieś uszczelnienie? Poniżej linki do filmów poglądowych. https://www.youtube.com/watch?v=jb_lYP-E3TM https://www.youtube.com/watch?v=i9V-Q6gGEMA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Śpij spokojnie i pływaj odważnie... jest ok. Silnik ten jest tak zbudowany, że część wody wydostaje się otworem kontrolnym a reszta właśnie wypływa z silnika w pobliżu kolektora wydechowego tak by chłodzić kolumnę... domyśl się jaka temperaturę ona by uzyskiwała gdyby nie ta woda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafuss Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Dziękuję za odpowiedz, jednak niepokoi mnie fakt, że woda wydostaje się jak by pod ciśnieniem z kolumny przez połączenie w miejscu obrotu. Podglądałem u innych i podobna sytuacja nie występuje. Proszę zerknąć na kolejny filmik. https://www.youtube.com/watch?v=gTsvJEwo3cw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 Bo masz dziurę w kolumnie, pewnie od śruby regulujące siłę obrotu silnika, zamiast pisać na forum już dawno z ciekawości odkrecilbys te 4 śruby i zdemontowal element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 W tym silniku na 99% nie można uszkodzić kolumny ta śrubą. Ona dociska opaskę obejmująca kolumnę. faktem jest, że zdjęcie pokrywy może wiele wyjaśnić bo tam spalin i wody być nie powinno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 Jak ktoś wywalił opaskę stalową i wkręcił zwykłą śrubę to kolumna może mieć wyoraną dziurę. Niedalej jak dwa tygodnie temu kolega miał w naprawie takie Tohatsu 5 koni. Kolumnę trzeba było spawać, szlifować . Dostała nową opaskę i działa. Poprzedni właściciel wkręcił tam śrubę, która wyorała dosłownie rów w kolumnie... na wylot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafuss Opublikowano 21 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 Dziękuje wszystkim za zainteresowanie, wstawiam kilka zdjęć może komuś coś wpadnie w oko, jakaś nieprawidłowość.[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 22 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2019 Kolor kolumny sugeruje, że dostają się tam spaliny a dostawać się nie powinny. Wyjmij kolumnę (silnik) zdejmij te amortyzatory gumowe i obejrzyj wszystko dokładnie pod kątem pęknięć - uszkodzeń. Możliwe, że silnik jest po kolizji z podwodną przeszkodą. Spaliny i woda powinny iść wewnątrz tej rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafuss Opublikowano 23 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Koledzy znalazłem jeszcze otwór w rurze, który nie wiem czy powinien występować, po drugiej stronie nie ma otworu, tylko jest taki jak by wypust okrągły. Może to tym otworem wylatuje woda ze spalinami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 Jutro będę rozkręcał nieco starszą 5 konną Yamahę więc sprawdzę i porównam. jak na mój gust to ten otwór nie ma technicznego sensu ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafuss Opublikowano 5 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 Otwór zaślepiony, nie doczekałem się odpowiedzi, ale było to jedyne miejsce skąd mogła lecieć woda. Otwór został nagwintowany, łeb śruby zeszlifowany aby nie haczył przy obrocie o wewnętrzną część osłony, zastosowana uszczelka i klej dwuskładnikowy. Działa jak powinno, zamieściłem film z pracy silnika bez obudowy. Dziękuje wszystkim za pomoc i sugestie. https://youtu.be/HZ1woAuto24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 ten otwór ma byc nie zaslepiony. jak silnik jest zaieszony na łodzi i go odpalasz to tym otworem wyjda gazy od zapłonu, pózniej on zostaje zasłoniety woda która gromadzi sie z wylewu wody po schłodzeniu silnika. jak go zakrecisz to silnik bedzie sie dusił bo w chili zapłonu nie da racy wypchna gazów poprzez wyjscie nad srubą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafuss Opublikowano 6 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 ten otwór ma byc nie zaslepiony. jak silnik jest zaieszony na łodzi i go odpalasz to tym otworem wyjda gazy od zapłonu, pózniej on zostaje zasłoniety woda która gromadzi sie z wylewu wody po schłodzeniu silnika. jak go zakrecisz to silnik bedzie sie dusił bo w chili zapłonu nie da racy wypchna gazów poprzez wyjscie nad srubą Dziękuję za odpowiedz, pewnie masz racje z tym otworem, ale robiłem próby w beczce i z uruchomieniem silnika nie było problemu. Sam nie wiem co mam zrobić. Jak wykręcę tą śrubę czyli przywrócę do stanu oryginalnego to woda będzie bryzgała pod uszczelkami i w koło kapsli (czarnych zaślepek gumowych). Patrzyłem przy innych silnikach nie ma tego efektu >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.