Skocz do zawartości

Yamaha 50 4takt-gaźniki


Kruszyna
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem nowym forumowiczem więc proszę też o wyrozumiałość. Przestudiowałem dokładnie wątki na temat którego szukam ale niestety nie udało mi się nic znaleźć.

Otóż mój pierwszy problem polega na tym, że przy gwałtownym przyspieszeniu czasami, zaznaczam czasami, i napiszę własnymi słowami :-D tak jak by jest przycięcie dopływu paliwa, dosłownie sekundę i zaraz łódź wychodzi z wody. Jest tak do 3/4 manetki. Gdy chce osiągnąć pełną moc silnika tzn manetka na maksa do przodu, silnik słabnie tj. czuć jak by nie miał siły i czuć że łódź traci prędkość, następnie z mniejsze obroty znów na 3/4 manetki i znów leci po wodzie.

Drugi problem to kupno łodzi. Tak byłem podekscytowany cała łodzią, że nawet nie przyszło mi do głowy zapytać o papiery do silnika. Po przyjeździe do domu chciałem odczytać numery silnika, jednak nie udało mi się ich zlokalizować. (Wiem gdzie one powinny się znajdować ) Oczywiście dzwoniłem do sprzedawcy na drugi czy trzeci dzień, a on zapewniał że pochodzi z legalnego źródła, że zagubił dokumenty, że prześle jak znajdzie itd...

Nie wiem też z jakim modelem silnika mam do czynienia. Siedziałem trochę w necie i podejrzewam, że jest to Yamaha F50Y lub T50Y z roku około 2000. Jeśli ktoś mógł by mi pomoc w zweryfikowaniu modelu silnika jak i odnośnie tych spadków mocy byłbym bardzo wdzięczny. Gaźniki zsynchronizowane,paliwo wyregulowane na 2 i pół obrotu. Do świec nie zaglądałem, do filtrów też nie.

Jeśli komuś pomoże to zamieszczam zdjęcia silnika.

 

IMAG0572.jpg

 

IMAG0573.jpg

 

IMAG0574.jpg

 

IMAG0575.jpg

 

IMAG0576.jpg

 

IMAG0577.jpg

 

GOPR0975.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest identyczny silnik jak Mercury 40-50.

Shop manuala do mercurego znajdziesz bez problemu. Link jest gdzieś na forum

 

Sprawdź jak działa pompka przyspieszenia nr 1(pociągając za dźwignię):

http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/50%20%284-STROKE%29/0G231123%20THRU%200G760299/CARBURETOR%20LINKAGE/parts.html

 

Ważne są też wszystkie nastawy wg wykresów temperaturowych.

Trochę biżuterii jest ale z manualem w ręku ogarniesz bezproblemowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest membrana i każde ruszenie dźwignią (góra dół) powoduje tłoczenie/nabieranie paliwa. Ot zwykła pompka paliwowa tylko wygląd inny i jest sterowanie wydajnością/skokiem membrany.

W manualu jest wszystko bardzo dokładnie opisane jakie skoki, nastawy itd.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem, że jeśli będą złe skoki, nastawy to ta pompka będzie do wymiany ? Cholera, szukam już ponad 20 minut tego manuala i nie mogę znaleźć :/

 

Dlaczego zaraz do wymiany. Może drut się skrzywił. Pomierzyć i posprawdzać wg manuala.

Ostania poz. na forumowej  liście instrukcji

http://boatinfo.no/lib/mercury/manuals/50-60.html#/0

 

od 165 strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Tak, przewód dalej wisi...

 

Za długo było dobrze. Mam teraz następujący problem. Prześledziłem trochę forum i nie znalazłem objawów dla mojego problemu.

Otóż od jakiegoś czasu na biegu jałowym wchodzi mi na wyższe obroty i przy manewrowaniu jest to trochę uciążliwe, mało tego przy wrzucaniu biegów jest takie walnięcie w przekładni, że boję się normalnie wrzucać biegów. Podpływam na wyłączonym silniku  ;D. Zaznaczam, że buta z dołu ma jak i przy wyższych prędkościach, nic się nie zacina, nie szarpie idzie w wyższe obroty płynnie. Na moje oko to jakaś błachostka raczej ale ja się nie znam. Czy ktoś miał kiedyś taki problem ? Jutro przyjeżdża klient aby obejrzeć łódź i nie chciał bym aby mi cokolwiek wytykał  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

F50 AET

Niestety podczas przeglądu wiosennego kolor oleju w spodzinie sugeruje wymianę simeringow, w związku z powyższym pytanie o rozmiar, może ktoś podpowie, w manualu znalazłem rozmar 22X36X6-663  nr cześci 93101-22067, czy ostatnie 663 oznaczają simering z wystającym kołnierzem? czy zwykłe 22X36X6 będą pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 4 konnej Yamahy do spodziny Zakupiłem 11x21x6 nie było żadnych dodatkowych numerów w sklepie dobrali takie same jak byly, warto by bylo podać ciśnienie do spodziny po jej demontażu i sprawdzić gdzie tak naprawdę jest nieszczelności, u mnie okazała się dziurawa guma na walku od biegów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Kontynuując temat F50 kolejna przypadłość, choć to już raczej najnormalniejszy pech lub raczej fatum jakieś!!! Objawy: po nagrzaniu się silnika włącza się alarm temp w manetce, strumień wody wylatującej z silnika zbyt słaby.  Historia choroby taka iż w poprzedni weekend włączył się alarm temp w manetce, strumień wody nie leciał wcale lub bardzo słabo, próbowałem płukać i przepychać kanały silnika - ze względu na niski poziom wody istniało ryzyko ze może coś zaciągnąłem - nie pomogło, w rezultacie po zdjęciu spodziny pęknięty wirnik wody, który wymieniłem przedwczoraj na nowy, dodatkowo sprawdziłem termostat - otwiera się ok. Dzis robiąc próbę znowu włączył się alarm temp w manetce po nagrzaniu się silnika, woda na początku leciała ok równym strumieniem po nagrzaniu strumień wody wylatującej jakby z mniejszym ciśnieniem, sprawdzając wszystko co można sprawdzić w takiej sytuacji zaobserwowałem jakby lekkie dymienie silnika i lekko przekroczony max poziom oleju, może to moje przeczulenie gdyż już nie wiem co może być przyczyna, czy faktycznie walnięta uszczelka pod głowica i woda dostaje się do oleju i kiedy silnik złapał temp pękł impleler, czy może faktycznie coś przypchane i dlatego tak nierównomierny strumień wody z ukł chłodzenia. Moze ktoś z bardziej doświadczonych kolegów podpowie jak jednoznacznie stwierdzić co może być przyczyną, czy jeśli walnięta uszczelka pod głowica i faktycznie minimalnie przybywa wody w oleju to ma to wpływ na strumień wody wylatującej z silnika, czy podczas płukania silnika pod lekkim ciśnieniem od strony wylotu można przesadzić i zalać silnik czy może być inna przyczyna. Please help, jak zwykle w czasie przed urlopowym poziom irytacji w takich przypadkach rośnie;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy , które opisujesz, pasują do kiepskiego impelera. Wystarczy, że wysokość impelera będzie o 0.1 mm niższa niż oryginał (a jest takich dużo w hurtowniach) a po niedługim czasie pompa straci wydajność z powodu rozszczelnienia komór międzyłopatkowych.

Druga sprawa to stary wirnik wyjąłeś cały czy w kawałkach?  Jeżeli w kawałkach to czy wyjąłeś komplet ,,puzzli"? Może jakiś odłamek się pałęta po kanałach ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary wirnik wyszedł w całości, jego uszkodzenie polegało na pęknięciu i odwarstwieniu się gumy od cylindra, nie było śladów ubytków gumy. Nowy wirnik ( faktycznie zamiennik nie oryginał Yamahy) przepracował max 15 min, możliwe aby po tak krótkim czasie już szlag go trafił?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...