Rafciu Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Witam szanownych kolegów Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam silnik Yamaha 55AE 663 2T. Silnik ma dwa cylindry na każdym z nich jest 11 bar. Na jałowych obrotach wkręca się na ponad 8 tys obrotów. W wodzie wkręca się na 3 tys więc zmieniłem śrubę i zaczął się wkręcać na 3500 więc kolejna zmiana i mam 4 tys. Więc myślę sobie zmienię śrubę na jeszcze mniejszą ( na którą czekam) ale zauważyłem, że świece są zalewane paliwem.. więc ściągnąłem filtr powietrza i praca silnika dalej taka sama. Świece cały czas są mokre. Z tego co się orientowałem to dawka paliwa jest ustalana rozmiarem dyszy. Jaki rozmiar powinien być oryginalnie? Może macie jakiś wypracowany sposób postępowania abyśmy mogli wspólnie zdiagnozować problem. Ma dzień dzisiejszy silnik pali ok. 30 l/h i jest zamulony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Witam Rozkręciłem gaźniki. Pływaki włożyłem do słoika z paliwem na noc z rana wyciągam są szczelne. Zaworki paliwa trzymają. Czy przyczyną zalewania świec mogą być dysze? Jeśli tak to które? Jaki powinien być prawidłowy rozmiar dysz do tego silnika? Poniżej zdjęcia. http://images76.fotosik.pl/692/2d5ce18f7d0b1fe3med.jpg' alt='2d5ce18f7d0b1fe3med.jpg'> http://images76.fotosik.pl/692/9fa993e9db1020ddmed.jpg http://images75.fotosik.pl/691/017a0e3ed45eb39amed.jpg http://images76.fotosik.pl/692/2d5ce18f7d0b1fe3med.jpg [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 A jak funkcjonuje ssanie? W czasie pracy klapa musi być otwarta. Zamnyka się ją tylko do rozruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Witaj kolego Też o tym myślałem . Sprawdziłem i ssanie jest wyłączone ( klapa otwarta) podczas pracy silnika. Już mi ręce opadają nie mogę znaleźć przyczyny. Silnik mułowaty i pali jak smok zakładanie mniejszej śruby niema sensu bo na jałowych obrotach aż się dławi paliwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Dysza 80 nie wkręcaj jej do końca wkręć i popuść jeden obrót sprawdzić nie zaszkodzi Chyba że uszczelniacze padły na wale To jest ten silnik? jeśli tak to rozmiary dysz masz podane wygląda na to że dysze masz okey ale sobie jeszcze sprawdź, i ustaw poziom paliwa w gaźnikach http://static.gjoel-marinecenter.dk/upload/YAMAHA_MODELLER/55/6632819801.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 23 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Witaj Dziękuję za cenne wskazówki. Dziś założę gaźniki i zobaczymy. Co do dyszy nr 80 to jest ona wkręcone na maxa że ledwo je wykręciłem. Jak ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Czy masz mozliwosc zmierzyc rzeczywisty poziom paliwa w gazniku? Rurka podlaczona do komory plywakowej. W moim gazniku wymieniono plywaki na zastepcze produkcji sierry i po ustawieniu zgodnie z instrukcja obslugi (odleglosc plywaka od krawedzi komory plywakowej), gazniki laly paliwem. Plywak sierry jest mniejszy objetosciowo i chyba ciezszy. Moze tez masz problem z plywakami. Miro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 24 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Witajcie Wg dokumentacji pływaki należy ustawić 17,5mm - 18,5 mm ustawiłem na 18mm. Po złożeniu gruszka robi się twarda więc pływaki zaworki zakręcają. Odpaliłem i silnik pracuje równo na jałowych. Po dodaniu gazu łapie muła wkręca się na 2 500 obr gdzie wcześniej już miałem 4 000. Po zacumowaniu wykręcam świece i okazuje się że jedna jest koloru kawy z mlekiem ( prawidlowa) a druga jest zalana paliwem. Więc pomyślałem sobie że zamienię świece miejscami. Po przepłynięciu się efekt ten sam dalej na cyl. 1 świeca jest zalana. Więc zamieniłem cewki zapłonowe miejscami. Przepłynąłem się i efekt ten sam. Jeśli silnik na jałowych obrotach pracuje dobrze to co to może być po dodaniu gazu? Czyżby potrzebna była mechaniczna regulacja przyszpieszenia zapłonu? Jak to sprawdzić. Punkt 0 pokrywa mi się z kołem zamachowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Jaki masz zapłon ? były dwa rodzaje ,platynki stykowy i elektroniczny moduł może masz platynki i jedna odmówiła posłuszeństwa na wyższych obrotach bo została wypalona bo są 2 udzielne zapłony na każdą świecę odzielnie albo jeden z pulsatorów umarł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 24 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Mam moduł CDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.