roger11 Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Witam, mam usterke w starej Yamaszce 5bs, do tej pory chodziła bez zarzutu od tzw. strzała, od wczoraj mam problem, gasła po odpaleniu tak jakby ją odcinało/przymulało, czasem jest problem z odpaleniem a czasem odpala ale gaśnie po jakimś czasie. Iskra jest, gruszka sprawdzona, gaźnik i pompa paliwa rozbierana kilka razy i czyszczona, moje podejrzenie padają na membrane bo była dość wyrobiona, może ktoś jest w stanie coś doradzić, ewentualnie czy jest jakaś metoda sprawdzenia czy to coś z gaźnikiem czy z pompą paliwa ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Jak nie chce odpalić, tryśnij mu strzykawką trochę paliwa w gardziel gaźnika zastartuj. Jak odpali to pompuj gruszką ( zastąpisz pompkę). Sprawdź świece. Mokre czy suche? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger11 Opublikowano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Stanęło na tym że pękła sprężyna od startera więc wiele narazie nie posprawdzam ;D aktualnie świeca była zalana i nie chciał odpalić, jeżeli go zalewa to czego może to być wina ? ::) Chciałbym wyeliminować ewentualnie czy to pompa paliwa/membranki czy sam gaźnik szwankuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Odłącz paliwo , daj pełny gaz i szarp aż odpali. Może pływak się zawiesił i silnik się zalewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger11 Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Zrobiłem szarpak, moim zdaniem cały czas go zalewa, wyczyszcze świecę odpali i po chwili gaśnie poźniej znowu problem z odpaleniem czasem pojedyńcze burknięcie, jaki może być powód zalewania ? raczej mało możlwie aby pływak się zacinał bo rozkładałem gaźnik ze 4 razy ??? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Nie spadła Ci ta rurka pcv łącząca kolektor ze skrzynią korbową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Czyli pompka o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger11 Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Nie spadła Ci ta rurka pcv łącząca kolektor ze skrzynią korbową? Jest na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Swoją drogą założę się o kubusia, że nigdy nie zaglądałeś do przerywacza... a silnik ma 35 lat. Jak objawia się te "odcinanie" zapłonu? dzieje się to nagle czy następuje stopniowe zmniejszanie się obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger11 Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Swoją drogą założę się o kubusia, że nigdy nie zaglądałeś do przerywacza... a silnik ma 35 lat. hmm myślisz że jeżeli iskra jest na świecy to pomimo tego może być coś z przerywaczem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Zrób jak napisałem wyżej. Odetnij paliwo itd. Jak odpali to pozwól mu wypalić paliwo do końca. Może w karterze się nazbierało paliwa i nie może tego przerobić. Po ,,osuszeniu" karteru zrób normalną procedurę uruchamiania razem z napełnianiem linii paliwowej gruszką. Jeżeli się znowu zaleje to. 1. Sprawdź czy klapa ssania nie jest luźna 2. Trzeba przetrzepać gaźnik, razem ze wszystkimi kuleczkami i sprężynkami i innymi gumowymi koreczkami, które łatwo pogubić w ferworze walki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger11 Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Zrób jak napisałem wyżej. Odetnij paliwo itd. Jak odpali to pozwól mu wypalić paliwo do końca. Może w karterze się nazbierało paliwa i nie może tego przerobić. Po ,,osuszeniu" karteru zrób normalną procedurę uruchamiania razem z napełnianiem linii paliwowej gruszką. Jeżeli się znowu zaleje to. 1. Sprawdź czy klapa ssania nie jest luźna 2. Trzeba przetrzepać gaźnik, razem ze wszystkimi kuleczkami i sprężynkami i innymi gumowymi koreczkami, które łatwo pogubić w ferworze walki. Robiłem tak jak pisałeś z tym że bez znaczenia czy linia była podłączona czy nie bo i tak po chwili mi gasł a później nie chciał palić, później jak nie pali to ciężko stwierdzić czy dlatego ze go zalewa czy brakuje mu paliwa wiec średnio to idzie, chyba zostaje rozbiórka gaźnika po raz kolejny >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Swoją drogą założę się o kubusia, że nigdy nie zaglądałeś do przerywacza... a silnik ma 35 lat. hmm myślisz że jeżeli iskra jest na świecy to pomimo tego może być coś z przerywaczem ? Jeśli filc smarujący krzywkę jest suchy to ślizg przerywacza się wyciera i maleje przerwa na przerywaczu. Przez to też następuje zmiana punktu zapłonu. Jutro jak będę się nudził to sprawdzę jak to wygląda u mnie. (mam taki silnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger11 Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Swoją drogą założę się o kubusia, że nigdy nie zaglądałeś do przerywacza... a silnik ma 35 lat. Jak objawia się te "odcinanie" zapłonu? dzieje się to nagle czy następuje stopniowe zmniejszanie się obrotów? Raczej nagle go odcina...ale tak jak mówie gdy świece oczyszcze odpala na chwilę, wydaje mi się że gdyby winny był przerywacz to nie byłoby iskry czy źle myślę ? Sugerujesz dokopać się do przerywacza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Jaki kolor ma iskra? żółtawy czy niebieski? no i nie masz na próbę innej świecy? może ta jest już do... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Jesli piszesz ze, po oczyszczeniu swiec zagada chwile to wedlug mnie problem lezy w ukladzie paliwowym. Podstawa to szczelnosc gaznika/zaworu iglicowego, poziom plywaka i stan pompy paliwa/membrany. Proponuje zrobic dwa testy: odlacz przewod paliwa od gaznika i go zatkaj, pompuj gruszka, powinna stwardniec i tak pozostac, jesli nie to dziurawa membrana i paliwo idzie prosto w kartery... Jesli ok to podlacz przewody spowrotem i ten sam test z gaznikiem, poswiadczy czy zaworek sie zamyka. Choc najlepiej robic to pompka prozniowa. Oczywiscie uklad zaplonowy tez moze miec wplyw i warto go sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger11 Opublikowano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Raczej jasny, chyba biało niebieski ;D może zajrze jutro do tego przerywacza mam manuala do tego silnika wg. niego przerwa ma byc 0,3-0,4 czy coś jeszcze warto z nim zrobić przy okazji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Raczej jasny, chyba biało niebieski ;D może zajrze jutro do tego przerywacza mam manuala do tego silnika wg. niego przerwa ma byc 0,3-0,4 czy coś jeszcze warto z nim zrobić przy okazji ? Przerwa - kontrola (ustawienie) Nasącz filc smarujący kilkoma kroplami oleju silnikowego Oś przerywacza - kropla oleju silnikowego i tyle. Warto też "przewentylować" silnik tak jak to tu Ci zalecono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger11 Opublikowano 7 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2020 Okej Panowie dzisiaj zdjąłem magneto przetarłem platynki, wpuściłem kilka kropel na filc, ustawiłem przerwe i niestety w tym momencie nie ma iskry na świecy pytanie co mogłem spier***** ? ??? Silnik prosty jak konstrukcja cepa i do tej pory niezawodny ale powoli doprowadza mnie do ..... ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 7 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2020 Jak masz miernik to zobacz czy styki się stykają... tam na prawdę cieżko coś zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 7 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2020 Może zrywka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger11 Opublikowano 7 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2020 Nie ma zrywki, chyba coś musi zwierać bo czasem pojawi się iskra, może dlatego też gasł ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 Sprawdź połączenia elektryczne... Zrywki nie ma ale ma przycisk gaszenia (swoją drogą można tam wstawić zrywkę - pasuje) i kilka połączeń konektorowych rurkowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 Moze jeszcze zbadaj kondensator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2020 "...a później nie chciał palić, później jak nie pali to ciężko stwierdzić czy dlatego ze go zalewa czy brakuje mu paliwa wiec średnio to idzie, chyba zostaje rozbiórka gaźnika po raz kolejny >:( - po prostu wykręć świecę i będziesz widział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.